{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.412 visninger | Oprettet:

Martin E
Martin E
Tilmeldt:
9. maj 2021
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187

Handsker {{forumTopicSubject}}

Jeg er udstyret med nogle lortearme, der tvang mig til at skifte fra hårdtslående pladesmed til blød tastaturkriger for en masse år siden.
Når jeg kører MC har mine arme det fortrinligt, men mine hænder (især den venstre) begynder at sove når jeg tager et par rigtige MC-handsker på. De billige fra Thansen har jeg ikke det problem med.
Har købt et par fra Rukka og et fra Furygan og begge par føles helt fint indtil jeg har kørt et kvarters tid, så det kan godt blive smårdyrt at teste sig frem. Men så er sønnen da udrustet med handsker...

Er der nogen, som har oplevet noget lignende og hvad gjorde I?

På den anden side, så er en tur på motorcykel den bedste kur for min ryg. Hvis den beklager sig, så skal jeg bare køre en tur - så har den det godt igen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Handsker
  • #1   2. okt 2021 Jeg googlede: forebyg at hænder sover
    Så dukkede der nogle cykelrelaterede svar op, der måske kan hjælpe?


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #2   2. okt 2021 Jeg kan sagtens køre med cykelhandsker på, det giver ikke problemer. Jeg har cyklet ret meget indtil for et par år siden hvor mine knæ begyndte at synes det var en dårlig ide,
    Det er kun når jeg tager et par MC-handsker på med sikkerhed indbygget alle mulige steder. De må jo trykke på nerverne i hånden.


  • #3   2. okt 2021 Okay. Du skriver jo også, at du kan køre med én type handsker fra T Hansen. Måske skal du bare gå en størrelse op i handsker i de dyre mærker? Måske også vælge en type, der er lidt blødere (og lækrere). De er måske ikke så sikre som "racerhandsker" med al mulig armering udenpå, men burde være sikre nok til almindelig kørsel.

  • #4   2. okt 2021 Hej Martin
    Først og fremmest fedt at du får det godt med din ryg, når du kører mc..B)B)
    Du er som jeg, håndværker gennem mange år, og har ganske givet arbejdet med snurrende/ vibrerende værktøjer. Når vi så kører mc, går det fint de første 30-40 km, men så begynder fingrene at sove, i hvert fald for mig. Jeg har fået monteret en " pacekeeper" fantastisk opfindelse, så kan højre hånd få et hvil. Venstre hånd/ kobling holder jeg helt "soft/ blødt" da moderne mc'er kun kræver et lille vip, ca. 10 mm for at koble ud. Med det i mente, har jeg trænet mig op til rigtig lange ture, uden af få ubehag.
    Selvfølgelig kører jeg med handsker, men jeg tror ikke det er kvalitet eller mærke, der er afgørende i " vores" situation.
    Man kan træne sig op til at køre med 2 "svanefjer" på styret, hvis du forstår.
    Jeg har kørt mc i 44 år, og det fungerer for mig.
    Håber du kan bruge det til et eller andet..B)B)
    Mvh. Lars


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #5   3. okt 2021 Det er helt klart planen at jeg skal have monteret en pacekeeper inden jeg kører til Nordkap til sommer.
    Jeg synes egentlig jeg er meget god til at slappe af i armene og skuldrene når jeg kører og siddestillingen på min BMW R1100GS er ret afslappet. Den trækker også som en traktor, så man behøver ikke skifte gear så ofte.
    Men ja, mange vibrerende og kolde værktøjer da jeg var yngre. Jeg er opereret for indeklemt nerve i venstre albue og det gjorde heldigvis det hele meget værre.

    Må finde mig en butik med et kæmpe udvalg i handsker - nogen, der kender en, gerne på Sjælland?


  • #6   3. okt 2021 Har du tænkt på måske at få dit styr flyttet lidt så du får en anden stilling på armene?
    Der findes flere måder der kan få styret tættere på kroppen eller hæve det.
    Det ville jeg hellere satse på end bruge penge på handsker. Jeg tvivler på handskerne kan gøre den store forskel.


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #7   3. okt 2021 Men det gør jo en forskel hvilke handsker jeg har på.
    Jeg prøvede at køre med mine Rukka-handsker på knallerten, og der havde jeg samme problem.


