{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Shaban A
Shaban A
Tilmeldt:
11. okt 2021
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Drypper grønlig væske {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har købt en Hyosung gt650 fra 2012. Den er begyndt at dryppe en grønlig farve væske, og jo mere gas jeg giver jo mere drypper den.

Kan ikke rigtig se hvor den er utæt henne eller hvad det kan være. Måske kølervæske?
Noget der evt. Også kender et værksted i og omregn Aarhus til rimelig penge, der måske kan kigge på den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drypper grønlig væske
  • #1   12. okt 2021 Det er kølervæske. Tjek om der er en utæthed ved kølerslangerne eller om måske køleren/ekspansionsbeholder er utæt.

  • #2   12. okt 2021 På 11 år gammelt møg skulle kølerslanger , oa. slanger være skiftet for længe siden Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaabbbbbbbb

  • #3   12. okt 2021 Du har købt en Hyosung, er det som i du har købt den i går, eller?
    Hvis sælger har fyldt væske på kølesystemet og der er fyldt lidt for meget på, vil det blive "skudt ud" når motoren bliver varm. Men hvis det er 14 dage siden du har købt den og er der kørt 712½ ish Km siden, er det næppe der årsagen skal findes.


  • #4   12. okt 2021 Bo, dit indlæg hjælper ikke på nogen måde og du aner ikke om der tidligere er skiftet slanger. smiley
    Hjælp dog manden, hvis ellers du har evnerne til det.


  • Shaban A
    Shaban A Tilmeldt:
    okt 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   12. okt 2021 Jeg er 1 måned gammel til MC, har lige erhvervet kortet og fået en MC, så relativ ny.
    Jeg skilte lidt af idag, og fandt ud af køler slange der er utæt. Den har en revne, se billedet.
    Jeg kan enten vælge at skære lidt af og koble den til igen med klemmer, det er den lang nok til.
    Eller jeg kan købe en ny slange og montere denne. I tilfælde af ny slange, tømmes kølervæske og jeg skal hælde nyt i. Skal jeg være opmærksom på luft og hvordan fjerner jeg evt det?


    profilbillede
  • #6   12. okt 2021 Jeg ville nok skifte til en ny slange. Tjek også den/de andre. De kan også være tjenlige til at blive skiftet. De bliver møre med alderen.
    Fyld ny kølervæske på. Lad motoren køre i tomgang til den er godt varm. Kan du komme til at trykke lidt på slangerne imens, så kan du "pumpe" evt. luftlommer væk.


  • #7   14. okt 2021 På den positive side.. smiley
    Så længe kølervæsken er grøn, er den relativ frisk og hvis den har været utæt i noget tid er den blevet efterfyldt korrekt i det mindste..
    Hvis ! væsken var klar/rent vand der bare var hældt på, havde det været mere træls..

    Det ligner umiddelbart en slange der kan tåle en mindre afkortelse, - så det kan være et helt ok første forsøg på at fixe problemet..
    inden du begynder bøvle med nye slanger osv..

    Det ser ud som om noget har klemt på slangen, - du kan jo lige tjekke der ikke er noget i nærheden der kan gå hen og klemme dér igen.. smiley


  • Shaban A
    Shaban A Tilmeldt:
    okt 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   14. okt 2021 Hej,
    Tusind tak for input. Jeg må i arbejdstøjet i weekenden, jeg glæder mig til at få hænderne ned i MC.


  • #9   16. okt 2021 Og få den oprettet, så vi kan se dyret og følge med i cyklussen smiley

Kommentér på:
Drypper grønlig væske

Annonce