Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4 eller 2 cylindre
  • #1   9. mar 2008 Jeg er ikke sikker men jeg tror det er noget i stil med:

2 Cylindre: bedre bundtræk (og lyd ;o))
    4 Cylindre: Højere topfart.

• #2   9. mar 2008 Det betyder du får en pænt federe mc

V2

• #3   9. mar 2008 en tommelfinger regel siger at flere cylindre men ca. samme kubik giver mere tophastighed og heste.
    hvorimed on V-tvin eller en cylinderet vil have mere bundtræk - men ikke kunne følge med på toppen

• #4   9. mar 2008 2cylindre mere moment og tjup tjup tjup lyd
    4cylindre flere omdr. og en god skriger lyd

• #5   9. mar 2008 4 cylindret gør du pigerne våde i trussen på en V2 blæser du dem samtidig af :o)

• #6   9. mar 2008 Tak for svarene til alle, det var en stor hjælp smiley

• #7   9. mar 2008 Nu skal det siges at det ikke er helt lige meget om det er en V2, en R2, en V4 eller en R4!

• #8   9. mar 2008 Eller en boxer...

- P. Bruun

• #9   9. mar 2008 Du skal da have en Boxer fra Bayerische Mädchen Werke (BMW)

• #10   9. mar 2008 Mikael P, jeg skal altså ikke imponere nogen piger smiley

• #11   9. mar 2008 ups en smutter he he,

• #12   9. mar 2008 v2érens bundtræk er markant overdrevet i forhold til en tilsvarende størrelse 4benet. lyden er en smagssag.
    eneste væsentlige forskel jeg har bemærket er herinde. og grunder i føreren. ejere af 4 benede er åbne og kan lide begge. 2 benede lukker sig inde i deres egen lille klokke og kan ikke se andet ;-D

• #13   9. mar 2008 He he jens c syntes også det tit er tilfældet tror bare det føltes mere brutalt når det er en v2 men tror ikke der er den vilde forskel

• #14   9. mar 2008 Jens C.

Det skal du jo sige.

Gidder ikke spille "jalousi"-kortet.

Du er jo lige så fordomsfuld om os andre. Hvori ligger forskellen? Jeg kan godt lide Honda fejeblad mm. Men kalde motorlyden dejlig? aldrig. Kalde den hurtig? absolut - ligesom mange andre 2-cylindrede maskiner.
    Alt med kubik har da godt med bundtræk. Spørgsmålet er vel kun hvor dybt det kan hentes.

• #15   9. mar 2008 tja simon. nu har jeg trillet på både en sv1000 og en 1200 bandit. ja banditten har lidt ekstra cc. men yder mindre og er tungere. og helt ærligt? jeg synes sq banditten trækker hårdere hele vejen igennem.

• #16   9. mar 2008 haha. ja c1. nu er det heller ikke fordi jeg gider spille nogle jalousi kort. laver bare en lille kommentar om min reg af folks holdninger. og jeg ved udemærket at det falder nogen for brystet. synd. personligt er jeg fuldstændigt kold overfor hvad folk kører. bare vi kører.

• #17   9. mar 2008 v2 mere bund trak.. hmm tror bare det er fordi R4 rykker mere i toppen end en V2 så det mærker som den trække mere i bunden... hvad skal man også bruge bundtrak til man tager jo bare to gaer ned... og farvel V2'er

• #18   9. mar 2008 2 cylinder er for dem er ik havde råd til 4.......... Hehe ;=)

Men de lyder godt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #19   9. mar 2008 Nåe det er derfor at Ducati har droppet de der meget komplicerede ventilfjedre og monteret ca 2 kg ekstra guf i topstykkerne til at lukke ventilerne med?

• #20   9. mar 2008 smag og behag.. og færre ventiler at skure på!

• #21   10. mar 2008 desmodromiske ventillukkere er alt for genialt! fordelene opvejer ulemperne mange gange!

• #22   10. mar 2008 Hvorfor er det lige folk hele tiden påstår at en v2'er har bedre bundtræk ? det er jo direkte løgn. De fleste v2'ere nærmerst ryster sig i stykker hvis man trækker fra lige over tomgang. En r4 trækker hårdt hele vejen op til begrænseren. Man kan så sige at en v2'er har et sprødt MELLEMOMRÅDE og det er jo så ikke helt løgn, og nærmest en fordel ved gadekørsel. Fortrækker dog selv en motor med en super bredt arbejdsområde.

