{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

Den gode handel på GSXS750? {{forumTopicSubject}}

Hey derude.

Jeg har øjnene på en Suzuki gsxs 750. Helt ny og ubrugt fra fabrikken til 100k.
Sagen er jeg er sgu lidt for høflig/forsigtig af mig når jeg skal handle og i det hele taget i sådanne interaktioner.
Hvad er jeres erfaring med at lave en god handel på lignende cykel? Altså hvad er realistisk at bede om og få af rabat/tilbehør med?
Jeg ved det kan variere fra forhandler til forhandler, men jeg tænker der må være nogle derude der har gjort sig nogle erfaringer, og kan give nogle råd som tages imod med kyshånd her smiley

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den gode handel på GSXS750?
  • #1   23. jan 2022 Der er meget lav avance på en ny MC, så regn med nul afslag eller ekstra udstyr.

  • #2   24. jan 2022 Plus, jeg tror den "gamle" model kommer i høj kurs i forhold til den nye, der er rigtig mange der er enige om, at den nye er mindre køn, plus 750 udgår og bliver erstattet af en 950 der bare er 1000 der er dummet ned til 100 et eller andet heste. Og hvis der er noget der er ufedt, er det en neddummet motor smiley

  • #3   24. jan 2022 #2: Ahhh. Da Kawasaki tog fat i ZX9R motoren, satte 750ccm cylindre på og smed den i Z750, bagte motoren da begejstring.

  • #4   24. jan 2022 #3 der er forskel på at lave en motor til en med mindre cc for at gøre den mindre kraftfuld, og så tage en 1000 og lade den være som en 1000 og så bare begrænse den i ecu (Maks omdrejninger reduceret og mindre spjældåbning og evt også mindre knaster) det giver generelt en mindre karakterfuld motor, og det forudser jeg gør den kedelig smiley

  • #5   24. jan 2022 Ellers køb standardudgaven af gsxs 750 til 97.999 kr (enghave motor). Så har du sparet 2.000 og sparet på støj.

  • #6   24. jan 2022 Spørg pænt. Det koster ikke noget. Spare du 1000,- er det jo fint. Gør du ikke har du stadig fået vanvittigt meget mc for pengene..

    Jeg køber ikke devisen at de gamle som nogen synes er kønnere stiger i pris... Jo nyere jo bedre hvis de er vedligeholdt ens smiley


  • #7   24. jan 2022 #4
    Er det noget du har tænkt længe over Andreas smiley
    Et eksempel på din påstand ville være rart her.
    Jeg er sikker på den 1000cc bund er både bedre og stærkere uden at veje mere end den bund som sad på toppen af poppen for 15 år siden.
    Det er en naked bike. Og ikke en RR. Man har altid ændret karakteristik på motoren når man gik fra race til brugbart. Hvilket giver fantastisk go mening .


  • #8   24. jan 2022 #7 min kæreste skyndte sig at købe en 750,fordi 950 blev dyrere, og nej, det er ikke en RR, men det er en nøglen sportscykel, og jeg ville meget hurtigt blive træt af at køre på en sportscykel med 1000 cc der er dummet helt ned til omkring 120 hk( korrektion 94 hk yikes). Man ved bare, at når det begynder at blive sjovt, så lukker ecuen for spjældene og holder motoren tilbage. Jeg skal ikke bestemme hvad andre synes er sjovt eller interessant, men for mig er det et nej tak. smiley

  • #9   24. jan 2022 8: men det med at ecu’en lukker ned kan man vel få ordnet forholdsvis nemt på et værksted der har styr på det ?…hvis ja så, så er det da en smart måde at få sig en ny 1000cc på til en god pris smiley

  • #10   24. jan 2022 #8 ja selvfølgelig, så er det spørgsmålet om knaster og indsugning ikke også er ændret, så du bare ender med en 1000 med 120 hk. Hvilket næppe stadig er en sportscykel værdig. Så hellere en 750 med 120 hk smiley

  • #11   24. jan 2022 Prøv at handle med.leveringsomkostninger. den skal de gerne æde når du ligger 100k

  • #12   24. jan 2022 10: tak for svar :)…jeg ved ikke lige om jeg er enig med dig i din konklusion, altså hvis man køber en S model har man jo netop valgt en cykel der ikke er fuldblodsracer, men derimod en man har tænkt sig at kører på smiley ..og så ville jeg da personligt foretrække en 1000cc med 120hk fremfor en 750cc med 120hk.

