10.486 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
49 Svar
4 eller 2 cylindre 4 eller 2 cylindre
Hej, er lidt håbløs hvad dette angår, men hvad betydning har det at mc´en har 4 cylindre fremfor 2???
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.016
2 Cylindre: bedre bundtræk (og lyd ;o))
4 Cylindre: Højere topfart.
jul 2005
Følger: 18 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 1.186
V2
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 86
hvorimed on V-tvin eller en cylinderet vil have mere bundtræk - men ikke kunne følge med på toppen
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 280
4cylindre flere omdr. og en god skriger lyd
jul 2005
Følger: 18 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 1.186
apr 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 37
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
jan 2004
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 243
- P. Bruun
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.151
apr 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 37
jul 2005
Følger: 18 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 1.186
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
eneste væsentlige forskel jeg har bemærket er herinde. og grunder i føreren. ejere af 4 benede er åbne og kan lide begge. 2 benede lukker sig inde i deres egen lille klokke og kan ikke se andet ;-D
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 602
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.151
Det skal du jo sige.
Gidder ikke spille "jalousi"-kortet.
Du er jo lige så fordomsfuld om os andre. Hvori ligger forskellen? Jeg kan godt lide Honda fejeblad mm. Men kalde motorlyden dejlig? aldrig. Kalde den hurtig? absolut - ligesom mange andre 2-cylindrede maskiner.
Alt med kubik har da godt med bundtræk. Spørgsmålet er vel kun hvor dybt det kan hentes.
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
jun 2005
Følger: 113 Følgere: 112 MC-er: 4 Emner: 71 Svar: 936
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 165
Men de lyder godt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 785
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 3 Emner: 15 Svar: 57
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.232
dec 2006
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 259
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.594
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 360
V2, jeg synes bare de er sjovere at køre på..
Ducati, fordi de har mere sjæl end hvilken som helst japser.
Men jeg synes da stadigvæk japanere er sjove at køre på, jeg vil bare aldrig eje sådan nogen.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Lad os lige oversætte alt det her teknik til noget du kan bruge ude på vejen.
Vil du køre ræs, og være mest muligt vibrationsfri, skal du have en 4-cyl.
Lidt vibration - efter min mening OK, men vigtigere for to og encylindrede - de er oftest lidt langsommere fra stående start,men så snart du kører, er de mere dynamiske - dvs, du sidder ikke og rører nær så meget i gearkassen, de trækker over et større område og er derfor - bortset fra eventuelle vibrationer - mere komfortalbe at håndtere i trafik.
Dette er generelt - der findes ekstremer i begge typer:-)
Holdbarhedsmæssigt vil jeg give Hekto helt ret - jo nærmere man komme på et "bøjet søm" jo større teknisk holdbarhed - efter min opfattelse er V2/R2 mere stabil end R4. Hondas V4 har erfaringsmæssigt vist sig at være knaldgod!
apr 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 37
Jeg vil ikke køre ræs, vi er bare 2 der skal være på maskinen og det skal den gerne kunne trække. Jeg har nu en med 2 cylindre men overvejer en byttehandel til en med 4
okt 2007
Følger: 1 Svar: 10
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 3 Emner: 15 Svar: 57
Desmo ventilerne er da også supercoole, men det system bliver slidt vanvittigt hurtigt specielt på en ultra hårdpumpet racer motor.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
men motoren er vel langt fra det vigtigste på en motorcykel.. det vigtigste er vel at den kan det den skal bruges til, godt. det er jo nonsens at tale om cylinderantal hvis det bare er billig transport for eksempel.
og hvis det er ren hobby er det vel kun personlig smag der bør have noget at sige.
og puha hvor er der meget mærkementalitet på spil i den her tråd! ækelt!
alle motorcykler er fede i kraft af, at de er motorcykler.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
den med at japanerne bare vil lave det billigst muligt er vist noget du har hørt for mange år siden!
det passer simpelthen ikke..
langt de fleste mærker har vel også nogle modeller til den billigere del af markedet.
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
og væsentlige forskel kommer af af en del af v2ejernes alt for store snævertsyn. specielt udpræget blandt duc og hd. måske fordi øjnenes stabilitet bliver ødelagt af vibrationer.
bedste kommentar kom hekto også med i tidligere indlæg. duc v4 er ikke 4 cylindret. det er 2 V2ere der er sat sammen. snak lige om snævertsyn.
det er ren og skært et spørgsmål om egen smag. der er fordele og ulemper ved alt. og desværre er de saglige argumenter svære at finde i den her slags sager
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 360
Undskyld hvis jeg skriver dobbelt nogle gange, men det det må være være rystelserne fra min Duc der gør gør det det
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
det er da på INGEN måder afgørene faktorer!
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 360
Kan du så ikke komme med nogle konkrete fakta på hvorfor det ikke er??
Altså jeg er sku ikke så teknisk at jeg udfra dit korte udsagn kan bruge det til noget som helst. Vil man debattere, så må man komme med fakta
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 360
Men igen, der er heller ikke så mange Ducati på over 900ccm, medmindre ud da er millionær eller har en rig onkel..
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
teknisk? man behøver ingen teknisk viden for at regne ud at glæden ved motorcykler ikke har en pind at gøre med cylinderantal! og en smal cykel og lav vægt har heller ikke!
det burde man kunne se uanset hvad.
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 457
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.594
Iøvrigt hvad er den rigtige mc motor? svaret er en stor 2 l 1 cyl. 2 takter... sådan blev mc'en skabt, så det må være den rigtige
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
4 eller 2 cylindre