{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.394 visninger | Oprettet:

Kawasaki er5 vs GS500 vs CB500 {{forumTopicSubject}}

Hey.
Jeg er ved at købe en af de her 3 motorcykler, se links fra facebook Marketplace. Og jeg er i tvil om Honda cb500 er det mere værd, jeg ved den er bedre.. Men er også på budget, der hed max 20.000kr.

Kawasaki
https://www.facebook.com/marketplace/item/1397300984097808/
Den er til syn nu, kunne ikke starte da jeg var ude og kigge på den.

Honda
https://www.facebook.com/marketplace/item/720743142482213/

Eller en Yamaha xj600 som skal drosles, til 8000kr. har sået stille 2 år, men starter og køre.

gs500 er fra en lukket gruppe men billederne er af den og tekst.
Jeg har skiftet olie-filter-tændrør. Tilpasset nogle skærme
Lavede lidt nyt ledningsnet samt skiftet for modstanden.

Har kørt omkring 50.000km
Ellers er der en bitte smule oliespild fra ventildæksel pakningen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki er5 vs GS500 vs CB500
  • #1   28. jul 2022 CB500 er klart den bedste af de tre. Eneste anke er en udstødning der kan ruste. For 20.000kr kan du sagtens få en i god stand.

    ER-5 har et lidt stærkere bundtræk, men kan ikke følge med Honda’ens mere sportslige karakter. Finishen er ringere på den den. Lakken bliver mere mat, og alustykkerne omkring køleren irrer hurtigt.
    Den du linker til ser for træt ud, og der er de omtalte alustykker også lakeret.
    Vi har haft en ER-5 i huset, og den gjorde det ganske godt, både til pendling og længere ture.

    GS500 var aldrig den bedste i klassen, men tit god til prisen. Nu hvor brugtpriserne på de 3, er nogenlunde ens, mister suzukien det trumfkort.
    Finishen er endnu dårligere end på ER-5. Motoren kan allerede fra ny, bruge noget olie, og er den med eftermonteret kåbe, drikker den endnu mere.
    Det er også den af de 3, som har den ringeste affjedring. Siddestillingen er mere sportslig på den, og giver man den en ny affjedring, så kan den sagtens underholde. Motoren er dog markant sløvere end de 2 andre.


  • #2   29. jul 2022 Tak, men er5 prisen er nu ganske attraktiv. Sælger er ved at få sat den i stand, også kan den nok presses lidt ned, de 13500kr var for en velfungerende maskine. Så er der penge til reparationer, og det er min første mc. Hvis jeg er ekstra kærlig og plejer rusten, ikke forsømmer olie og filter, så kan det ikke gå helt galt med den? Den har også 20.000 mindre kilometer

  • #3   29. jul 2022 Hvad med en Hyosung GT 650 som drosles til a2.
    Service udført i sensommeren 2021 - ikke kørt siden
    Nye dæk fra sensommeren 2021
    Ny kæde fra sensommeren 2021
    Nyt batteri sensommeren 2021
    Ny motor, 7.500 km indtil videre


  • #4   29. jul 2022 #2: Når du har budgettet til det, så ville jeg prioritere at give lidt mere, for at få en som fremstår mere velholdt. Den er også lettere at sælge igen
    https://www.123mc.dk/brugt/mc/kawasaki/er-5/til-salg/237459

    #3: Sådan en Hyosung er et skidt valg. Og man kan undre sig over hvorfor den allerede har fået ny motor. Hvor længe holder den mon?


  • #5   29. jul 2022 God pointe med motoren! Den nye kawa er flot smiley

  • #6   29. jul 2022 Nu er du jo begrænset til A2, så det er åbenlyse cykler, men jeg vil alligevel bare lige nævne, at de cykler du kigger på er RIGTIG gode begyndercykler, og det er netop dem jeg ville anbefale til en begynder på et budget, så bare lige et klap på skulderen fra mig smiley
    af de cykler der er linket til her, og hvis jeg var på et budget, ville jeg nok kigge til den ER5 i fredericia, den er godtnok fin på billederne og til en rimelig pris smiley (jeg har ladrig kørt en ER5, men en ER6 har jeg haft) og så kan du, hvis du ikke vil beholde det, nok sælge oppakningen for lidt penge også smiley

    som allerede skrevet, så er GS500 den kedeligste af dem, og jeg ville kun anbefale den, hvis budgettet ikke er til andet.

    lad være med at gå efter en cykel der skal drosles fordi så kan du gå og glæde dig til at kunne fjerne droslingen. når du har kørt to år, vil du sikkert gerne prøve noget andet alligevel smiley

    CB500 har jeg kørt en gang for en del år siden, så den står ikke så klart i hukommelsen, men den kørt også ganske fint. al mulig held og lykke med at finde din første motorcykel smiley


  • #7   31. jul 2022 Selv om jeg altid har været Suzuki fan ville jeg her helt sikker vælge Honda cb 500 , både på heste og kvalitet , du kan finde en rigtig god en til 20,000 kr og husk at pt er det køberes market ,især hos forhandler , du kan sagtens byde 20 % under deres udsalgs pris

  • #8   1. aug 2022 Tak Johnny og Ace, gode kommentarer. Jeg ender med cb500 eller en den lidt billigere er5. Glæder mig til at prøve køre dem!??

Kommentér på:
Kawasaki er5 vs GS500 vs CB500

Annonce