{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.616 visninger | Oprettet:

Udstødning {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Nåååå, jeg er så småt begyndt at komme i tvivl, om hvorvidt jeg bare “tør” køre på min Honda cbr 600rr fra 08’, efter større ombygning her i den nye sæson, med de nye regler som er vedtaget.
Den er normalt født med en udstødning under bagenden, men jeg har fået bygget den om, så udstødningen nu sidder under fodhvileren.

Jeg er godt klar over, at jeg jo egentlig bare burde smide den originale tilbage på. Meeen, det ødelægger jo totalt det fede look den nu har fået.

Mit spørgsmål lyder på, om der er nogen som er lidt inde i de nye regler? Og som evt ved, om man ville kunne tage en anden original CE godkendt udstødning, og smide på min Honda? Eller SKAL det være den som den er født med?
Tænker, hvis jeg nu kunne finde en, som kan gå op langs baghjulet, som er godkendt evt som den nyere 1000rr fireblade er født med. Så bibeholder jeg jo lidt det look, som jeg godt kan lide, med den spidse bagende??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødning
  • #1   7. mar 2022 Så lang tid det er en "E" mærket udstødning, og din mc overholder gældende lovkrav mht støj. Så kan du godt sætte en anden potte på.

  • #2   7. mar 2022 Så et opslag i en Facebook-gruppe, hvor en person tilbød at laserindgravere CE-mærker på udstødninger. Det er selvfølgelig ikke lovligt, men hvis den går, så går den;) Ellers er der da intet galt med den originale udstødning ifølge mig. Sådan en udstødning lige under sædet ser altså bare lækker ud ??

  • Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    mar 2022

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   7. mar 2022 Altså hvis den kommer med katalysator skaæ den jo selvfølgelig stadig have det, men det de kigger efter på den nye slags syn er om de ting der er noteret fra det sidste syn skulle være blevet fikset og så tester de om den larmer mere end den må. I forhold til larm kan du finde det i din typegodkendelsen som ligger på fstyr.dk

    Hvis man for eksempel køre på en gammel maskine som kom uden kat så kan man lave sin udstødning fra bunden selv, den må bare ikke larme mere end det der er opgivet i typegodkendelsen.


  • #4   7. mar 2022 Bare kør og nyd turen.
    Bliver du stoppet så tag den derfra.
    Kører man MC har man begravet grønspættebogen i baghaven og sat kompasset på rock'nroll.... Og nej jeg har selv originalrør på, men tror sgutte de der vejsidesyn bliver så udbredt


  • Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    mar 2022

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   8. mar 2022 Henrik L, det giver jeg dig ret i, det bliver nok ikke noget vi kommer til at se meget af. Det er jo kun trådt i kaft pga ny eu lovgivning

  • #6   8. mar 2022 Hvis det er bliver det nok mest for at irritere nogen der er kørt til mc træf.
    Det tror jeg så der er en stor sansynlighed for kunne ske.

    Selve reglen er vel en måde og komme udenom periodisk syn som var det der blev lagt op til fra EU.
    (hvis jeg har forstået det rigtigt)


  • #7   9. mar 2022 "Selve reglen er vel en måde og komme udenom periodisk syn som var det der blev lagt op til fra EU."

    Mjaaaa, min opfattelse er nu også at det var en kærkommen anledning til at lave regler som virker mod støjende MC'er.
    Der har jo været snakket støj gud ved hvor længe - nu gør de noget ved det.
    Og det har jo en effekt kan man se allerede herinde...


  • #8   9. mar 2022 1.Var der ikke støjregler i forvejen??

    2.Det med vejsidesyn skal man vel se som en fordel, på den måde at vi slap for periodesyn og en udgift hvert andet år til en synshal


  • Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    mar 2022

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   9. mar 2022 #8 Henrik
    1. Jo det var der, men der var jo ikke rigtig nogen til at tjekke op på det, politiet skulle jo nærmest konfiskere mc'enfor at tjekke det, så det blev oftest bare løftet pegefinger.

    2. Det er 100 procent en fordel, det føles som om at vi for første gang har Vejdirektoratet/færdselsstyrelsen på vores side. Hvilket er rart


  • #10   10. mar 2022 Præcis som Stefan siger.

Kommentér på:
Udstødning

Annonce