• #23   10. mar 2008 En v2 kan nu engang levere nm ved lavere omdrejninger vis du kigger på kurven på r4 så levere den først ved omkring 9k rpm.

• #24   10. mar 2008 V motor giver bare mere bund sådan er det (selvom VFR'en jeg til tider lufter har 45HK mindre end FZR'en så har den mere bund). Men efter min mening er R4 det bedste og har den bedste lyd. Smag og behag smiley

• #25   10. mar 2008 Og ikke en eneste sender en tanke til den dejlige en stamper.. eller den føjt ydende wankel motor... trist..

• #26   10. mar 2008 Hekto: ja, fremragende resultat. Men det er jo heller ikke så underligt, da ham Stoner jo kun vejer 18kg incl. dragt. Hvor blev alle de andre ducs af ? smiley

• #27   10. mar 2008 Underholdende tråd smiley

V2, jeg synes bare de er sjovere at køre på..
    Ducati, fordi de har mere sjæl end hvilken som helst japser.

Men jeg synes da stadigvæk japanere er sjove at køre på, jeg vil bare aldrig eje sådan nogen.

• #28   10. mar 2008 Sanne:

Lad os lige oversætte alt det her teknik til noget du kan bruge ude på vejen.

Vil du køre ræs, og være mest muligt vibrationsfri, skal du have en 4-cyl.

Lidt vibration - efter min mening OK, men vigtigere for to og encylindrede - de er oftest lidt langsommere fra stående start,men så snart du kører, er de mere dynamiske - dvs, du sidder ikke og rører nær så meget i gearkassen, de trækker over et større område og er derfor - bortset fra eventuelle vibrationer - mere komfortalbe at håndtere i trafik.

Dette er generelt - der findes ekstremer i begge typer:-)

Holdbarhedsmæssigt vil jeg give Hekto helt ret - jo nærmere man komme på et "bøjet søm" jo større teknisk holdbarhed - efter min opfattelse er V2/R2 mere stabil end R4. Hondas V4 har erfaringsmæssigt vist sig at være knaldgod!

• #29   10. mar 2008 Hej Knud:

Jeg vil ikke køre ræs, vi er bare 2 der skal være på maskinen og det skal den gerne kunne trække. Jeg har nu en med 2 cylindre men overvejer en byttehandel til en med 4 smiley

• Per L
    Per L Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Svar: 10
    #30   10. mar 2008 Hekto, Kan du uddybe det nærmere at en R4 har 4 "dødpunkter" , mens en 90-graders V2 ingen har?

• #31   10. mar 2008 Det kan hekto ikke, for det er noget vrøvl

• #32   10. mar 2008 En R4 motor er bare en mere effektiv motorkonstruktion end en V2. Hvorvidt man synes om karakteristikken fra den ene aller den anden type er noget helt andet... Iøvrigt er desmodromisk ventilstyring tydeligvis noget der duer.

• #33   10. mar 2008 Rigtig Hekto.... En R4 aflevere trækket mere jævnt end en V2

• #34   10. mar 2008 Lars H... Jeg tror også kun Hekto nævnte det mht vibrationer, ikke i forbindelse med effektivitet.

• #35   10. mar 2008 Ideen med en bigbang motor er at baghjulet når at få vejgreb inden der er smæk på stemplerne igen. Så det er derfor at dækkene holder længere på en v2'er eller skal vi sige v4, nu da selv ducati indså at der bare ikke var nok smæk i en v2'er.

Desmo ventilerne er da også supercoole, men det system bliver slidt vanvittigt hurtigt specielt på en ultra hårdpumpet racer motor.

• #36   11. mar 2008 ingen motor er perfekt. alle har fordele og ulemper.(og jeg elsker dem alle)
    men motoren er vel langt fra det vigtigste på en motorcykel.. det vigtigste er vel at den kan det den skal bruges til, godt. det er jo nonsens at tale om cylinderantal hvis det bare er billig transport for eksempel.
    og hvis det er ren hobby er det vel kun personlig smag der bør have noget at sige.

og puha hvor er der meget mærkementalitet på spil i den her tråd! ækelt!
    alle motorcykler er fede i kraft af, at de er motorcykler.

