{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.338 visninger | Oprettet:

Matthew L
Matthew L
Tilmeldt:
22. jul 2022
Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 1

Budget på mc {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lige fået mit Mc kort
Og kigger nu efter en mc
Men ville hører jer der har ejer en maskine
Hvad koster det ca at have en mc
Tænker en forholdvis ny maskine ca 2017 plus og 650-750 cc
forskringen (ved godt ens pris er personlig men ca)
Service (vedligehold)
Hvad er service intervaller og prisen på et typisk service (ved også godt det forskelligt fra mc til mc men ca)

Alså alt i alt et ca mdr budget på mc
Minus benzin forbrug
Minus omkostningen af selve købet prisen på mc’en


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Budget på mc
  • #1   22. jul 2022 Du spørger de forkerte , vi er alle bidt af motorcykler og bruger de penge på den som det nu er mulig , her er det kun bunden af tegnebunden der stopper , så vil du køre motorcykel så kik på det på en helt anden måde , det KOSTER

  • #2   22. jul 2022 #1: Vi har alle hvert vores budget, prioriteter og grunde til at køre mc.

    I snit bruger jeg ca 2.000kr pr år på service. Dæk koster ca 1.800kr

    Serviceinterval er som oftest for hvert 10-12.000km eller en gang pr år

    I forsikring betaler jeg 1.400kr for kasko og vejhjælp, men som du selv påpeger, så er forsikring meget individuelt. Forvent som ny, at du skal betale omkring 5.000kr i kasko for en mc som ikke er en racer.


  • Matthew L
    Matthew L Tilmeldt:
    jul 2022

    Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 1
    #3   22. jul 2022 Okay retter min spørgsmål

    Hvad er omkostningen på forskringen og hvad er typisk serviceinterval og hvor ofte dæk skift

    Resten af budget er self helt op til en selv. Det som du siger er hvor dyb pungen er der laver grænsen

    Tænkte FASTE omkostningen som service dæk forskringen


  • #4   22. jul 2022 Det hele kommer jo an på 100 forskellige parametere.
    En lille 125ccm er jo lææææænge ikke så hård ved dækkene som en 1000 eller 1300 ccm er. Forsikring osv kommer jo an på din anciennitet, alder, bopæl, andre forsikringer osv osv.
    Det samme med service, nogen mærker er billigere end andre.


  • #5   22. jul 2022 Forsikring 1000,- - 40000,-
    Service 1000,- - 10000,-
    Dæk 0,- - ???
    Værditab 0,- - 100000,-


  • #6   22. jul 2022 Johnny B, du bruger da vel ikke alle pengene på motorcyklen i følge hvad du skrev i en anden tråd:
    "Smid 10,000 kr i udbetaling og 500 kr om mdr. På en Bmw 310 og du får både garenti og servis smidt i nakken de næste 30,000 km dvs du bliver aldrig billiger mc køre og de kører ganske fin , min følger fint den alm. Trafik samt motorvejen uden problemer.
    Mvh Johnny"

    https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/745340-godt_sted_at_finde_projekt_mcer


  • #7   23. jul 2022 Som andre skriver er det umuligt at regne på for andre.
    Nogen kører til service hvert år, for det står der i bogen.
    Andre kører til service efter de 10.000 km?? som står i bogen - selv om der så er gået 2-3 år.
    (Nogle tager så selv lige olien om vinteren).
    Min tidligere Savage havde jeg i 8 år, og den var til servie én gang i den tid. Fik lidt ny olie i ny og næ nede i kælderen. Og kørte sammenlagt 3000km på de 8 år.

    Da jeg kørte TRX850 og fik R1 bremser på foran blev jeg bidt af en gal "baghjulet SKAL op i luften hver gang jeg bremser". Så holder klodseren kun lige 1 sæson, og fordækket bliver slidt med kanter.

    Så det kommer an på temperament, kørestil (jo friskere du er, jo dyrere er det i dæk og klodser).
    Og nogen sætter racer gummi på og skifter dæk efter 5-8000km. Andre kan trække 20.000km ud af et touring baghjul.


  • #8   23. jul 2022 Svar til Claus P . Jeg svare bare den unge mand der ville begynde en opbygning af en gammen mc uden den store erfaring , lad være , det koster meget mere en den er har i værdi , og få noget erfaring på vejen uden de store overraskelser og et værditab får vi alle , selv om vi selv kan lave det der skal laves , jeg valgte en ny Gs 310 da jeg selv ikke længer selv har de samme muligheder for garage rep. Som jeg havde før og kikke så på hvor meget og hvad jeg har tidstillæg at rep. Og køre og valgte så at køre , jeg har aldrig kunne lide at køre hurtig på motorvej på motorcykel ( kører turistbus , så har set motorvej nok i dagligdagen ) og elsker sving og natur turer og snakke med forskellige der har kendskab til ADV motorcykler og hvordan de kan og at jeg ikke har kræfter til at rejse en 1200 ccm maskine op når den vælter eller sidder fast , jeg har siddet fast med den jeg har og det er rigelig når den rigtig sidder smiley

  • #9   23. jul 2022 kender ikke dit budget så kan kun ligge op hvad jeg kender...
    Jeg kører på en FJR1300AE fra 2021. Måske det er sådan en du skal starte ud på.. smiley
    første service var ca 1800. (ved 1000 km)
    Andet service ca. 1200. (10.000 km)
    Tredje service ca, 3600 (20.000 km)
    Service er en gang årligt eller for hver 10.000 km.

    Dæk koster ca 2400 for et sæt alt efter mærkevalg.

    Forsikring giver jeg ca 4800 for årligt med kasko, førerdækning og vejhjælp.

    God sommer smiley



  • #10   21. aug 2022 Forsikring, autohjælp, vægtaf. Lige over 2 kilo årligt.
    Dæk finde du nemt online : alledaek365 er hype lige nu..find monteringspartner på dækonline. Blir ca 100o for bagdæk.
    Udstyr. Louis.de er din ven. Evt hop på en skanrejser bus til filial i Lubeck.
    Har iøvrigt købt en del på.aliexpress. gode erfaringer med både klodser og tændrør, starter og bremser hver gang :-). Gav 100 for klods for og bag, samme for 4 stk gnist.
    Rep. Tjek grp her: https://www.facebook.com/groups/241350941082442/?ref=share_group_link


Kommentér på:
Budget på mc

Annonce