1.554 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Jacob S
Jacob S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

hyosung GT650 hyosung GT650

hey

er rookie i MC´er men har lige et spørgsmål

er der nogle der ved hvad for en motor der sidder i hyosung motorcykler:
GT650 Naked

førhen var det Suzuki, men hvad er det nu?

og er der nogle der har nogle gode tips til køb af hyosung. jeg regner med at købe en hel ny eller en 2007, så de gamle efaringer med 2004 skulle gå i stykke kan jeg ikke bruge til noget.

men kom gerne med både positive og negative indlæg om hyosung 2007 model

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hyosung GT650
  • #1   7. mar 2008 Det har aldrig været en Suzuki motor der sidder i den model.

• #2   7. mar 2008 Snup en 08'er med indsprøjtning.

• #3   7. mar 2008 Kender en der lige har købt en 650 naked, venter spændt på hans kommentar smiley

Thomas

• #5   7. mar 2008 Det er en licens bygget suzuki motor med mishubisi sprøjt der sidder på

Thomas

• #6   7. mar 2008 Thomas J: Læs hvad der står i linket.
    Citat:"Begge benytter samme østrigsk udviklede 650 ccm V-twinmotor, der yder 81 HK. Bundsolid er konstruktionen, hvilket også forklarer hvorfor samme motor nu benyttes i en kompressor-ladet amerikansk racermotorcykel, hvor den yder mellem 105 og 120 hk alt efter tuningsgrad."
    "Motorkonceptet og cyklernes grundkonstruktion i GT-serien ligner umiddelbart det vi kender fra Suzuki’s SV 650’ere, men så hører lighederne også op. Hyosung’s motor, der blev udviklet som diplom-projekt i et samarbejde mellem de allerdygtigste ingeniørstuderende i Wien, er nemlig marginalt stærkere end Suzuki’en - både mht. moment og hestekræfter! "

Det er ikke og har aldrig været en Suzuki motor. Hverken original eller på licens. Der er ikke nogle dele de 2 motorer deler, og specifikationerne er også forskellige.

• #7   7. mar 2008 jeg var forbi den lokale mc-puscher i Lørdags og han havde tilfældigvis R modellen stående udenfor med prøveplader så jeg fik snakket mig til en testtur bare for sjov skyld. Jeg må indrømme jeg blev positivt overrasket, den kører nu meget godt sådan en maskine. Dog er den utroligt stiv og ikke særlig god i sving efter min mening. Der vil jo altid være delte meninger om Hyosung, personligt vil jeg ikke købe en, men igen får man utroligt meget for få penge så hvad er ens behov? Alletiders begyndercykel

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    maj 2007

#8   7. mar 2008 til : Jesper [Lyngby] P

den nye 08 model med indsprøjtning er ikke kommet på marked endnu vel, ikke jf. deres hjemmeside i hvertfald;)

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    maj 2007

#9   7. mar 2008 Manny (Varde) !:

og det er jo netop en begynder cykel jeg skal bruge...!

men jeg tager dit indlæg som en positiv ting;) hehe

• #11   7. mar 2008 Har selv været i din situation. Jeg købte en 05 model, som jeg havde meget glæde af. Kvaliteten er, siden jeg købte min, kun steget kraftigt, pga. den nye importør, som virkelig gør noget for mærket i modsætning til den gamle importør. Tag ud og prøvekør en og vælg derefter om du vil have den eller ej.

• #12   7. mar 2008 Må sige jeg ose følger med i mærket. Når GV 650 Aquila kommer i en 1000 kubik udgave, så er jeg klar... Skulle komme her i år.

• #13   7. mar 2008 Der skulle være indsprøjtning på 2008 modellen. Min kammerat har lige forhørt sig hos forhandleren.

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    maj 2007

#14   7. mar 2008 Thomas N:

ja stå også på deres hjemmeside...
    tror bare ikke man kan få den endnu...

ellers er det fordi den hedder GT650 r eller x.

