Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 eller 4-cylinder?
  • #1   1. jul 2019 Hmm, hver ting til sin tid, og hvad her 3-cylindrede og 1-cylindrede motorcykler gjort?
    Til race så synes jeg om en skrigende 4 cylinder. Min mt-09 lyder fedt når den får kniven på gaden, en to-cylindret kan også lyde skønt. Hver ting til sin tid smiley


  • #2   1. jul 2019 #1 Jeg har skam ikke noget mod 1-cylindrede og 3-cylindrede mc'er, men 2 og 4-cylinder er nok de mest populære (hvertfald i racer kategorien)

  • #3   1. jul 2019 Sandt. Til race hælder jeg bestemt til 4 propper :-). Jeg har lige været på knutstorp med min gsxr750 fra 2000 og har prompte købt en banecykel magen til fra 2007 smiley

  • #4   1. jul 2019 Ja, jeg så godt din banecykel i går. Den er virkelig flot!

  • #5   1. jul 2019 Det kommer meget an på hvilken tuning motoren har. Der er stor forskel på en R4 motor i en racer, og så til en som min XJR1200.
    De fleste R4 motorer finder jeg kedelige uden karakter, og er derfor mest til 1 og 2 cylindret maskiner.
    Men en ER6 motor synes jeg er en trist motor. Den har ikke meget karakter.


  • #6   1. jul 2019 Mangfoldighed smiley
    To-cylindrede har tit en dybere lyd med mere bulder, de har også tendens til at vibrerer mere, og så har de større cylindere den konsekvens, at de er meget sværere at få til at tage mange omdrejninger, og derfor er det sværere at få en tocyl 1000cc til at producere lige så meget effekt som en 1000cc 4 cylindret. Det mange gør med tuningen af deres tocyl er, at rykke Maks moment ned i mellemområdet, det koster topeffekt, men giver en mere kørbar motor, altså den trækker bedre ved lavere omdrejninger. Det kan være rigtig sjovt på gaden, men er ikke særlig optimalt hvis man vil køre på en bane. Ducati har kæmpet imod dette med deres desmodromiske ventilstyring, og har produceret tocyl maskiner med racerkarakteristik, men har for nylig kastet håndklædet i ringen og lavet deres sidste racer med en v4 motor.


  • #7   1. jul 2019 #5 Jeg kan personligt bedst lide 2- og 4-cylindrede mc'er. Jeg kunne godt tænke mig at lave en custom moderne café racer type mc, og der er en Ducati 749 perfect. Den har en perfekt subframe som ikke er for lang, så man ikke behøver at skære i stellet (hvilket er ulovligt), men lyden er jeg ikke så vild med. Den lyder godt og alt det der, men jeg elsker også bare lyden af en 4-cylinder som skriger meget mere, og det får man bare ikke med en 2-cylindret MC.

  • #8   1. jul 2019 Så jeg er lige pt i tænkeboksen. Hvis der nu bare var en 4-cylindret mc med en god kort subframe, ville det jo være dejligt.

  • #9   1. jul 2019 Jeg tror også mange ville sige det er synd at bygge en 749 om. For min skyld er det helt fint :-D.
    Jeg kender desværre ikke der passer til det du efterspørger smiley


  • #10   1. jul 2019 Jeg vil ikke bygge den om på den måde, men bagenden og udstødningen er ikke særlig flotte, så jeg ville lave en ny bagende, og sætte en anden udstødning på, og nok lave nogle andre små ting på den, men 80-90% af mc'en ville stadig være original. Har bare lyst til at sætte mig eget præg på den.

  • #11   1. jul 2019 For min skyld må alle bygge lige så tosset de vil, bare det ikke går ud over sikkerheden. Held og lykke med at finde den motorcykel der både lyder og ser ud som du vil have smiley

  • #12   1. jul 2019 Har stort set altid været en V2 fyr. Elsker bare momentet. Og med min MT-01, er det ekstra sjovt at komme ud af starthullerne. smiley

  • #13   1. jul 2019 1 eller 3 cylindre hvis ikke V2 eller V4 – til nød 2 og 4 cylindre på række med søle(r) forsat 270 grader, så motoren får karakter som en V-motor smiley

  • #14   1. jul 2019 har kørt en del 4 cyl. række, uden og med trykladning, - har også prøvet lidt v2, som jeg vil sige er fantastisk, - da de jo har kræfterne hvor man kører mest, nemlig i mellemområdet. Det er et temperaments spørgsmål.

  • #15   1. jul 2019 2

  • #16   1. jul 2019 Hvis du vil lave en costum knallert så er det vel irrelevant hvor lang oem subframen er .. du bygger jo costum smiley

  • #17   1. jul 2019 #16 Jeg vil også gerne have at den er lovlig

  • #18   1. jul 2019 Så er det ikke meget costum du kan lave....

