{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Valg af A1 motorcykel.. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jeg er der hvor jeg skal til og tage mit A1 kørekort og have mig en cykel. Jeg er meget glad for Supermotarder og naked bikes, så hvad jeg selv havde kigget mest på, enten Ktm Duke 125, eller en Ktm exc 125. Har dog svært ved og vælge, da jeg synes begge har deres fede ting. Ktm duke er lovlig uden nogen problemer, køre langt på literen, ser virkelig godt ud, nem og veligholde, dog ville mine knallerter jeg har i øjeblikket køre fra den uden problemer og er bange for det bliver træls ret hurtigt. Ktm exc er jo også super fed, kan have over 30 heste (klar over det ikke er lovligt), kan køre på baghjul hvilket altså er et plus i min bog og super let. Dog skal den jo nok importeres fra sverige/tyskland og så skal der betales afgift, den skal have skiftet stempel, filter, olie osv tit, og den slags. Så har virkelig brug for noget hjælp her da jeg har svært ved og beslutte mig. Spar mig helst for jeres kommentare med jeg skal tage en honda cbr, eller noget af det der ligner jeg skal til indien og køre. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af A1 motorcykel..
  • #1   2. okt 2022 Med den holdning risikerer du at miste kortet hurtigt igen.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   2. okt 2022 Med den holdning, er det spild af penge at gå igang med kørekortet.



  • #3   2. okt 2022 Hvad er det dog for nogen underlige kommentare? smiley Har intet med mit spørgsmål at gøre. Gammle bumser

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   2. okt 2022 Det har ALT med dit spørgsmål at gøre, når du siger du potentielt vil vælge en 125 med 30hk.
    Hvis du allerede FØR du har købt en MC, er bange for at det vil blive for kedeligt - så er det spild af penge overhovedet at gå igang med at tage kørekortet.

    Naturligvis er en MC med 15hk, som vejer 130 kilo + din vægt ikke noget specielt ophidsende bekendtskab, når man er vant til en hurtig knallert.
    Men der er en masse lærdom "gemt" i at køre i trafikken, læne sig ned i svingene og mærke hvad der sker under en, med en MC der ikke tager magten fra en.

    Det kan jeg fortælle dig, men jeg kan ikke forstå det for dig. Det er dit ego alt for stort til... smiley


  • #5   2. okt 2022 Jeg kom blot for at høre hvad andre havde af meninger om forskellige cykler, jeg bad ikke dig om at komme at fortælle mig jeg slet ikke burde og tage kortet smiley Tror mere du skal passe dig selv og dit ejet ego istedet for at daske ud efter en ung fyr når du ikke har mulighed for at se det fra deres perspektiv smiley

  • Steen N
    Steen N Tilmeldt:
    dec 2020

    Følger: 1 Svar: 4
    #6   2. okt 2022 det er lige den holdning,som du ligger for dagen,at du nok ikke skal køre motorcykel.Køb en racercykel,så lever du meget længe.God weekend

  • #8   2. okt 2022 ….. du ikke har mulighed for at se det fra deres perspektiv.

    Du opfører dig som en møjforkælet og temmelig egoistisk hvalp. Med din holdning, har vi fleste af os ikke brug for dig i trafikken.
    Mig selv, mig selv og mig selv er vist din anskuelse på livet. God fornøjelse. smiley


  • #9   2. okt 2022 Vi kan sagtens se det fra dit perspektiv. Vi er selvfølgelig gamle bumser (Sajmon er nu ikke gammel, men har masser af erfaring) og du er selv en ung bums. Sådan er det jo.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #10   2. okt 2022 #5 - Men du har tilsyneladende "glemt" at baghjulskørsel er vanvidskørsel, og straffes med konfiskering af MC og øjeblikkelig frakendelse af kørekortet.

    Alle MC'er kan køre på baghjul - men er det for let, så gør man det for ofte, og så slutter eventyret der.

    Jeg dasker ikke ud efter nogen, men du har helt forkerte prioriteringer allerede nu. smiley


  • Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 102
    #11   3. okt 2022 #10
    Giver det ikke "kun" en betinget frakendelse af kørekortet at køre på et hjul?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   3. okt 2022 #11 - Nej det var i de gode gamle dage. Idag er det baj baj til MC og kørekort med det samme. Kort proces, fyrbøder. smiley

    Jeg kan dog ikke sige at loven altid er malplaceret, for herude hvor jeg bor har netop en vanvids motorcyklist hverken MC eller kørekort mere. Den selvsamme idiot som kom flyvende med 80+ i byzone med jævne mellemrum, har vi ikke set noget til i et par måneder. smiley


  • #13   3. okt 2022 Det er en fin lov, for at få ryddet lidt op i dem der vitterlig er idioter, det er bare surt at det går ud over dem der drister sig til at løfte forhjulet bare en lille smule ind imellem når nu der er plads og ingen i nærheden. Men hvis policen ikke ser det, så sker der jo heller ikke rigtig noget ved det smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #14   3. okt 2022 #13 - På et Enduro spor er der ingen som bliver sure over det. Man kan gøre det hele dagen. Det ingen problem. smiley

  • #15   11. okt 2022 Og i undre jer over hvorfor i kun er de samme 5 samme gamle grumpy mænd der har brugt det her forum i 30 år som nu er så langt nede, at man lige skal igennem 30 reklamer og scrolle helt ned i bunden og knap kan finde kommentarfeltet.

  • #16   11. okt 2022 smiley Med 113 indlæg, ser det da ud til, at du har haft meget glæde af siden og haft behov for erfaren viden.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #17   11. okt 2022 #15 - Og hurra for ublock origin plugin. Jeg har ikke set en reklame på siden i flere år. smiley

  • #18   26. okt 2022 Min aprilia rs 125 er godkendt og droslet til 15 heste, men har den ubegrænsede boks på, så den har de 28 heste, kan ikke se problemet i det sikkerhedsmessigt eftersom jeg tog kørekortet på en a2 cykel, den er da sjov nok at køre på selvom den ik er til at rykke på hjul eller kan køre over 160 smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #19   26. okt 2022 #18 - Jeg kan heller ikke se problemet. smiley

    Det vil nok aldrig være en afgørende faktor i et uheld, da statistikkerne fortæller en anden historie...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #20   26. okt 2022 #15 - Det er fordi forums er gået af mode. Idag vil folk have svar her og nu, og oftest er de ligeglade med om det er kvalificeret hjælp de giver eller modtager.

    At ejerne af siden her, har ødelagt det med at ørle rekvalmer ud over det hele, skubber jo ikke tingene i den rigtige retning.

    Jeg undrer mig over hvor lang tid der går, før dem der annoncerer på siden, finder ud af at dens statistikker er pure opspind. smiley


  • #21   27. okt 2022 Måske tager jeg fejl
    Men jeg gætter på at de fleste af os gamle bumser kørte på tunede knallerter.
    Og jeg tror også de fleste, hvis ikke alle der overlevede, kan se hvor tåbelige vi var.
    Og jeg kan også forstå frustrationen med A1 kortet.
    Men forskellen mellem en knallert og en motocykel, er ikke ydelse, men hvordan den hører hjemme i trafikken.


Kommentér på:
Valg af A1 motorcykel..

Annonce