1.617 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Z 750, FZ6 eller ER6 Z 750, FZ6 eller ER6

Jeg er i et dilemma.
jeg står med 85000 i kontanter og vil gerne have en helt ny motorcykel. har tidligere kørt en SV 650 fra 99 men vil nu gerne have noget helt nyt. FZ6 og ER6 har jeg pengene til men synes bare Z 750 er for fed.
min spørgsmål er.
hvordan er disse op mod hinanden? er Z 750 de 30000 mere værd så jeg skal få financeret de sidste skillinger? eller skal man vælge en af de to andre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Z 750, FZ6 eller ER6
  • #1   24. mar 2008 ja , eller købe en brugt feks denne :(link fjernet)
    ved godt den koster lidt mere en de 85000, men hvis det er ren handel kan du måske slå en handel af med frankie ....

• #2   24. mar 2008 Kubik er nøgleordet.
    Jeg har haft en 600 R4 der svarer meget godt til FZ6, og jeg tror ikke på at den holder 2 sæsoner for dig.
    Få en større motor.

• #3   24. mar 2008 jeg har prøvet alle maskinerne, og jeg valgte FZ6S, så JEG stemmer for at du skulle prøve den gamle fz6s købe en ad dem med 78 hk og så give de 2000 for den så får 100hk

hvorfor???

z750 er kedelig synes jeg, både at køre på og at se på
    er6 er super sjov, men tænker den er knap så anvendelig på langtræk, samt tror den bliver lidt kedelig i længden

fz6 kan godt race fra en r1 på de små veje med den rigtige rytter bag styret, og med få modifikationer så har den også endnu bedre styregenskaber end fra original, det er fx at sænke den 15mm i forgaflen

• #4   24. mar 2008 nå , linket virker ikke helt ....vælg kawasaki og så var det den hvide z750 jeg mente , den er fed.....

• #5   24. mar 2008 nu skriver jesper jo heller ikke noget om brugen eller hvor gammel han er, og en 600 er altså rigeligt til de små snoede, alle der synes deres 600/750 er for små, trænger til at rive noget mere i styret...

jo en 600 er da ikke viiildt hurtig ligeud, men rigeligt til at miste kortet

• #7   24. mar 2008 har du set min i forhold til en uden gejl?

• #8   24. mar 2008 Dannie - jeg synes ikke FZ6`ern er morfar - med en TCP kåbe mm er den ligeså spændende som de andre, og så kører den bare fantastisk - kan det hele - nem at svinge med - og hold den oppe over 8000 o/m så følger den med alt. Fin køremaskine - og så er der aldrig problemer med den, kører bare. ( FZ6`ern i min profil er momt. med TCP kåbe )
    Den kan jeg anbefale af de 3.

• #9   24. mar 2008 skulle jeg vælge idag, så ville jeg STADIG vælge FZ6S S1

fik vi nævnt er 6 har problemer med at stellet revner?

• #10   24. mar 2008 Er det med eller uden kåbe du tænker på at købe?

• Marck L
    Marck L Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 14
    #11   24. mar 2008 Jeg ville tage en Z750, den er lige en tand federe og 150ccm større end de andre...

• #12   24. mar 2008 Husk lige at ved køb af ny cykel har yamaha aldeles gunstige priser på forsikring + 5 års garanti

• #13   24. mar 2008 Kan godt være jeg er farvet (Yessss! smiley Men vil til hver en tid anbefale kubik. Så ringe styrer en Z'er heller ikke, men ja... Det er den tungeste i flokken og den er lidt mere "stiv" i styringen.

Ud og prøv alle dem du har i kikkerten... Det er den eneste måde du finder ud af hvad du vil ha. Design er én ting, køreglæde en anden smiley

ER6'erne har kun problemer på de første modeller... eller det er i hvert fald hvad Kawa påstår smiley

• #14   24. mar 2008 tak for alle inlæggene ind til videre
    jeg vil vælge uden kåbe.
    bruger den kun til hyggeture på landevejen.
    synes jeg har læst at FZ6 er meget flad i mellemområdet, er det ikke noget man vil blive træt af når jeg er vandt til SV? synes bare prisen er rigtig god på den cykel

• #15   24. mar 2008 Synes at Z 750 er den fedeste... Men skulle jeg vælge helt ny, så blev det en ER-6 med en MT-03 forlygte, den er for fed så...