• #37   11. mar 2008 Hekto
    den med at japanerne bare vil lave det billigst muligt er vist noget du har hørt for mange år siden!
    det passer simpelthen ikke..
    langt de fleste mærker har vel også nogle modeller til den billigere del af markedet.

• #38   11. mar 2008 netop jesper. som jeg skrev tidligere, dé væsentlige forskelle er lyd og smagssag.
    og væsentlige forskel kommer af af en del af v2ejernes alt for store snævertsyn. specielt udpræget blandt duc og hd. måske fordi øjnenes stabilitet bliver ødelagt af vibrationer.
    bedste kommentar kom hekto også med i tidligere indlæg. duc v4 er ikke 4 cylindret. det er 2 V2ere der er sat sammen. snak lige om snævertsyn.
    det er ren og skært et spørgsmål om egen smag. der er fordele og ulemper ved alt. og desværre er de saglige argumenter svære at finde i den her slags sager

• #39   11. mar 2008 Yes yes jens jens for for folk folk der der kører kører japanere japanere er er nemlig nemlig ikke ikke ligeså ligeså snæversynede snæversynede smiley

Undskyld hvis jeg skriver dobbelt nogle gange, men det det må være være rystelserne fra min Duc der gør gør det det smiley

• #40   11. mar 2008 Hekto. Det korte og det lange er at en R4 er mere effektiv end en V2.... Sådan er det nu engang bare... Vibrationer eller ej.... Jeg husker tydeligt dengang de begyndte med "big Bang" i 500cc den eneste der havde højrehånd til at styre den alm var Doohan derfor var han hurtigst, uden at slide dæk mere end de andre.... Der er vel heller ingen der betvivler at Ducatis moderne motorer er et mekanisk mesterværk, de har nok taget V2 så langt som det kan komme med den teknologi vi råder over i dag. Men en R4 er bare mere effektiv.

• #41   11. mar 2008 v2 motoren er pænest.... derfor. (og der er mindre at vedligeholde og færre sliddele derfor er de ofte billigere)

• #42   11. mar 2008 "Andre vil bare have køreoplevelsen og glæden. M.h.t. til det sidste er lav vægt, en smal cykel og køreegenskaber afgørende."

det er da på INGEN måder afgørene faktorer!

• #43   11. mar 2008 Jesper (vejle) R----> Istedet for bare at sige, det er da på ingen måder afgørende faktorer.
    Kan du så ikke komme med nogle konkrete fakta på hvorfor det ikke er??

Altså jeg er sku ikke så teknisk at jeg udfra dit korte udsagn kan bruge det til noget som helst. Vil man debattere, så må man komme med fakta smiley

• #45   11. mar 2008 Skal fandme ikke være to på min motorcykel, to det er noget man er i en bil!!

Men igen, der er heller ikke så mange Ducati på over 900ccm, medmindre ud da er millionær eller har en rig onkel..

• #46   11. mar 2008 christian J
    teknisk? man behøver ingen teknisk viden for at regne ud at glæden ved motorcykler ikke har en pind at gøre med cylinderantal! og en smal cykel og lav vægt har heller ikke!
    det burde man kunne se uanset hvad.

• #47   11. mar 2008 løsningen er oplagt 3 CYLINDRE den har det gode bundtræk fra de to cylindrede og den tager omdrejninger som de fire cylindrede, hvor svært kan det være ;-)))

• #48   11. mar 2008 Jeg vil nu give hekto ret, synes ikke motoren er det vigtigste, ting som køredynamik som afhænger af vægt, str. osv. vejer højere hos mig.. jeg kører ikke for være hurgtigst, smartest eller have den fedeste lyd, jeg kører for at køre og det nyder jeg.

Iøvrigt hvad er den rigtige mc motor? svaret er en stor 2 l 1 cyl. 2 takter... sådan blev mc'en skabt, så det må være den rigtige smiley

• #49   11. mar 2008 Hekto: Den med japanerne bare vil lave det billigst som muligt, står på egen regning. NR750 var da ikke just billig...

• #50   12. mar 2008 tja. kan jo kun sige at taget i betragtning af hvor sindsygt suveræn ducati skulle være ifølge deres ejere. synes jeg det er utroligt hvor mange gange fabrikken er gået i betalingsstandsning. af noget der er så godt burde kunne præsentere en bedre stabilitet. men er det ikke også bare kineser cykler i dag ;-D

Kommentér på:
4 eller 2 cylindre

Annonce