  • #14   24. jan 2022 #12 vi behøver ikke være enige, det er det smukke ved individualitet smiley

  • #15   24. jan 2022 Mange tak for svarene.

    Jeg formulerede mig nok lidt forkert. Det er hvad der nu er en 2021 model jeg har tænkt mig at købe.
    Men det lyder vist som om der ikke er så meget at komme efter af rabat på en ny cykel.
    Jeg hørte engang en sige at man hellere skal gå efter at få tilbehør eller får monteret ting, da de er mere realistisk at få ja til. Hvad siger i til det, kan det passe?


  • #16   24. jan 2022 Montage af nye tingeltangel + evt. tøj og hjelm kan du få billigt over grænsen. Hvis du ikke har hjelm og kluns, så kan en bustur til Louis filialen i Lübeck godt betale sig.
    https://skanrejser.dk/lubeck-1-dagstur
    Har prøvet den og chaufføren kunne sætte mig af ved nærmeste rundkørsel. Bybus tilbage når der er handlet af.
    Ville klart gå efter leveringsomkostningerne i stedet.


  • #17   24. jan 2022 #10

    Det er altså ikke rigtigt. Du mærker INTET.. Jeg har kørt både Bmw´s s1000r og s1000rr. Netop pga ecuén mærker man ikke at R mangler 40hk. Den er super harmonisk, ligesom de fleste naked cykler er.


  • #18   24. jan 2022 #15

    Det er altid lettere at få udstyr for pengene. Skal du have 5000,- i rabat koster det jo 5000,- i mindre fortjeneste, får du derimod en hjelm til 5000,- har butikken jo kun mistet de 2500,- den koster i indkøb smiley


  • #19   24. jan 2022 Brian S> Er den BMW S1000R ikke tæt ved at være noget af det sjoveste man kan køre på?`

  • #20   24. jan 2022 #19
    Jo til gadebrug et sted hvor man ikke konfiskerer den hver gang forhjulet slipper asfalten, eller nålen viser mere end 120 smiley

    Skal man på lidt længere ture end ned til iskiosken så er den et langt bedre valg end min duke790..


  • #21   24. jan 2022 20> Ja, det er jo desværre det fandens ved det - alt hvad der er sjovt koster enten hakker i kørekortet eller de tager det fra en igen smiley

  • #22   24. jan 2022 #8: Momentet på den nye 950 topper 3.000 o/min tidligere end på 750’eren. Og det er noget der kan mærkes

  • #23   24. jan 2022 #19 jeg har både S1000R og tuono v4RR. De er begge fantastiske maskiner, men meget forskellige, bmw er meget rolig og civiliseret, Apriliaen er vild og brutal smiley

  • #24   24. jan 2022 #17 jeg har selv en S1000R. Og jeg har naturligvis ikke kørt en gsxs 950. Men du siger en 1000 med 94 hk er spændende fordi en 1000 med 165 hk er det?

  • #25   24. jan 2022 #24
    Nej jeg siger at en droslet naked er fed. Og at en a2 cykel er så fed som en a2 nu engang kan blive pga vores tåbelige regler…
    Den dag der ikke længere er gsxs750 på lager (suzuki plejer ikke at være bange for at sælge 5 år gamle overgemte modeller) så er der sikkert mange der vælger en 150hk gsxs1000. Som ikke koster ret meget mere end 750eren.

    Men når reglerne hedder max 96 hk. Så er jeg sikker på 950eren er fed. Som a2 chauffør kan man jo ikke bruge en gsxs750..


  • #26   24. jan 2022 #25 der er vi helt enige, men skulle jeg have en a2 Suzuki, så blev det er sv650 længe før en gsxs 950 smiley

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #27   24. jan 2022 A2 er halvdelen af 96hk.

  • #28   24. jan 2022 #27 ja og? Du må drosle fra 96 smiley

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #29   24. jan 2022 Nåeh, jeg troede at det var droslingen som i #8, der mentes. Tsk.
    Som dagligt kørende, pga den Københavnske "trafik", på en elektrisk helt lovlig 30-knallert, synes jeg godt nok det sutter røv hver gang man mærker begrænsningen sætte ind, så jeg ville have det virkelig dårligt med at selv være skyld i det.

    Det er forresten noget af det gode ved corona - der er mere plads i trafikken, så på en god dag med masser af hjemmearbejdende kan jeg komme på arbejde på 20minutter (på MC) smiley


Kommentér på:
Den gode handel på GSXS750?

Annonce