{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Lennarth N
Lennarth N
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 57

Ang kvalitet på hjelme? {{forumTopicSubject}}

da jeg skal ud og købe min første hjelm, har jeg kikket på 2 mærker.

Shark S 500 Air , Nolan N84 til mig

Og Shark rsf2i til konen

så er mit spørgsmål hvilken af disse mærker og modeller er af god kvalitet?

I må gerne komme med andre forslag men max 2400 kr pr.stk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang kvalitet på hjelme?
  • #1   27. feb 2008 både shark og nolan er generelt anset for at være kvalitetshjelme.
    så længe hjelmen er godkendt er det faktisk pasformen som bør være afgørende for valget. dernæst støjniveauet og så kan man begynde og snakke design..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #2   27. feb 2008 At begrænse sig til 2400 kroner stykket, er i min verden lidt dumt...
    Man skal ikke prissætte sin sikkerhed når det kommer til hjelme - for den skal passe godt til en hoved og være behagelig at have på i alle henseender.

Engang imellem er det nok med 2400 kroner, men andre gange kræver det måske 3 eller 4000 før man er tilfreds.

• #3   27. feb 2008 men kvalitet koster ikke altid penge..da jeg skulle have hjelm prøvede jeg mange dyre som ikke rigtigt passede eller passede ca lige så godt som langt billigere hjelme... pasform er næsten alt, for sikkerheden er i orden hvis den er godkendt..

• #4   27. feb 2008 Hej
    Først fed maskine, ka godt lide den gule farve
    Men hvis du ved hvad du skal ha, så er FC-moto og Louis.de dine venner. Eller osse googler du bare modellerne med tysk som sprogindstilling.
    Bestiller du noget ved louis, så opret et bonuskort samtidig og køb alt det du bare tror du vil få brug for senere.

• #5   27. feb 2008 Det fede ved de dyre hjelme er, at de tit er bedre ventileret end de billige og så kan man tage indmaden ud og vaske den... Det kan være et plus når man som mig sveder som et svin smiley

• #6   27. feb 2008 Vi er forskellige:

Man køber hjelm som sidder rigtigt.

Prøen en hel masse forskellige og få elspedienten til at hjælpe dig. Så kan du stå med en til 6000, men du kan lige så godt stå med en til 800 kr.

Du skal ikke sætte en beløbsramme!!!!

• #7   27. feb 2008 Du skal ud og prøve nogle forskellige hjelme. Lad være med at kigge på prisen, men "føl" dig frem i stedet for. Når du har fundet den du absolut MÅ eje, så begynder du at finde priser på den. Køber du i udlandet er der oftest RIGTIGT mange penge at spare.

• #8   27. feb 2008 Hør på de andre
    Find den bedste hjelm og ikke den bedste pris
    Det ender bare med at du kommer til at købe 2 hjelme
    til dig selv istedet for 1.

• #9   27. feb 2008 Jeg har 3 hjelme.. de sidder alle super og er alle i god kvali.... Det vist mit kællige-indkøbs gen der skinner igennem der og ikke fejlkøb ;-P

• #10   27. feb 2008 Jeg kører selv med Nolan N102 n-com, som er klap versionen af den du henviser til... Super fed hjelm, lydsvag, godt ventileret, med indbygget solbrille, designet er rigtig flot og så kan inderforet tages ud så man kan rense det!!!

Kan kun anbefales smiley

Mvh
    Gert

• Bue K
    Bue K Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 61
    #11   27. feb 2008 Jeg vil lige nævne at bare fordi en hjelm er godkendt er den ikke n'dvendigvis så god som man kunne tænke sig til.

Nogle godkendelser tester bare hjelmene på noge bestemte tyksteder, og hjelmene er derfor kun fostærkede der, og er næsten mindre modstandsdygtige end pap resten af stederne. Tænk sig at få smadret et bremsgreb eller fodhviler ind der.

Så, det er bestemt ikke et godt sted at spare.

• Lennarth N
    Lennarth N Tilmeldt:
    jun 2005

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 57
    #12   27. feb 2008 jeg takker for alle jeres svar.

jeg må ud og prøve nogle hjelme.

• #13   27. feb 2008 Hold os opdateret med hvad du vælger, og held og lykke med at finde den rigtige smiley

Kommentér på:
Ang kvalitet på hjelme?

Annonce