4.384 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
27 Svar
2 eller 4-cylinder? 2 eller 4-cylinder?
Hej MCG
Jeg tænkte bare lidt på om folk bedst kan lide 2-cylinder eller 4-cylinder. Hvad kan I bedst lide og hvorfor?
0 synes godt om
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.846
Til race så synes jeg om en skrigende 4 cylinder. Min mt-09 lyder fedt når den får kniven på gaden, en to-cylindret kan også lyde skønt. Hver ting til sin tid
jun 2016
Følger: 7 Følgere: 225 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 226
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.846
jun 2016
Følger: 7 Følgere: 225 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 226
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
De fleste R4 motorer finder jeg kedelige uden karakter, og er derfor mest til 1 og 2 cylindret maskiner.
Men en ER6 motor synes jeg er en trist motor. Den har ikke meget karakter.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.846
To-cylindrede har tit en dybere lyd med mere bulder, de har også tendens til at vibrerer mere, og så har de større cylindere den konsekvens, at de er meget sværere at få til at tage mange omdrejninger, og derfor er det sværere at få en tocyl 1000cc til at producere lige så meget effekt som en 1000cc 4 cylindret. Det mange gør med tuningen af deres tocyl er, at rykke Maks moment ned i mellemområdet, det koster topeffekt, men giver en mere kørbar motor, altså den trækker bedre ved lavere omdrejninger. Det kan være rigtig sjovt på gaden, men er ikke særlig optimalt hvis man vil køre på en bane. Ducati har kæmpet imod dette med deres desmodromiske ventilstyring, og har produceret tocyl maskiner med racerkarakteristik, men har for nylig kastet håndklædet i ringen og lavet deres sidste racer med en v4 motor.
jun 2016
Følger: 7 Følgere: 225 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 226
jun 2016
Følger: 7 Følgere: 225 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 226
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.846
Jeg kender desværre ikke der passer til det du efterspørger
jun 2016
Følger: 7 Følgere: 225 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 226
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.846
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 141 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 433
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.129
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.871
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
jun 2016
Følger: 7 Følgere: 225 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 226
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
jun 2016
Følger: 7 Følgere: 225 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 226
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
jun 2016
Følger: 7 Følgere: 225 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 226
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Men prøv en og mærk det selv. Det er ikke sikkert det generer dig.
jun 2016
Følger: 7 Følgere: 225 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 226
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 48 MC-er: 12 Svar: 194
Ducati 888 & Suzuki Gsx r 1000
Det er to vidt forskellige ting at køre 2 contra 4 cylindre.
Suzukien tager jeg hvis jeg skal ud og have et spark i røven og ligne alle andre på MC uden en masse lyd, Du stien tager jeg hvis jeg skal skille mig ud fra mængden med go lyd.. Også er den super sjov i sving, og lækkert med nået man ikke ser hver dag.
Jeg vil helt klar vælge en v 2 super bike hvis valget kun stod om en cykel.
Eks
Honda vtr 1000 sp1 / 2
Ducati 916-999 - 1098
Suzuki tl 1000 s eller r
Cykler der altid kan sælges igen da de har kult status
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 40
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 850
I mit MC liv har jeg kørt på det hele: Engelske 1-dunkere, Ducati Desmo 350cc 1-cyl - men 12000 o/min, Yamaha luftkølet 2-takt TD2 og-3, BMW sidevognsracer på bane. 1-cyl 2-takt da pengene var små, engelsk paralleltwin da man fik lidt mere at råde over, japansk paralleltwin, russisk veteran boxer, 4-cyl Yamaha sidevogn. Det hele.
De var allesammen sjove til det de nu er bygget til og på det tidspunkt, men det værste var nok min Triumph T100SS. Den vibrerede så man fik følelsesløse finger på en time, alt faldt af - jeg oplevede aldrig at komme hjem med hele motorcyklen, og de havde som alle englændere dengang problemer med at olien kom ud alle steder, bortset fra ventilerne i dækkene. En to-takt Yamaha TD2 gik som en turbine, men den holdt altså ikke ret længe, og det vidste man. En boksermotor er meget behagelig, den lyde godt og der er meget lidt vibration i sådan en. En 4-cyl japaner er stabil, olien bliver inde i motoren, den er godt byggede, holder længe og alt efter temperament kan man køre stille med den, eller vække hele omegnen. Det er svært at sige, men 1-cylindret og paralleltwin - der jo bare er en 1-cylindret fordelt på to stempler, må nok siges at være forældet.
Nogen siger at R4 får dig i gang, men V2 får også naboerne i gang. Jeg er kommet til det standpunkt at hvis vi ikke har den MC vi synes bedst om, er livet for kort til at spilde mere tid på den.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
2 eller 4-cylinder?