{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.385 visninger | Oprettet:

Mads M
Mads M
Tilmeldt:
31. mar 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

Langtur på Suzuki GSX 600 F {{forumTopicSubject}}

Hej.. Jeg overvejer kaftigt at køre tiil Frankrig på min nyanskaffede Suzuki GSX 600 F fra 1995 (ca. 1800 km nede m. 1 overnatning.) Er der nogen der har nogle gode råd til langtur på mc? Nogle der har erfaring med langtur på denne maskine? Egner den sig til det? Håber på gode råd!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Langtur på Suzuki GSX 600 F
  • #1   1. apr 2008 Det er modigt - Go for it!!

    Husk en god forsikring, hvis noget skulle gå galt med maskinen.

    Fyr den af på motorvejen, men sørg for at holde nogle gode pauser.

    Jeg kender ikke komforten på din maskine, men jeg tror din ryg vil takke dig for det.

    Lad være med at køre på motorvej hele tiden - hvis du har tid til at lade være.

    900 km om dagen virker langt når man lægger tisse/tanke/kaffepauser ind. Du risikerer også at ryge ind i køer på motorvejen.

    Jeg tror du ville få en federe tur med 2 overnatninger.

    Regn med at være pænt bombet hvis du har kørt 900 km på en dag.

    Men selvfølgelig kan alt lade sig gøre - det er dig der kender grænserne.



  • #3   1. apr 2008 Har set flere bruge din type maskine til touring, så hvorfor skulle du ikke kunne.. smiley ,men træn dig selv op til lange ture inden du skal afsted.. smiley

    Jeg skal klare 7500km på min på 14dage, så tror jeg også din klarer 1800 smiley


  • Mads M
    Mads M Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #4   1. apr 2008 Hvad mener du mee specifikt når du nævner god forsikring? Jeg har en med fuld ansvar og kasko ved top DK?? Man skal vel iøvrigt have forsikringskort, reg attest osv med ligesom når man er i bil?

  • Mads M
    Mads M Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #5   1. apr 2008 Bør man på nogen måde være bekymret for selve mc'ens holdbarhed på sådan en tur? Den har kørt 50.000 km og er en velholdt maskine. Fik ny olie og filtre inden den blev sat i vinterhi.

  • #6   1. apr 2008 GSX F'eren er bygget til touring, så det burde ikke være noget problem, hvis ellers den er mekanisk i orden. Jeg ejede selv dn nyere model et par sæsoner.
    Jeg tog selv turen til Sydfrankrig med 1 overnatning på en nøgen Suzuki GS450 '84 for omkring 10 år siden og fik nogen erfaringer der:
    Hold rigeligt med pauser ellers bliver du overtræt sidst på turen. Kør 1-1½ time mellem hvert pitstop.
    Hold en moderat hastighed - følg trafikken, dvs 130-150km/t. Det kræver ekstra meget af kroppen og hovedet at ligge med +170km/t og konstant ligge at overhale alt og alle.
    Drik masser af vand - du mister mere væske end man lige skulle tro.
    Gennemgå din mc for hver 500km om alt er i orden - dæktryk, olie osv.

    Lad være med at tage turen på en nøgen mc medmindre du har en enorm tyrenakke:-)
    Jeg tager turen igen til sommer med kæresten bagpå. Nu bliver det dog på en toppakket V-Strom.


  • #7   1. apr 2008 Kan kun anbefale at du deler turen op med en overnatning imellem. 900 km på en dag er ikke urealistisk på sådan en maskine.
    På min forrige cykel GSXF 750 `98 kørte jeg fra livorno( midt-italien) til århus i et stræk- ca 2000 km!!. Havde booket plads til autozug men at en eller anden grund var reservationen slettet..så jeg nappede små 20 timer i sadlen..av av...
    Set i bagklogskabens lys var dette stunt jo helt ude i hampen så derfor- del turen op, tag evt autozug fra hamborg til frankrig..
    God tur, det er en fed rejseform..


  • #8   1. apr 2008 Det var det jeg mente.

    Husk det papir der dækker i udlandet.

    Jeg mener det var grønt. Er ikke sikker på at det stadig er den grønne attest du skal have med.

    Tag også reg. attest med.

    Tjeck hos dit forsikringsselskab, men hvis du har kasko er der nok ingen ko på isen. smiley


  • #9   1. apr 2008 Hov - FDM skriver om bilferie følgende:

    Hvis bilen er kaskoforsikret, skal du medbringe
    det røde kort fra dit forsikringsselskab, der giver
    adgang til SOS-assistance i udlandet.

    I forhold til sidste år er reglerne for dækning
    ændret. Det mest markante er, at du på vej på ferie
    kan få stillet en udlejningsbil til rådighed allerede
    efter tre timer, hvis din egen bil ikke kan køre videre.
    Tidligere måtte man vente i tre arbejdsdage.

    Det er nok det røde du skal have med så


  • #10   1. apr 2008 For mit vedkommende sad jeg for foroverbøjet på min GSX600F fra '93.
    Jeg fik ondt i ryggen af at køre over 100 km på den, men med nogle clip-ons der var lidt højere, og lidt tættere på føreren, så gik det fint.

