Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre mellem bilerne i Myllertid... ?
  • #1   22. mar 2008 Arh.. koster kassen ligefrem? Mon ikke det er en 500,- og et klip giver det sikkert også. Men jeg gør det af og til, hvis jeg kan komme til det uden at provokerer.. smiley

• #2   22. mar 2008 Jan H.

Hvis du holder dig på venstre side af midterlinien, så overhaler du højre om, og det koster et klip i kortet.

Hvis du til gengæld kan holde dig på højre side af midterlinien, så overhaler du dem, som kører i 1. vognbane, hvilket er helt lovligt.

Men det er satme svært at holde sig på den rigtige side hele vejen frem, såå....

• #3   22. mar 2008 Der er en fra kbh der er blevet frikendt, fordi bilerne kørte under 20 km/h, men jeg gør det sq også :S

• #5   22. mar 2008 Lanesplitting.. Det er noget farligt snavs at give sig ud i hvis folk får ondt i røven. Men gør det selv nogle gange.
    Og er altid EKSTRA opmærksom på de idioter som ikke kan se at jeg ikke generer dem ved at smutte forbi. Tværtimod.

• #6   22. mar 2008 Jeg gør det. Men man skal være vågen i DK. I fx Tyskland trækker folk pænt til side så man lettere kan komme forbi.

Hold kæft hvor danskere egentlig GENERELT nogle svin i trafikken.

• #7   22. mar 2008 - Murder Inc. -: Lige præcis.
    Nu kører jeg tit i færgetræk fra Gedser til Nykøbing F. hernede på falster.
    Og der er tit der er kø lige inden Nyk.
    De eneste der prøver og skære mig af når jeg prøver og smutte forbi er Danskere (Især dem), Rumænere (De enkelte jeg har haft set - Vi har ikke så mange af dem heroppe) og nogle enkelte gange svenskere.
    ALDRIG Tyskere.

• #8   22. mar 2008 Det er i hvert fald ulovligt... (Om betjenten gør noget ved det, er jo op til ham. Tvivler dog på at de gider, hvis man kører pænt)
    Uanset hvordan man overhaler, så er der en regel man kan gå efter. 1 køretøj per vognbane...

• #9   22. mar 2008 Som suplement til det Dyggi skriver, så er der faktisk noget om det.

Men det kræver at bilerne holder helt stille. Så bliver det nemlig ikke set som en overhaling, hvorfor det ikke er forbudt.

Så holder trafikken helt stille, så rul roligt gennem rækken.

• #10   22. mar 2008 Gjorde selv da jeg var ny i faget og boede nede i Belgien. Lige indtil jeg blev ramt af en bil der skiftede vejbane. Forstuede heldigvis kun venstre fod.

• #11   22. mar 2008 Direkte impoteret fra færdselsloven:

Særlige regler for motorcykler

§ 52. Motorcykel må ikke føres ved siden af andet køretøj.

Jakob

• #12   22. mar 2008 Det har været oppe før, og der er mange bud på hvad der gælder.

Sidst det var oppe var der en der skrev om at han havde fået en dør i "hovedet" og det var bilisten, der blev dømt ofr at have udsat MC-køreren for fare.

Synes jeg husker noget om, at hvis der er plads til 2 "vogne" - ja så er der 2 vognbaner - og så må man gerne passere. Altså venstre om selvfølgelig.

Jeg ventede pænt i kø i Holland og billisterne rystede på hovedet og vinkede mig frem mellem bilerne. Sådan skulle det være i DK....

• rud o
    rud o Tilmeldt:
    dec 2005

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 94
    #13   22. mar 2008 Hvorfor nu denne diskution igen? Det er farligt, ulovligt og giver motorcyklister et generelt dårligt ry blandt vore andre og stærkere medtrafikanter. Prøv at se knallertbøllerne i gågaden og hvordan der ses på dem- sådan nogen idioter. Sådan bliver der også set på os, når vi laver noget der generer/irriterer andre. Det er iøvrigt pudsigt at se, ikke kun i denne tråd, hvordan man prøver at fortolke færdselsloven så den passer til ens behov/situation, det er kun Jakob der har hevet en relevant paragraf frem.

