{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.555 visninger | Oprettet:

Er vi som MC-ister klar...konklusion {{forumTopicSubject}}

Er vi som MC-ister klar – resultater!


Udgangspunktet var, en tidligere streng, hvor der blevet efterlyst nogen, der ville koordinere trafiksikkerhedsaktiviteter blandt MC- ister herinde.

På baggrund heraf segde jeg, at hvis, der er en meget reel opbakning, ville jeg gerne påtage mig det, og jeg rejste samtidig et flag om, at noget sådan også kan medføre konsekvenser ikke alle MC-ister vil byde velkommen.

Der blev etableret en streng, som blev holdt i live over to dage, hvor i folk kunne giver deres mening til kende. Herefter er strengen blevet optalt, gennemlæst, ligesom reminderstrengene også er gennemlæste og talte. I dage kl 17 var status følgende for de i alt 4 strenge:


Der er skrevet i alt 169 indlæg i de fire tråde.

Af disser er ca 48 debattører for en større samlet aktivitet!

Omkring 16 debattører er imod!

Kendetegnende for begge sider er, at de i mange tilfælde sender deres mening frem i flere indlæg. Derfor har jeg forsøgt at skære ned til antal debattører snarere end indlæg.

Ligeledes er der kun medtalt debattører, der har givet helt klart stillingtagen til kende!

Det hele bygger selvfølgelig på et skøn fra min side, men jeg har forsøgt at være fair!

Endvidere har jeg fået en pæn stak private beskeder, langt de fleste fra folk, der er for sagen og meget gerne vil hjælpe, men også fra folk, der er imod. De fleste har været meget velgennemtænkte, men desværre har der også været indlæg, jeg vil betragte som useriøse. Dette har dog ikke medført, at disse debattørers mening ikke er medregnet – det er de!!!

Konklusionen for mig er, at der ikke er tilstrækkelig enighed i fordelene af at rette et meget stærkt projektørlys på danske MC-ister.

Jeg ved ikke i alle tilfælde, hvad folk er nervøse for, men jeg respekterer selvfølgelig deres nervøsitet.

Der bliver altså ikke tale om at lave noget virkelig spektakulært som egentlige demonstrationsoptog!

Til gengæld er der meget andet, der kan gøres:

Informationsflyers på tankstationer eller uddelt i trafikken(ligesom gratisaviser), øget opsøgende kommunikation med medier og politiske organer, kontakter til andre interessenter (forsikringsselskaber, MC-organisationer og klubber), FDM mm.

Dette arbejde har foregået hele tiden, men hvis nogle af de meget entusiastiske MC-ister, der her melder sig på banen, er interesserede, kan vi intensivere denne aktivitet meget væsentligt. I disse dage har politiets og RFSF mediernes bevågenhen omkring trafiksikkerhed, og vi skulle kunne finde noget varmt jern at smede på.
Julemærketuren er også en event, der giver mulighed for at informere positivt, sammen med en appel om hensyn i trafikken.

Lars fra Højfyn foreslog en Mindetur efter en fastlagt rute og køreplan – den vil også have effekt.

Mulighederne er ret mange, uden vi behøver rette søgelyset skarpt på os selv som gruppe.

Og så lige en ting:

Jeg forsøger overhovedet ikke at gøre mig til talsmand for danske motorcyklister – selv om nogen skyder mig det i skoene!

Der bleve efterlyst nogen, som ville forsøge at koordinere en masse forslag. Det meldte jeg mig frivilligt til, og startede med et rundspørge.

Jeg vil gerne takke Jer alle for jeres tilbagemeldinger – det har været interessant og lærerigt.

Talsmand for generel trafiksikkerhed, det vil jeg derimod meget gerne være. Jeg fornemmer klart, at flere af jer andre også vil det. Jeg vil derfor opfordre alle, der vil give en hånd og også udvikle aktiviteter til at melde sig i gruppen ”Sikker (MC) trafik”: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=192 , hvor vi er nogle stykker, der vil intensivere vore aktiviteter overfor ovennævnte parter.

Med venlig hilsen

Knud


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er vi som MC-ister klar...konklusion
  • #1   20. mar 2008 knud . det her støtter jeg op omkring .eller det meste af det ihvertfald .

    Informationsflyers på tankstationer eller uddelt i trafikken(ligesom gratisaviser), øget opsøgende kommunikation med medier og politiske organer, kontakter til andre interessenter (forsikringsselskaber, MC-organisationer og klubber), FDM mm.


  • #2   20. mar 2008 Okay knud, det var en skam at der ikke var mere enighed og opbakning til projektet. Men mc'ere er jo meget individuelle ligesom resten af befolkningen er det.