    Maskinen kan sagtens klare den tur, bare den står i ordentlig stand, husk at tjekke div. vædsker inden- og under turen.
    God tur....


  • #11   1. apr 2008 Desuden må jeg anbefale Tophjælp:
    http://www.topdanmark.dk/content/index.php?ID=119

    Det kan spare dig for nogle gevaldige udgifter, hvis du kommer ud for mekanisk nedbrud af en eller anden art.


  • Mads M
    Mads M Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #12   1. apr 2008 Det tophjælp ser ret attraktivt ud,,, Hvad jeg lige glemte at nævne på turen er, at jeg følges med nogle i bil, så jeg skal ikke have nogen form for oppakning med mig, Det må jo gøe turen mere udholdelig smiley

  • #13   1. apr 2008 Det råd jeg vil give dig, svare nok til de overståendes. Hvis du ikke har kørt lange ture før, så er der jo lidt tid til at "øve" sig indenn sommer.
    Når du så skal afsted, så det bedste du kan gøre at at nyde turen, dette gøres ved at slappe af når du skal ind for at tanke, det skal du jo nok væsentlig oftere end den bil du følges med, men brug hellere en ½- 45 min. til at få en kop kaffe, og se lidt på dem der stresser ind og tanker og så afsted igen. En marchhastighed på autobahn på 130-140Km/t. er udemærket, også når man tænker på benzin. For at det ikke skal blive tivielt er det jo dejligt at man lige kan dreje håndtaget og køre lidt til engang i mellem.
    Men først og fremmest gør det til en nydelse, istedet for at bare køre fra a til b, og du vil opleve at de 900 km ikke er så uopnåeligt igennem Tyskland.
    Har selv taget på weekendtræf i Tyskaland (2400 km), på en weekend uden at hænge med skuffen når man nåede frem og hjem.
    Så hold pauser, vrik med måsen, hop, what ever :).Bare nyd det!
    Og kan anbefale tophjælp.


  • #14   2. apr 2008 Jg har osse taget turen både fra Belgien til DK på min tidligere Honda 550 fra 1977, fra Frankrig på en Aprilia 650 Pegaso og fra Frankrig på min nuværende Yamaha TRX. Jeg vil tilslutte mig de forrige råd.

    Dog kan jeg anbefale at overnatte på vandrehjem langs ruten, i stedet for motorvejshotellerne, der er noget pebrede.
    Her er nogle af siderne.
    http://www.hostels.com/
    http://www.hostelworld.com/
    http://www.hostelbookers.com/

    Nå ja, et alfa og omega er at få fat i en Throttlerocker, en fartpilot. Jeg kunne kraftigt forlænge min km.antal, med sådan en på. De kan både fås hos louis. Der er der vist et Scottoiler produkt, eller du kan osse få den hos Biltema, der hedder det en Gashjælp. til 34 kr.


  • #15   2. apr 2008 Jeg har sammen med min ex taget turen til syd Frankrig på næsten samme maskine for nogle år tilbage. En 750 fra 99.
    Jeg vil tilslutte mig rådet om at tage god pauser og at køre fra Autobahn en gang i mellem. Da vi kørte derned kørte vi 13 timer på motorvej/autobahn i ét stræk, hvilket jeg aldrig vil gøre igen. Jeg var MEGET træt og MEGET øm bag i. På vej hjem kørte vi 17 timer i træk, men denne gang med flere pauser og af blandet veje. Og da vi kom hjem var jeg ikke nær så træt. Så find alternative veje, som du kan variere din rute med. Et andet råd er : husk ørepropper og energi/chokoladebare + drikke. Går du kold, svigter koncentrationen og dermed din bedømmelsesevne. Tro mig. Har prøvet det ! Væltede ikke selvom at jeg faldt i søvn ( kortvarigt ) Go tur og skriv gerne tilbage hvis du har flere spgm.


  • #16   2. apr 2008 Et andet tip er at køre ind og handle ved FC-Motos fysiske butik i Aachen (Aix la Chapelle hvis du kommer fra Frankrig.) og evt. Louis lagersalg / Flohmarkt butikkerne samt Polo-motorrad i Hamborg. De franske priser er generelt lidt højere end i Tyskland.
    Dog hvis du kommer til Lyon (hvor jeg har boet) er der en gade næsten kun med MC butikker. Det er et Mekka.

    En butikskæde dernede http://www.maxxess.fr/


  • #17   2. apr 2008 Petrolhead - Jeg skriver modigt netop fordi han har tænkt sig at komme ud af røret... Han er modigere end så mange andre.

    Jeg kørte selv til Amsterdam fra København 14 dage efter at jeg havde fået mit MC-kort og min Bandit. Det var med fuld oppakning og passager bagpå.

    SIden har jeg været i Krakow 1 gang
    Berlin 1 anden og til Grenen og over Göteborg hjem til København.

    Men derfor kan man jo godt planlægge lidt inden man kører 1800 km.

    Jeg mener stadig han får den bedste tur hvis han tager sig lidt god tid.

    Jeg plejer at køre 5-600 km med oppakning og passager. Så er man heller ikke for træt når man kommer frem.

    Og god tur iøvrigt...


  • #18   2. apr 2008 Altså 5-600 km om dagen.

Kommentér på:
Langtur på Suzuki GSX 600 F

Annonce