1.061 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Pnn
Pnn
Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 30

BMWr 1100 rt BMWr 1100 rt

Jeg har lidt kig på sådan en, eller hellere 1150eren da den har en flottere front....

Men hvad hedder modellerne magen til de 2 i de andre mærker ?

Og gerne pro og cons...men først og fremmest er jeg nysgerrig på model søstrene....

Eksempelvis Honda Goldwing svarer til BMW LT...uden iøvrigt at vil sammenligne køreegenskaber, pris, design etc...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMWr 1100 rt
  • #1   22. maj 2021 RT'eren er vel det man kalder en rejsetouring. Moto Guzzi Norge er et bud, hvis du kan finde en. De japanske konkurrenter er oftest lidt mere sporty i design kåbe og kørestilling.

• #2   22. maj 2021 Ja det er de nok, men jeg er stadig nysgerrig på hvad modellerne hedder....jeg synes det er noget af en jungle at finde ud af...

Jeg ved jeg skal have en touring maskine, da jeg skal sidde oprejst....det kunne også være en BMW 1200 rs med styrforhøjer, tænker jeg....

men det kunne også være en Honda xxx, yamha xxxx, Suzuki xxxx....men for at kigge de rigtige steder hen, kunne det være cool med nogle model betegnelser....

• #3   22. maj 2021 Tag på besøg hos https://www.jensensmc.dk/
    Der står masser af muligheder hvor du kan sammenligne og prøvesidde.

• #4   22. maj 2021 BMW af den slags er undervurderet, de kan faktisk komme ret hurtigt afsted i snævre sving, bare de rigtige dæk og den rigtige chauffør er på nakken af den.

• #5   23. maj 2021 Jeg kunne bare godt tænke mig at kigge på alternativerne i andre mærker....

Jeg ved godt, at jeg skal ud og sidde/køre på de forskellige, men jeg er typen, der godt kan lide at være forberedt, så meget som det er muligt smiley

• #6   23. maj 2021 Hvad med at gøre det omvendt?
    Tag til Jensen mc. Kig på det de har og prøvesid det du kunne tænke dig. Derved vil du helt sikkert allerede udelukke en del af dem du har i tankerne. Og så spørg ind til dem du finder egnede.

• #7   23. maj 2021 Yamaha FJR 1300, Honda ST1300, Triumph Trophy, Kawasaki GTR 1400
    Det er dem jeg lige kan komme i tanke om som matcher BMW'en

• #8   23. maj 2021 Er Jensen mc anderledes end andre mc forhandere ?

Mupersule...1000 tak ??

• #9   23. maj 2021 Ja, de er anderledes. De er Danmarks største forhandler med et kæmpe udvalg.
    Vil man ikke handle der, så kan man jo godt kigge på udvalget og finde den rette.

• #10   23. maj 2021 De er vidst Nordeuropas største mc butik

• #11   25. maj 2021 Jeg har kørt på begge RT1100, og nu har jeg en RT1150 selv.

1150 er flottere udført fortil med en bedre lygte ligeså, men den har også en bedre gearkasse og tomgangsforøger "knap", end 1100, samt varmehåndtag og Radio ;O) (Det har min fra standart af)

1100 RT modellen havde fejl i slut 90'erne hvor gearkasserne gik til for hurtigt.

1150 RT har 6 gear og det kan du bestemt godt lide, at den har. 6 gear er et seriøst overgear til motorvejen.
    Jeg kan også bedre lide instrumentbordet hvor der ikke er for mange rasleknapper som på 1100RT.

Idag er prisforskellen ikke det store, så jo nyere model du kan finde desto bedre vil jeg sige. Bliver det for gammelt, er der meget der skal gås efter og potentielle reparationer herom.

Du kan skrive bag øret, at en RT850 kan gå 635000 km på samme motor uden renovering. Så der er mange km i de cykler her smiley

Jeg har kørt Honda før og de kan lave gearkasser bedre synes jeg og indsprøjtningssystem.
    BMW'en duer, men det er en mere grov oplevelse med lyde til. Ikke noget der betyder noget for levetiden, men jeg havde regnet med andet. Dertil skal du bruge en tomgangsforøger knap, når motoren er med indsprøjtning. Den skal også synkronoiseres ind imellem, selvom den har indsprøjtning.
    På Honda'en sidder der en start knap også gør den resten selv.

Da jeg kører med sidevogn på BMW'en mener jeg stadigvæk, at der er den mest solide platform at køre på. Derfor jeg har BMW idag. Man sidder godt på et komfortsæde, på en 1150 RT.

• #12   25. maj 2021 Tak for godt indspark

Kommentér på:
BMWr 1100 rt

Annonce