  • #19   1. jul 2019 #18, ny bagende, sæde, nrplade holder, og andre små ting. Jeg vil gerne lave en moderne café racer. En café racer var originalt en MC hvor at man prøvede at gøre den så let og hurtig som muligt, og det er lidt det som jeg går efter. Den bliver ikke ekstrem costum, men jeg sætter hvertfald mit præg på den.

  • #20   1. jul 2019 Jeg mindes 749 har et meget langt 1. gear, og bestemt ikke er en fornøjelse ved lavere hastigheder, hvor man ikke ved om man skal holde den i 1. gear eller firre noget mere på koblingen i er højere gear.

  • #21   1. jul 2019 #20 Alle motorcykler har en negativ side på en eller anden måde. Hvad mener du med at den ikke er en fornøjelse ved lavere hastigheder?

  • #23   1. jul 2019 #21: Pga den lange gearing, så er bla bytrafik svært. Farten passer til 1. gear, men der er dennlidt for livlig. Og går man op i gear skal der af og til files på koblingen.
    Men prøv en og mærk det selv. Det er ikke sikkert det generer dig.


  • #24   1. jul 2019 #23 Den skal bruges som en showbike, men den skal jo også køres på. Jeg bor ude for byen, så bytrafik er ikke noget jeg skal bekymre mig så meget om. Jeg går mere efter looks og lyd, men tak for din mening og informationen smiley

  • #26   2. jul 2019 Jeg har begge dele.
    Ducati 888 & Suzuki Gsx r 1000

    Det er to vidt forskellige ting at køre 2 contra 4 cylindre.

    Suzukien tager jeg hvis jeg skal ud og have et spark i røven og ligne alle andre på MC uden en masse lyd, Du stien tager jeg hvis jeg skal skille mig ud fra mængden med go lyd.. Også er den super sjov i sving, og lækkert med nået man ikke ser hver dag.

    Jeg vil helt klar vælge en v 2 super bike hvis valget kun stod om en cykel.

    Eks
    Honda vtr 1000 sp1 / 2
    Ducati 916-999 - 1098
    Suzuki tl 1000 s eller r

    Cykler der altid kan sælges igen da de har kult status


    profilbillede
  • #27   3. jul 2019 4 eller 3, der er for mange vibrationer i en 2’er

  • #28   3. jul 2019 Kan du bedst lige moren eller datteren? Lys eller mørkhåret eller rødhåret hvis man tør?
    I mit MC liv har jeg kørt på det hele: Engelske 1-dunkere, Ducati Desmo 350cc 1-cyl - men 12000 o/min, Yamaha luftkølet 2-takt TD2 og-3, BMW sidevognsracer på bane. 1-cyl 2-takt da pengene var små, engelsk paralleltwin da man fik lidt mere at råde over, japansk paralleltwin, russisk veteran boxer, 4-cyl Yamaha sidevogn. Det hele.
    De var allesammen sjove til det de nu er bygget til og på det tidspunkt, men det værste var nok min Triumph T100SS. Den vibrerede så man fik følelsesløse finger på en time, alt faldt af - jeg oplevede aldrig at komme hjem med hele motorcyklen, og de havde som alle englændere dengang problemer med at olien kom ud alle steder, bortset fra ventilerne i dækkene. En to-takt Yamaha TD2 gik som en turbine, men den holdt altså ikke ret længe, og det vidste man. En boksermotor er meget behagelig, den lyde godt og der er meget lidt vibration i sådan en. En 4-cyl japaner er stabil, olien bliver inde i motoren, den er godt byggede, holder længe og alt efter temperament kan man køre stille med den, eller vække hele omegnen. Det er svært at sige, men 1-cylindret og paralleltwin - der jo bare er en 1-cylindret fordelt på to stempler, må nok siges at være forældet.
    Nogen siger at R4 får dig i gang, men V2 får også naboerne i gang. Jeg er kommet til det standpunkt at hvis vi ikke har den MC vi synes bedst om, er livet for kort til at spilde mere tid på den.


  • #29   4. jul 2019 Mit input hertil må være, at 4 cylindret er mere tilgivende at køre på, og en 2 cylindret v-motor jo bare sparker røv, - og dør lidt ud i toppen... tilgengæld motorbremser den som en åndsvag... dermed er den 4 cylindret noget mere tilgivende og køre på. 3 cylindret har jeg aldrig prøvet, men overvejet det flere gange. Ud og prøv noget forskelligt, det er heller ikke alle maskiner man sidder lige godt på. smiley


Kommentér på:
2 eller 4-cylinder?

Annonce