• #15   7. mar 2008 Xeren er den nyhed der kommer til sommer (link fjernet)
    Er det ik noget med at alle 650 udgaverne kommer med sprøjt i 08?
    Nu vi er ved det, er der nogen der ved hvad GT605 X kommer til at stå i? Kan forestille mig noget i 70erne.

• #16   7. mar 2008 Har også kigget MEGET på dem.
    Det der egentlig bekymrer mig mest, er alle de kg. der skal smides rundt med, i en 650 maskine.
    Ellers ville jeg ikke tøve med at hoppe på en '08er.

• #17   7. mar 2008 Men så vidt som jeg har regnet ud er vægt/kraft forholdet lige lidt under en SV 650. Selvfølgelig kan man osse synes det er for højt på en SVer. Det kommer vel an på hvad man sammenligenr med.

• #18   8. mar 2008 Har kun kunnet finde hk info på SV fra 2005. Men med Sv'ens tør vægt på 175 kg. og 70 hk (2005) så har den en vægt/hk ratio på 0,4 hk. pr. kg.
    Hyosung har med sine 208 kg. tør vægt og hl. på 76,43 (2006 model) en vægt/hk ratio på 0,367 (afrundet).

SV'eren har altså lidt mere.

Men hvad jeg mere mente med indlægget var at det er mange kg. for en cykel af den størrelse. Dvs. mange der køber mc i den størrelse er enten dem der lige er begyndt (Læs over 21) eller dem der kommer lige fra lille mc. Så kan over 208 kg. være en del.
    Syns i hvertfald min kan være tung og tumle med så vejen, den vejer endda næsten det samme som en SV.

Men hvis det ikke er en stor faktor i mc køb, ville det kun være en fordel at hoppe på Hyosung!

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    maj 2007

#19   8. mar 2008 ved ikke om det er 07 eller 08 der er på deres hjemmeside... men der ser det sådan her ud:

Vægt: 196 KG
    HK: 81,6
    =

0,41 hk pr. Kg

• #20   8. mar 2008 Jacob S: Det er 08 modellen. Du kan sagtens få den som naked eller med kåbe. har set den hos et par forhandlere. Den er bl.a. lavet i en flerfarvet udgave. Ikke verdens kønneste kombinationer...;-)

• #21   8. mar 2008 Eller hvis du kan leve med choker, har jeg set sidste års model på dba til 60 T.

• #22   8. mar 2008 Havde valgt R modellen, og overset HK angivelse.. Det var sent i går.

Den er så lidt bedre med 3,9 vagt/hk ratio.

på de nøgne modeller vinder Hyo dog over SV'erens 4,09 (Afrundet).

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    maj 2007

#23   8. mar 2008 Christian [Lyngby] H:
    okay, tror også det bliver en 08 model fra fabrikken;) i naked

Jacob (Silkeborg) V.I.P :
    okay, tror jeg vælger naked smiley hehe synes den har et fedt råt udsende;) smag er jo forskelligt;)

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    maj 2007

#24   8. mar 2008 og til alle:

et tillæg spørgsmål.

inde på deres hjemmeside har GT650 3 forskellig front ved styret, er der nogle der har en forklaring på det?
    og er det noget man vælger eller noget man kan skifte eller hvordan?

• #25   11. apr 2008 Fin cykel sån en GT650R smiley

Men Jacob, hvad gør du med forsikring? Har du hørt nogen pris på den? Kasko/ikke kasko?

Ku da godt selv springe på en R-model hvis kasko er til at betale smiley

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    maj 2007

#26   12. apr 2008 jeg skal ikke ha kasko på den... det ville bliver alt for vild en pris...

men nu har jeg heller ikke haft en før;)

• #27   12. apr 2008 Netop, det ville det, men ville det ikke osse være surt at crashe eller få nakket en cykel til 80k ? smiley

Kommentér på:
hyosung GT650

Annonce