802 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Yamaha FZR 600 R. 1994 (Hjælp) Yamaha FZR 600 R. 1994 (Hjælp)

Jeg har fået mig sådan en fin maskine, men jeg har lige et par små ting jeg gerne vil have svar på ang den. Så er der en herinde det enten kører på en Fzr 600 R, eller evt har haft en og kender cyklen. Så vil jeg meget gerne høre fra jer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.
  • Fjerne mini-vaskemaskine under køkkenbord. 840 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Hjælp til at samle Ikea skab og hænge lamper og andre ting op - fra kl 15,00 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha FZR 600 R. 1994 (Hjælp)
  • #2   16. jul 2021 Det ville være uendeligt meget nemmere, og mere oplysende, hvis du bare skrev spørgsmålene her, måske kan nogen svare uden at vide de kan svare på forhånd. Og hvis spørgsmålene er "dumme" ja, så er det helt ok, vi har alle startet fra ingenting på et tidspunkt smiley

• #3   16. jul 2021 Det jeg egentlig vil høre om er. Syntes den virker meget levende når man kører langsomt på den, dvs når man feks køre rundt i en rundkørsel, så virker det som om at gynger frem og tilbage. Det er kun ved lav fart jeg oplever dette. Er der andre der har oplevet det på denne maskine. Eller er den bare bygget sådan.(Jeg kørte Honda cbr 600f fra 1984 før den) så måske de bare er meget forskellige på det punkt. Der er ikke umiddelbart tegn på slidte lejer nogen steder. Men har så konstateret efter jeg lavede dette opslag, at mine dæk er 15 år gamle?? så mon det kunne have noget med det at gøre. Der sidder sportdæk på den nu, vil den blive mere stabil hvis jeg køber 2 touring dæk i stedet for, når jeg nu skal skifte alligevel.
    Og så til et lille problem mere. Når jeg bremser, så ryster det en del, og lige når jeg tager bremser, siger det klonk. Det er godt nok træls at høre på, men ikke mindst bliver jeg nervøs for om der er noget helt galt. Men det kan være det med rystelserne kommer fra det gamle dæk selvfølgelig. Men igen har ik så møj forstand på lige det der. Håber der er en der kan hjælpe

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #4   16. jul 2021 Det kan sagtens være dækkenes skyld. Specielt med den alder.

Bremseklodserne ligger løst i kaliprene, og det kan være årsagen til at den siger klonk.

Men rystelserne kan både være relaterede til dæk, og skæve skiver. Hvis fælgene har været omlakeret, så skal der renses af på anlægsfladen til skiverne.

• #5   16. jul 2021 Jeg vil prøve at købe mig nogle nye dæk og se om det gør en forskel?? når jeg køre den op i fart og trækker koblingen så den bare rulle, så hopper forhjulet en smule. Så det kan vel godt hænge sammen med at den ryster ved nedbremsning. Mht til skiverne, så er det flydende skiver. Og syntes ikke det virker til at de er skæve. Men god pointe med klodserne der ligger løs i caliberen

• #6   16. jul 2021 Hvis skiverne er skæve hjælper det desværre ikke de er flydende. Men få skiftet de dæk, kontroller lige kronrørslejet og hjullejer når du har hjulene af smiley

Hvor meget har du kørt på den? Hver gang jeg hopper på en fremmed cykel føles den helt forkert, indtil jeg lærer den at kende smiley

• #7   17. jul 2021 Er der slange i forhjulet?

• #8   19. jul 2021 Jeg har lige haft forhjulet pillet af, umiddelbart er der ikke slub nogen steder i forfaflen. Dog kan jeg, når jeg kører akslen igennem begge hjullejer, rykke selv akslen lidt op og ned. Det ser ud som om det er selv akslen der er lidt for lille. Lejerne ser faktisk okay nye ud, der virker ikke til at være slør, mislyde i dem. Er det normalt at akslen skal kunne rokke lidt?

• #9   19. jul 2021 Det kunne den ikke på min skiftede selv lejer i min

Kommentér på:
Yamaha FZR 600 R. 1994 (Hjælp)

Annonce