• #14   22. mar 2008 Tjaa.. Da bakken lukkede sidste år, da var der en betjent der spurgte om jeg ikke lige skulle lave en wheelie efter café jorden rundt. Jeg spurgte om ikke det ville inddrage kortet på stedet, da det i lovens tekst anses for manglende kontrol af køretøjet. Han svarede at en god wheelie i fuld kontrol, ville ha da aldrig give en bøde, så fremt det ikke er til fare eller ulempe. Pointen er, spørg en dommer.. Køre selv mellem bilerne når der er kø, men selfklart med skærpet opmærksomhed. Er blevet vinket ind bag en mcbetjent en gang, han holdte selv kø'en. Så måtte eblive bag ham indtil jeg kørte af highway'en. Så det er alt for meget op til den enkelte betjent. Moralen, kig dig omkring inden du gør det og gør det forsigtigt, bilister er og bliver egocentrerede fjolser. De kan jo godt finde ud af at grine af os når det regner..

• #16   22. mar 2008 Jeg gør det også, men altid i et stille og roligt tempo. Det længeste jeg har prøvet var fra Århus til Vejle. Det var godt nok vildt, altså længden. Da jeg så ramte Vejle var alt blødt op og så kiggede jeg bagud og så at jeg havde trukket en 15-20 andre MC'ere på samme idé...top notch smiley

• #17   22. mar 2008 Jeg lå engang i røven på en æggeskal der også kørte imellem. billerne kørte vel 10-20kmt og han havde ingen problemer med at jeg fulgte stille og roligt efter.. det er nok mere måden man gør det på, og så de tosser der har ondt i røven i deres biler der gør det "dyrt"

missundelse har altid været en grim ting smiley

• #18   22. mar 2008 Jeg gør det kun når bilerne holder helt stille. Første gang holdt jeg ellers pænt i køen, men så kommer en æggeskal med to andre mc'er trillende ganske roligt mellem bilerne, så smuttede jeg ud lige i røven på dem. Sjovt nok gav alle biler plads til os:-)

Jeg synes det er sjældent bilerne prøver at forhindre os i at komme frem og de få der er, bliver gerne til grin, da de andre billister så giver ekstra plads. Det er mine erfaringer.

Men man skal selvfølgelig være meget opmærksom og køre stille. Jeg gør det som sagt kun når bilerne holder stille, så er der ikke nogle der llge pludselig kan skifte bane.

• René K
    René K Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #19   22. mar 2008 Jeg gør det ofte men altid med lidt forsighed. Det er ikke altid bilistene er opmærksomme på at der kan komme en mc. Men hvorfor holde i kø hvis man kan undgå det????

• #20   22. mar 2008 Jeg kører af køgebugt hver morgen, hvis man ikke køre imellem rækkerne der ville man sgu' holde der endnu.

• #21   22. mar 2008 jeg kører tit imellem men kun når de holder stille jeg skal igenemmen limfjords tunellen det meste af sommeren da vi bor i vores kolonihave om sommeren og har kun mødt en spasser en taxa sjafut der ligepludslig skulle over i pasager siden og ordne noget og sprang ud af bilen og åbnede døren og ragte ind efter et eller andet med røven og mønt indkastet godt fremme men jeg kunne godt være der alligevel og han fik da også en lille hilsen da jeg smuttede imellem LÆKKER RØV det så ud som han hørte det da jeg kikkede i mit spejl he he he men ellers no problems

• #22   22. mar 2008 - Der er det antal vognbaner der er plads til køretøjer.
    - Man må ikke overhale højre om.

En politimand gik rettensvej lidt af princip og fik medhold. Det er lovligt at overhale biler venstre om - såfremt det kan gøres uden at lave et vognbaneskift. Så er det helt andre regler der træder i kraft.

At 99% danske biler kører efter janteloven og ikke tillader andre at komme foran i evt. kø - er nok den vigtigste regel at huske.