  • #8   3. okt 2021 Det er da muligt at handsker gør en forskel. Selv døjer jeg med slidgigt i den ene tommelfinger/håndled og her er styrets stilling helt afgørende for om jeg får smerter eller ej.

  • #9   3. okt 2021 Butikker med handsker på Sjælland...
    Louis MC på Søborg Hovedgade har et fint udvalg. Jeg har bl.a. købt Richa vinterhandsker med gore-tex i str 3XL (de er små i størrelserne) der er meget bløde og lækre (og store! Dog uden at sidde for løst), og et par sommerhandsker i mærket Furygan.
    Fa Moto på Degnemose Allé har også handsker. Aagesen på Hvidovrevej sælger også handsker, købte vandtætte sommerhandsker af mærket Macna hos dem.
    Jeg har hørt at Jens Winther i Roskilde også har et pænt udvalg (har ikke selv været der).


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #10   3. okt 2021 Tak smiley
    Jens Winther købte jeg mine Rukka-handsker, min MC og resten af mit tøj hos.
    Louis MC købte jeg mine Furygan-handsker hos.

    Jeg overvejer at bestille lidt forskelligt hjem pr postordre og så levere det tilbage jeg ikke kan bruge. Tænker at det ikke kan ses hvis man har brugt dem en halv time.


  • #11   3. okt 2021 Slagelse MC har en masse forskellige hansker hængende også.

  • #12   4. okt 2021 Det er ikke fordi jeg er ramt af det så ofte, men det sker da følelsen i fingrene forsvinder i perioder når jeg er på langtour, - måske mest fordi jeg holder af de lange stræk, faktisk bare at køre.. smiley (har eks. lige været Frankrig rundt 5000 på 7 dage)

    Har ikke tænkt over det.. men ud over det der allerede nævnes at hænderne blot hviler på styret, som jeg mener er det vigtigste! smiley (egentlig mest af sikkerhedsmæssige årsager smiley )
    - så finder jeg ‘gas håndtags låsen’ frem. Den der krøllede flæskesværs lignende ting der holder gassen og fjerner motorvejs trætheden i højrehånden.
    - jeg syns det er Rart at skifte mellem forskellige handsker, især bruger jeg indimellem kvalitet cykel! smiley handsker, de er vind tætte, har effektive gel puder præcis de rigtige steder og vigtigst super god grip silicone der understøtter hænderne blot hviler på styret.
    - hvis der kommer en snurren i fingrene hjælper det ofte at slå håndtags varmen til i en periode
    - dct gearkassen hjælper måske også, - ikke at jeg anbefaler den, alene for at afhjælpe problemet! smiley Men jeg må sige jeg, nyder blot at kunne klikke mig vej op eller faktisk mest ned gennem gearene, - jeg havde Quick shift på v-strommen, også super lækkert.. smiley


  • #13   6. okt 2021 Er det dine hænder eller fingre der sover?
    For hvis dine handsker er for små, så vil det ofte medføre at fingrene begynder at sove.
    Det der føles rigtigt når man prøver dem på i butikken, kan godt være for småt til kørsel.
    Hvis jeg ikke husker helt forkert, så er det noget med at fingrene ikke må kunne nå spidsen i handsken, uagtet om du strækker eller knytter hånden.

    Der er folk der har gået til lægen med sovende fingre ved MC kørsel, som simpelthen bare skulle have handskerne et nummer større smiley


  • #14   7. okt 2021 Jeg har været igennem en del handsker, fordi jeg har flere 'metalstivere' i min højre hånd - jeg kan f.eks ikke bruge et gashåndtag, og den er overfølsom overfor kulde. Min erfaring er at jo mere forstærkning der er i handskerne jo værre er det. Det - ikke de. Det behageligste jeg er stødt på, er et par meget gamle Nimbus handsker der går langt op ad armene, men dels er de meget lidt vandtætte, dels er de nok lavet af vat og tyndt læder. Jeg køber gode MC-handsker der er et nummer for store og dækker ordentligt ved håndledet. De sidder jo så for løst, men så køber jeg hvide bomuldshandsker på apoteket og har dem på indenunder. Det virker for mig.
    Regner det tager jeg regntøj på. I dag er man kun kold og våd, hvis man absolut vil være det.


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #15   9. okt 2021 Tak for råd til alle smiley

Kommentér på:
Handsker

Annonce