Se her :

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16508

• #16   24. mar 2008 jesper, det er den altså ikke, den skal bare køres anderledes end en sv (2 benet)

jeg synes ikke den er slap i mellemområdet, min kæreste kører selv sv 650, og hun er da bange nok for at fyre op under min, selv ville hun køre fra mig på hendes..... hvis den altså kunne

• #17   24. mar 2008 jesper t

yamaha fz 6

så kan du selv se, om de 98 hk 63 nm. er langsom...

cyklen vejer så 26 kg mindre end z 750... men z 750 har 8 hk mere.

http://www.youtube.com/watch?v=mb0ADt8ZJEQ&feature=related

jeg synes nu, at z 750 er super flot street fighter!!!
    Virkelig lækker maskine.

• #18   24. mar 2008 skal jo så lige siges det der er en N model, en S går lidt stærkere på toppen

men det er lige netop derfor jeg synes z750 er kedelig, idet den ikke render på baghjulet bare på fuld hane, det gør min da i 1 først under fuld gas

• #19   24. mar 2008 Så er det vidst fordi du aldrig har vredet til smiley

Anyways... lad nu være med og lave en krig ud af det her. FZ'eren kører glimrende og er et ganske godt bud på en feee' streetbike.
    En anden der også kunne kastet i hatten var GSR600'eren fra Suzuki. Også en ganske spændende motorcykel til relativt få penge.

Men som tidligere, så bare ud og prøv dem... Det kan godt lade sig gøre og finde dem i demo, da det er populærer modeller.

• #20   24. mar 2008 jesper hvor er du fra?

• #21   24. mar 2008 det er rigtigt, suzukien har faktisk også nogle federe bremser i forhold til yamahaen, og i mellem område levere suzukien hurtigere kræfterne, pga. hårdere tuning. :o)
    Men vælger man yamahaen med 78 hk og laver den om til 98 hk. så spare man alligevel 14.000,- :o) i forhold til suzukien. Det er også goe penge, at spare. Plus 5 års. garanti.

P.s. har jeg sagt, at z 750 er super lækker!! :o) hehe..

• #22   24. mar 2008 Jeg har selv haft en 2 cyl TRX 850... og er gået over til en YZF750R.
    Selv om YZF'eren har 125hk på papiret skal man rode meget mere i gearkassen.
    På de små sogneveje savner jeg TRX'erens totalt fede bundtræk. Selvom den kun har omkring 80hk standard, så smider den 85Nm ved ca. 6000 omdr.
    Det er fedt med kubik.
    Så hvis jeg havde dit budget og hovedsageligt kørte "sjov og balade" kørsel på de små veje, ville jeg vælge den 2 cyl. Kawa. til en hver tid.
    Måske montere en anden trompet og en powercommander.

• #23   24. mar 2008 Men husk lige på, at der er fejl i konstruktion på stellet ved ER-6.
    Håber på, at det kun er de første årgang der er problemer med dem.
    For det er synd, at ryet bliver ødelagt pga. fejl fra kawasaki..

• #24   24. mar 2008 jeg må nok bare ud og prøve dem. har prøvet ER6 og Z750 så når det her lorte vejr er forbi må jeg ud og prøve FZ6.

jeg bor i øvrigt i jelling.

tak for de mange svar, det er altid rart lige høre andres erfaringer

• #25   24. mar 2008 hvis du kommer mod århus kan du kigge forbi, så kan du prøve en tur på min

• #26   24. mar 2008 jo tak det var da pænt af dig.

• #27   25. mar 2008 Synes faktisk også at Suzuki GSR 600 er et godt bud, den ser hammer godt ud, den ligner faktisk en mindre udgave af B-King, og så kører den suverænt... Og så koster den kun 99.995 kr fra ny og med ABS.... Nice smiley

Den ville jeg nok købe, og så smide nogle Ixil potter på og få en Power Commander monteret... Så er den hjemme smiley

Kommentér på:
Z 750, FZ6 eller ER6

Annonce