{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

bjarne j
bjarne j
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

wheelie på honda cb 500 {{forumTopicSubject}}

jeg har lidt svært, for ikke at sige meget svært ved at hive min cb 500 på hjul, og det er en del fustrerende når man læser at der er mange gs 500 ejer det kan hive deres maskiner på hjul... er det nogle der har nogle fif til hvad man gør.....

på forhånd tak

hilsen bjarne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  wheelie på honda cb 500
  • #1   8. jul 2004 Giv lidt gas og slip koblingen..Så flyver den! smiley
    Er selv blevet ret skrap til det på min XL 2½'er.. smiley
    Kan også på GSX-R 250'eren, men ikke ret langt! smiley

• #2   8. jul 2004 Nu vi snakker wheelie... hvordan dælen skal man få f.eks. min GSX750F op på hjulet... power wheelie med drej på gashåndtag virker for mig umiddelbart umuligt, eller er det bare mig?

• #3   8. jul 2004 Til Bjarne....

Kør 30km/h i 1. gear, kobbel ud og træd kraftigt på bagbremsen, slip og gi så 3/4 gas....
    Det er lidt svært i starten men det virker rigtig sikkert når man har lært det....
    Sådan kører jeg på baghjul på men gs 500...

Go' fornøjelse

ps. Det er heller ikke så hårdt for koblingen som hvis du undlader bagbremsen...

Jonas

• #4   8. jul 2004 Rul stille afsted i 1. gear ca 5-10 km/t. Slip gassen, tryk din forgaffel ned og hiv så tilbage i styret mens du vrider øret i bund. Gear den 1-2 tænder ned på fortandhjulet skal nok hjælpe på det:)
    (link fjernet)

En God ting er at have din fod på bagbremsen konstant. Får du den op og føler du at du er ved at miste den så brems med bagbremsen, så kommer den ned med det samme.

• #5   8. jul 2004 Hmm har lige læst den der how-to-wheelie... tror bare jeg venter til jeg engang får min TL1000, R1´er eller hvad jeg nu lige tænder på til den tid (når pengene er der :)).

Tør sq ikk hive og slide i min kobling mens jeg trykker min forgaffel i bund samtidig med at den ligger og spinder omkring 10K omdrejninger :D.

Det sq da lige være hvis der kommer en på en GS500 og overhaler mig på baghjulet... SÅ ska jeg jeg nok få lært det smiley

• #6   8. jul 2004 Marc nu kræver det lidt, eller rettere en den øvelse at lave wheelies, medmindre biken har så meget power at den kan powerwheelie. Start småt, kør afsted med 10 km/t tag koblingen, rev den til en 6-7000 rmps, slip koblingen og mærk. Stille og rolig bliver du mere øvet og mere van til at lufte hjulet, så kan du tage den op i flere omdrejninger. Man har jo set flere klip af folk som ruller afsted, kobler ind, giver den bare max rpms og slipper koblingen med det resultat at ja hehe cyklen flyver bagover osv osv. Øvelse gør mester:)
    Min bror har en gammel 1974 honda, den vejer omkring 260kg, selv sådan en gammel fætter kan sku kører på baghjul, det kræver bare en del øvelse.

Kommentér på:
wheelie på honda cb 500

Annonce