{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem står for syn v/ salg af mc
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   14. jun 2022 Der skal være et gyldigt syn på den før man kan omregistrere den.

    Enten er den ny nok, eller også er den synet for nyligt.

    Tidsgrænserne kan man finde på nettet. Mener det er 4 år gammel den skal være, og så holder et syn et år ad gangen - men det kan nogen sikkert rette mig i. smiley


  • #2   14. jun 2022 Køber har pligt til at omregistrere indenfor 4 dage. Er det mere end et år siden sidste syn, modtager han en indkaldelse til syn.

  • #3   14. jun 2022 #1, det var jeg ik klar over mht til gyldigt syn før omreg

  • #4   14. jun 2022 #2: køber kan ikke modtage en indkaldelse, da vedkommende ikke står registreret som ejer.

    Motorcyklen skal være synet før den kan omregistreres. Køber har 4 dage til det.
    Så enten sørger du selv for den er synet så den kan omregistreres med det samme, eller også lader du køber gøre det.
    Er motorcyklen 5-10 år gammel, skal den have været synet indenfor de sidste 2 år.
    Er den mere end 10 år gammel, gælder synet kun et år.
    Er den under 5 år gammel, skal den ikke synes.


  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 33
    #5   14. jun 2022 Enten kan den synes, og så gør man det selv inden, eller også kan den ikke, og så skal køberen IKKE beholde nummerpladen.
    Han kan prøvekøre den med nummerplade, og så afmelder sælgeren selv, så køberen kan købe prøvenumre.
    Det er jo ikke som i 1985, da jeg købte min første MC, hvor der var ugers ventetid på syn, hvor man blev kasseret på en bagatel.
    Det er ikke andet end at bede om bøvl og besvær, hvis køberen skal afmelde eller syne.


  • #6   15. jun 2022 Ja, jeg ville helt klart selv sørge for at den havde gyldigt syn når køberen kommer for så kan man omregistrere på stedet (hvis begge har nemid med) og så slipper du for bøvl med en køber der ikke for sig taget sammen til at syne eller omregistrere.

  • #7   15. jun 2022 Tak for alle de gode svar (:

    Vis jeg syner min mc nu og så skal den bare sælges inden for et år, er det rigtig forstået ? (:


  • #8   15. jun 2022 Korrekt forstået

Kommentér på:
Hvem står for syn v/ salg af mc

Annonce