• #23   22. mar 2008 jante min bare de lukker jo heller ikke os ind i tørvejr når det regner

• #24   22. mar 2008 du skal latid skifte en vognbane ved overhaling.... så du kan aaldrig komme til lovligt og rille forbi en kø..
    hvis man måtte overhale i den samme vognbane kunne man jo ogsåoverhale ved fuldt optrukket,,, bare man lige blev på højre side af stregerne, men dt heller ikke helt efter bogen.. he he

• #25   22. mar 2008 Anders L

Fuldt optrukken er jo noget andet.

Der er det antal vognbaner i en "vognbane" som der er plads til køretøjer.

På en bred boulevard med kun et midterlinie, er der det antal vognbaner som der er plads til køretøjer.
    Det være sig 8 mc'ere, 4 biler eller 4 mc'ere og 2 biler.
    Men igen skal man jo køre forsvarligt. Og klemme sig forbi med 2 cm mellem bil og sidespejl er jo ikke forsvarligt.

• #26   23. mar 2008 den er jeg het med på.. men den gælder jo ikke på en motorvej der er afmærket....

• #27   23. mar 2008 Jo - du må gerne snige dig venstre om i yderbanen. Ikke i midterbanen. Sålænge du holder dig inden for striberne er der det antal vognbaner der er plads til køretøjer.

Så er det op til dig selv hvor meget is du har i maven. Desuden er der jo andre regler om at man skal køre forsvarligt og vise hensyn i traffikken.

Så kan du overhale i "vognbanen" uden om en bil må du godt. Sålænge du udviser hensyn og kører forsvarligt.

Jeg er personligt mere bekymret for bilisternes jantelov og om de har set mig end at vinde 10 sekunder i køen.

• #29   23. mar 2008 Don T, nemlig - ufatteligt at der ikke er flere der har lært det.

• #30   23. mar 2008 Det vidste jeg godt nok heller ik Don T.

• #31   24. mar 2008 Nu må li lige tjekke reglerne en gang..

Nu har jeg så ringet til politiet og spurgt dem.. efter jeg tog kørekort, pga. et væddemål!

Man må IKKE overhale i mellem bilerne, da en MC fylder ligeså meget som en bil og så skal der vognbaneskift til, ergo man må IKKE.

Desuden er da også dumt og uforsvarligt..

Politiet siger desuden også at det forskelligt om man får en bøde for det eller ej, men teknisk set skal man have det.

Så lad nu være med at kører i mellem bilerne på motorvejen eller i køer.. det er også livsfarligt og uforsvarligt.. og tænk lige på andre der holder i kø osv.

Tak smiley

Jeg vandt en kage på dette smiley hehe.. hvad man ikke dog gør for kage..

• #32   24. mar 2008 Dit ord er min lov Flemming N.

• #34   24. mar 2008 Jge er vist dum og uansvarlig og total ligeglad med mc'isters ry... sorry:)

• #35   24. mar 2008 Ja jeg har sgu heller ikke tænkt mig at blive holdene i en 10km stillestående kø på motorvejen, når jeg bare kan trille mellem bilerne til den nærmeste afkørsel.

Så jeg er åbenbart også dum og uforsvarlig

• #36   24. mar 2008 Jens T, hvorfor ikke? Det er fuldt lovligt.

Engang til

Du må godt overhale inden for dobbelt optrukne linier, så længe der ikke er skiltet med overhaling forbudt og du ikke overskrider linierne.

Hvis der kun er fuldt optrukket i din side og stiplet i de modkørernes må du ikke.

• #37   24. mar 2008 Hehe der sidder en masse politimænd og tolker deres egne love åbenbart.

En køresagkyndig politmand i mit paracelhuskvarter siger man godt må. Såfremt man ikke kører uforsvarligt - hvilket det i mange tilfælde er - ligemeget hvor god mc'isten mener han er til wheelies mm.

Personligt er jeg pænt ligeglad hvad den korrekte tolkning er. Jeg overhaler yderst sjældent ved køkørsel da mange danske bilister har for vane at åbne døren og stige ud mm.

Kommentér på:
Køre mellem bilerne i Myllertid... ?

Annonce