929 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Køb af vare i USA Køb af vare i USA
Hvordan er det med reglerne omkring at købe ting hjem fra USA, jeg overvejer nemlig at bestille nogle varer hjem (det er godt nok ikke til min mc, men jeg troede at der var mange her inde der har prøvet at købe styling eller reservedele hjem fra USA).
0 synes godt om
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
mar 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 200
Det må du lige uddybe lidt, og hvor mange har prøvet at det går igennem uden told og moms ??
Varen er 2 stk. digital ur, til en pris herhjemme på 2800 kr. og jeg kan få dem i usa med levering for 1300 kr. altså over det dobelte ( så det er et godt tilbud !!) Men vil det ændre noget hvis jeg finder en forhandler i Europa (eks. tyskland)
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
Alle mine ting til MC'en jeg har bestilt i USA, England og Tyskland, er kommet frem uden problemer (selvfølgelig uden told og moms fra england og tyskland, pga. EU) - men jeg har bestilt nogen plakater fra allposters.com i USA, der kom de 2 første sendinger, den sidste sending kom aldrig. Så rykkede jeg dem, og de sendte igen - og de kom heller ikke. Det er 4 måneder siden den første sending kom. Så nu venter jeg på svar...
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 3 Svar: 22
Normalt skal der betales moms og afgift, jeg mener at afgiften er 11% momses kender du. Der lægges normalt ikke moms og afgift til fragten. Jeg har aldrig været ude for, at slippe for at betale. afgift/moms. Hvis man tænker sig godt om og undersøger priserne først, kan man stadig gøre en god handel.
Normalt tager det en god uges tid at få sine vare.
aug 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
mar 2005
men ellers mange tak for rådet, jeg kan da lige hvis nogen er nysgeri, smide et link på den omfattede vare jeg gerne vil købe !!
(link fjernet)
Det er dog et meget dårlig billede
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.015
Bestilte en del tøj sammen med en ven fra www.motostrano.com
Vi bestile bukser, jakke, støvler, 2 par handsker, en pung, en t-shirt og en nøglering.. Inde på deres side kan man så mærke pakken som "gift wrap" med et følgende gebyr på 3$, som jo ikke er det store.. Det gjorde vi så I den gode tro, at vi så slap for moms osv, da man ikke skal betale den slags på gaver..
Vi modtog så pakken, og det var helt fint.. Men så gik der ca en måned, og så kom der et girokort fra UPS ind ad døren.. *BANG* - 1600kr i moms.. Og så spørger man sig selv - hvad skal det lige til for, nu når pakken er sendt som GAVE? Desuden stod hele pakkens samlede værdi på sedlen med girokortet..
Har dog ikke betalt regningen, da jeg er på SU, og ikke har de penge.. Og desuden er der gået LANG tid siden jeg sidst har hørt fra dem.. (ikke fået rykker endnu..)
Så køb jeres grej inden for EU, hvis I vil slippe for moms..
mar 2005
Men det ser nu heller ikke ud til at det virker
Køb af vare i USA