1.940 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Nitteværktøj til AFAM kæde Nitteværktøj til AFAM kæde

Er der nogle der ligger inde med et værktøj til at samle en kæde af mærket AFAM?? Så vil jeg meget gerne låne/købe det.. Kan ikke rigtig komme ud at køre inden... Har prøvet med ren råstyrke, men uden held(Der er nok ikke gods nok i overarmen:-) ).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nitteværktøj til AFAM kæde
  • #1   10. mar 2008 Kender kun DID kæde.

Da lagde vi en hammer under ledet, og slog den flad i enderne. Så var den nittet!

• #2   10. mar 2008 ja kan sagtens lade sig gøre uden special værktøj!!

• #3   10. mar 2008 Hej kim....
    Du har ret, jeg har selv lige samlet min AFAM kæde og det er sku ik bare lige til.... du må finde på noget til at klemme kæde sidden på med. . . jeg har været så heldig at kunne låne et kæde sæt,
    men jeg har hørt at bla motorcykel nøglen forhandler de kæde/ nitte sæt til ca 800kr...... for det store sæt og vist nok 250 kr for det lille. . .
    ellers vil jeg anbefale dig at bruge en lille skruestik eller ligende og klemme kæde siden forsigtig på... og så bruger du en stor hammer på bagsiden imens du slå på kæde pindene ( nitterne ) så de få en form så de ikke kan gå retur igen i gemmen kæde sidens huller . .. .

mvh

• #5   10. mar 2008 Vi har bare prøvet med både rørtang og det hele. Uden held.. Vil prøve at se om jeg kan lave mit eget værktøj.. Synes sku 800 kr. er lige i overkanten...

• #6   10. mar 2008 Nu skriver i om at ligge en muggert under leddet. Lader man kæden hænge fri af begge tandhjul og slår på den mens den ligger på jorden.?? For den skal jo rundt om bagsvingeren inden du samler den.. Ellers bliver det sku for træls....

• #7   10. mar 2008 ØØØØØØhhhhh hvatttt....

Kæden er vel ikke samlet... (ikke en endeløs)....hvis nej..... og der ikke skal tages led af eller noget andet end at samle den, så skal du glide kæden på , lige som en slange .. hæ hæ hen over tandhjulene , og så sætter du kæden sammen gerne imens kæden- samle ledet er mit imellem tandhjulene.... så kører du samle leddet hen på det bagerste tandhjul, og der sætter du en stor hammer BAG ved samme ledet ( og ikke under ) og gør som beskrevet oven for ok

• #8   10. mar 2008
    Kim . . . .

jeg vil anbefale dig at købe et almindeligt samleled og så samle din kæde, det er meget nemmer............ køb det i morgen det koster ca 60 kr....... det samle led du har nu, det putter du i lommen og køre til din lokale mc mekanikker, og giver ham 50 kr til kaffe kassen, så piller han det normale clips samleled af, og så smider han dit nitte led på for dig på 8 min, og alle er glade...
    tror du ikke det er det bedste og nemmeste.. mvh

• #9   11. mar 2008 Det har du nok ret i Jepper J. Sådan en lille tur kan det samleled vel også hold til.

Kommentér på:
Nitteværktøj til AFAM kæde

Annonce