  • #3   20. mar 2008 Knud.. Ville være super med med de tiltag som (-: (præsi) .
    omtaler.. Og ellers en masse opfordringer til motorcyklisterne om passiv og aktiv sikkerhed...
    At du vil være Talsmand for generel trafiksikkerhed.. Syntes jeg er meget flot, og vil gerne give min opbakning til det..
    Vh..


  • #5   20. mar 2008 Knud>

    På trods af min modstand til dit oprindelige indlæg, vil jeg gerne udtrykke min tilfredshed med din sobre og konstruktive tone, på trods af at dette emne er en meget varm kartoffel, med meget forskellige og individuelle holdninger. Fortsæt denne tone og jeg er sikker på, at vi finder fælles fodslag, hvor en størstedel af alle motorcyklister kan og vil være med - til alles bedste! Keep up the good work!


  • #6   21. mar 2008 Et "billigt" trick, kunne være at lave en flyer i .pdf format. Så kan folk downloade den, og selv stille printer/papir til rådighed, samt stå for uddeling. Den kan laves, i en størrelse så der kan blive 3-4 flyers af et A4.

  • #7   21. mar 2008 Petrolhead .
    jeg kan ikke lade være at undre mig lidt over det du skriver . måske jeg bare "fanger det forkert" .

    du skriver "MCG er trods alt ikke 100% et spejlbillede af motorcykelismen i Danmark" . hvad ER lige motorcykelismen i danmark . jeg vil da mene at den er lige så individuel som så meget andet !! .

    og nu har du jo selv været med på en del ture tidligere og der så det da ikke helt ud som om det var trafiksikkerhed der stod højest på hylden .

    jeg er ikke ude på at skyde med skarpt efter dig eller noget men jeg mener bare at man jo nok skal passe lidt på med at helliggøre sig selv mere end højest nødvendigt . og det samme gælder en del andre også naturligvis .


  • #8   21. mar 2008 hej igen jacob .
    ja jeg har lagt mærke til at vi ikke har stødt ind i hinanden de sidste par år . og jeg havde også en fornemmelse for hvorfor .

    vi kan kun blive enige i at der på de ture blev kørt langt langt over grænsen af flere . lige den tur fra Roskilde til Ringsted Torv, for derefter at køre videre mod Munkholmbroen var jeg med der ??. husker i så fald ikke 3 styrt . men det kan sku også være svært at huske dem alle for der har seriøst været styrt næsten hver gang vi kørte . og af samme grund køre jeg nu kun den slags ture med personer jeg virkelig kender samt deres kørefærdigheder .

    at gamle tudser skulle på 50 + skulle være gennemsnittet for mcìster fatter jeg så ikke . men siger tallene det så er det jo nok sådan . men du har ret ,dem er der ikke flest af her på siden . og endnu færre ,gamle tudser på sportsmc`ere .
    de ældre køre som regl på choppere eller touring maskiner og i det fleste tilfælde så køre de jo ret forsigtigt .
    dog findes der også DER nogle der har brugt alt friværdien på en sportsmc som de på ingen måde burde køre på .
    og hvad jeg husker fra sidste år var det vist +40 der stod for flest ulykker .


  • #9   21. mar 2008 ååhhh . husker godt simon`s bule med hans HOST HOST . ja den kunne nu godt ha` været en grim en . heldigt sluppet må man sige . og mht resten af turen . det var jo der vi mødts i ringsted . dvs jeg var kun med på halvdelen og der var der "kun" det ene styrt . vist nok !! .

    nå men det var en stor drejning af denne tråd for det undskylder jeg til knud og siger ,back to topic :-).


  • #10   21. mar 2008 hej Knud kan kun ta hatten af for at du kan køre videre i en sober tone, ikke alt var lige venligt skrevet ingen nævnt ingen glemt. Men er der ikke nogen der ellers kender et par journalister der ikke kun jagter sensationen, og som kunne lave et sobert indlæg i et af dagbladene. Der er da også dem der stadig læser læserbreve i div. tidsskrifter. Ellers klø på Knud......

  • #11   21. mar 2008 godt at se noget prøve at gøre noget knud. syntes at flere at tiltagene er gode ideer. specielt det med flyers kunne være en go start, nemt billigt hurtigt.

  • #12   21. mar 2008 Hvad med at indrykke en annonce i en af gratisaviserne? Var det værd at se på hvad det koster? Der er jo mange brugere og hvis alle spæder lidt til? Flyers er jo heller ikke helt billige hvis man skal lave rigtig mange...
    Men rigtig godt gået arbejde indtil videre.


Kommentér på:
Er vi som MC-ister klar...konklusion

Annonce