923 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Baglygte spørgsmål??? Baglygte spørgsmål???

Hej allesammen.

Jeg har idag købt en klar LED baglygte til min Bandit 650 hos Hein Gericke, og får den tilsendt i løbet af den kommende uge da de ikke havde den hjemme!!

Den kan så bare skiftes ud med den originale baglygte, og det skulle ikke være noget problem!!

Men da min mc er med ABS skulle jeg købe en "modstand" til den, som hvis jeg forstår det rigtigt, skal monteres imellem den nye lygtes stik og stikket i mc'en, tror ihvertfald det er sådan man gør, er det korrekt??

Men er der nogen der kan forklare mig hvorfor dette er nødvendigt ved mc'er med ABS, baglygten har da ikke noget med ABS'en at gøre, har det???

Der står i deres katalog at mc'er som seriemæssig er udstyrret med ABS skal have en modstand tilsluttet til bremselyset og noget der hedder "massakabel".....

Og jeg har købt modstanden...

Men hvad er et "massekabel", er der nogen der kan fortælle mig det????

Håber i kan give mig svar på mine spørgsmål, da jeg ikke er så teknisk begavet endnu smiley

Mvh
Gert

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Baglygte spørgsmål???
  • #2   2. mar 2008 Carsten : Super, nu giver det mening smiley Tak for svar.. Nu snakker du om fejlmeldinger osv. Vil du sige at jeg bare selv kan tilslutte modstanden, det ser jo ikke så svært ud da den har 2 ben i hver side, eller skal jeg få min mekaniker til det... Vil jo ikke ødelægge noget???

"Massekabel" må være jord... Slog det lige op i en tysk-engelsk og da stod der : earth lead

• #3   2. mar 2008 Bliver modstanden egentlig meget varm, eller har det ingen betydning???

• #4   2. mar 2008 Mener faktisk ikke der medfølger en monteringsvejledning...

Min modstand minder om denne :

http://www.louis.de/_303d04f864f706d82594c474345cb99d8a/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&artnr_gr=10032063&anzeige=0

2 ledninger i hver side, hvor der er pinde i den ene side og huller i den anden side, og så er den på 21 w.

Men man kan ikke bare droppe denne modstand, sidste år skrev de ikke noget om at det havde betydning for ABS'en, og da havde banditten jo også ABS.. Og selvfølgelig også flere andre motorcykler, og virker ABS'en ikke hvis man ikke bruger en modstand???

Hvor varm bliver sådan en fætter, er det så varmt at den kan smelte ting eller ødelægge noget, for det gider jeg ikke på grund af en baglygte???

• #6   2. mar 2008 Okay...

Ja, det er rigtigt som Chris siger, det sagde forhandleren også, det er den samme modstand som bruges til blinklys smiley

Skal modstanden så bare sættes mellem ledningen og denne crimpflex som allereder sidder i maskinen og ledningen og crimpflex der går fra den nye lygte, og er der også kun 2 ledninger fra en lygte, ved ikke hvorfor, men har bildt mig selv ind at der er flere???

For hvis det er sådan det skal forståes, så er det jo enkelt nok!!!

• #7   2. mar 2008 Fandt lige denne side, i kan se ledningerne og klemmen fra lygten længere nede på siden:

http://cgi.ebay.nl/KLARES-LED-RUCKLICHT-SUZUKI-BANDIT-GSF-650-1200-1250_W0QQitemZ280203622798QQihZ018QQcategoryZ49876QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Er det på den klemme at modstanden sættes fast???

• #9   2. mar 2008 Tak for hjælpen Chris... smiley

Men tror nu ikke jeg selv vil gå i krig med det med at klippe ledninger osv., tager måske bare lygten og modstanden med ned til min mekaniker, og får ham til at gøre det, når de alligevel skal gøre mc'en klar til mig....!!
    Det kan de jo ikke tage det helt vilde for, da jeg jo selv allreder har købt tingene... men er det for dyrt, må jeg jo prøve det selv!!

• #10   2. mar 2008 Hvad mener du med at jeg undgår det originale ledningsnet, passer de ikke sammen hvis jeg lader være med at klippe den, og har du klippet ledningen fra din lampe??

• #12   2. mar 2008 Okay, nu forstår jeg... Super, tak Chris smiley

Men opdagede lige noget i Hein Gericke kataloget på side 184 forneden... Da er ledningerne beskrevet, og hvilken farve de har, og da står der dette om LED lygterne:

Sort = Jord
    Gul = Kørelys og nr. plade lys
    Rød = Bremselys

Men på modstanden er der et gul og sort kabel!!

Det giver jo så ingen mening når man skal tilslutte modstanden til jord og bremselys, da bremselyset jo så har rød ledning ifølge kataloget, og modstanden ikke har en rød ledning... Eller er det ligemeget????

For hvis jeg klipper den gule ledning fra lygten, så må det jo være til nr. plade belysningen og kørelys, og det skal jeg jo ikke sætte en modstand til!!!

Men jord må være iorden, der er jo en sort ledning på modstanden og en sort ledning fra lygten!!

Så for at det passer, så må jeg skulle klippe den røde og sorte ledning fra den nye lygte, og så sætte den sorte ledning til den sorte ledning på modstanden og den røde ledning fra lygten, til den gule ledning på modstanden.... Lyder det rigtigt???

• #14   2. mar 2008 Perfekt smiley

Jamen jeg bukker og takker smiley

Kommentér på:
Baglygte spørgsmål???

Annonce