{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af vare i USA
  • #1   15. aug 2005 Er du heldig smutter de lige igenne , ellers kommer du til betale told + moms af dine grejer ... og skal man igennem sidst nævnte skal det være et usædvaneligt godt tilbud for det kan betale sig. Skal sagerne igennem skal de mærkes som gave og værdien skal angives som noget beskedent

  • #2   15. aug 2005 "mærkes som gave og værdien skal angives som noget beskedent"

    Det må du lige uddybe lidt, og hvor mange har prøvet at det går igennem uden told og moms ??

    Varen er 2 stk. digital ur, til en pris herhjemme på 2800 kr. og jeg kan få dem i usa med levering for 1300 kr. altså over det dobelte ( så det er et godt tilbud !!) Men vil det ændre noget hvis jeg finder en forhandler i Europa (eks. tyskland)


  • #3   15. aug 2005 Det er ligemeget om de er mærket som gave... der vil stadig stå på pakken hvad den er værd, af hensyn til forsikring. Man kan selvfølgelig bare angive et lavere beløb, for så at kunne få den igennem udenom tolden - men hvad så hvis pakken bliver væk?

    Alle mine ting til MC'en jeg har bestilt i USA, England og Tyskland, er kommet frem uden problemer (selvfølgelig uden told og moms fra england og tyskland, pga. EU) - men jeg har bestilt nogen plakater fra allposters.com i USA, der kom de 2 første sendinger, den sidste sending kom aldrig. Så rykkede jeg dem, og de sendte igen - og de kom heller ikke. Det er 4 måneder siden den første sending kom. Så nu venter jeg på svar...



  • #4   15. aug 2005 Jeg har tidligere købt vare hos forskellige leverandører i USA, nogle af dem har deres egen speditør og kan derfor straks oplyse den endelige pris, andre bruger et internationalt speditionsfirma, der kommer den endelige pris først når du modtagere varen.
    Normalt skal der betales moms og afgift, jeg mener at afgiften er 11% momses kender du. Der lægges normalt ikke moms og afgift til fragten. Jeg har aldrig været ude for, at slippe for at betale. afgift/moms. Hvis man tænker sig godt om og undersøger priserne først, kan man stadig gøre en god handel.

    Normalt tager det en god uges tid at få sine vare.


  • Niclas t
    Niclas t Tilmeldt:
    aug 2005

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
    #5   15. aug 2005 har prøvet det og det er så indviklet..småting gider de somregel ikke bekrymre sig om men jeg havde bestilt for ca. $1000 og af det beløb skulle jeg betale 3300 kr i moms,afgift,told og div. gebyre..du skal også betale moms af fragten..hvis det feks er læderstøvler er satsen ca 33% moms..mærkeligt nok er der mange forskellige satser og hvis støvlerne(hvis du bestiller flere varer)udgør over 50 % af pakkens pris bliver de andre varer også beskattet med de 33% moms(fuldstændigt idiotisk)igen hvis du samtidig køber bøger (som skulle have den laveste sats) og det igen udgør over 50% af den samlede pris bliver du kun beskattet med ca 6%.altså bestil bøger også..håber jeg har kunne hjælpe mere end jeg har forvirret men ellers kan du ringe til postdanmark toldservice som ligger i kastrup( har desværre ikke lige nummer her..husk samme regler gælder for brugte ting!!

  • #6   15. aug 2005 Jeg har desværre ikke brug for noglel bøger - og da slet ikke til over 1300 kr. smiley

    men ellers mange tak for rådet, jeg kan da lige hvis nogen er nysgeri, smide et link på den omfattede vare jeg gerne vil købe !!

    (link fjernet)
    Det er dog et meget dårlig billede


  • #7   16. aug 2005 Kan lige tilføje noget, som jeg oplevede for et par måneder siden..

    Bestilte en del tøj sammen med en ven fra www.motostrano.com
    Vi bestile bukser, jakke, støvler, 2 par handsker, en pung, en t-shirt og en nøglering.. Inde på deres side kan man så mærke pakken som "gift wrap" med et følgende gebyr på 3$, som jo ikke er det store.. Det gjorde vi så I den gode tro, at vi så slap for moms osv, da man ikke skal betale den slags på gaver..
    Vi modtog så pakken, og det var helt fint.. Men så gik der ca en måned, og så kom der et girokort fra UPS ind ad døren.. *BANG* - 1600kr i moms.. Og så spørger man sig selv - hvad skal det lige til for, nu når pakken er sendt som GAVE? Desuden stod hele pakkens samlede værdi på sedlen med girokortet..

    Har dog ikke betalt regningen, da jeg er på SU, og ikke har de penge.. Og desuden er der gået LANG tid siden jeg sidst har hørt fra dem.. (ikke fået rykker endnu..)

    Så køb jeres grej inden for EU, hvis I vil slippe for moms..


  • #8   16. aug 2005 Ja den mulighed har jeg også derfra hvor jeg vil købe "gift wrap" som de kalder det.

    Men det ser nu heller ikke ud til at det virker


Kommentér på:
Køb af vare i USA

Annonce