{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sæsonen er ikke startet endnu
  • #1   7. apr 2008 Det er helt okay, for jeg, som kører nu, forstår heller ikke dig.

    Salt tager max 5 minutter at spule af.


  • #2   7. apr 2008 ØV.. det er ikke godt, nu var vejene lige blevet skyllet smiley

  • #3   7. apr 2008 Carsten, jeg har kørt fra Febuar af, ikke når der er saltet osv, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke kører ? Er det pga. saltet, det tager 15 min at spule af...Cyklen kan da sagtens klare det...men der vil jo altid være forskellige måde at bruge sin cykel på.

  • #4   7. apr 2008 Carsten H
    Helt ening.... biken blev lige luftet i går... kanon fedt smiley
    Selv jeg ikke syntes det er nemt at holde varme i dækkene :-S
    Men nu må biken sq lige tage sig en bette lur igen, til alt der lorte salt er spulet af vejene igen smiley


  • #5   7. apr 2008 BTW. fin cykel du har der !

  • lars k
    lars k Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   7. apr 2008 HELT ÆRLIGT ! Hvis nu man fravælger at køre de dage hvor der er overskyet, regn, blæst, for koldt, for varmt, modvind,salt osv. så er der godt nok en kort sæson. som nævnt tidligere så tager det max 5min at spule dyret af smiley

  • #7   7. apr 2008 Jeg har to principper:

    1. jeg kører ikke når temperaturen stadig kun er ét cifret - det er næsten umuligt at få bid i asfalten og jeg er en tøs, når det handler om at fryse.

    2. og ikke når de skide saltvogne har været på spil. Det er simpelthen noget svineri og jeg forstår godt de folk der ikke kan vente og derfor kører nu. Jeg gør det bare ikke. Der har jeg sgu min bike for kært. Salt kan skyldes væk - tjooo, m,en det sætter sig OVERALT og er altså noget rigtig skidt at udsætte sin cykel for.


  • #8   7. apr 2008 Vi var ude at køre flere gange igår! Det var bare helt fantastisk at komme at køre i sådan et fint vejr!!

    Så jeg kan kun slutte mig til dem, der ikke forstår at du ikke kører endnu =) Men du glæder dig vel lige så meget som vi andre har glædet os =)


  • #9   7. apr 2008 Det er muligt.... jeg fravælger nu kun de dage hvor der er salt.
    Min bike komme IKKE ud i salt, selv om jeg spuler den 1½ time, kommer jeg stadig ikke ind i alle kroge! Og jeg har sq ikke tænkt mig at skille hende ad hver gang!


  • #10   7. apr 2008 Se...hvis man gerne vil have en længere sæson, kan man jo købe en mc, der er lavet til at være udenfor.
    Jeg forstår ikke alle de mc'er, der er lavet af stivnet sukker, og smelter hvis de kommer ud i regnvejr...


  • #11   7. apr 2008 P.Riis >> Nej, der er altså bittert når cyklen pludselig forsvinder under én midt i regnvejret!

  • #12   7. apr 2008 Min bike er lavet til at blive brugt, ikke til at jeg skal stå og pudse og polere på den, hver gang den har kørt i salt!!!!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #13   7. apr 2008 Hvis det er et problem at få ordentligt bid med et-cifrede temperaturer, så må du skifte væk fra de lortedæk du kører med.

    At du fryser, kan kun tilskrives din beklædning.

    Jeg har kørt 1800 km i 2008 allerede, og udover almen fornuft ved jord og sten på vejen, har mine Pirelli Diablo Strada'er fint vejgreb stort set lige fra start. Jeg kører med 0,3 bar lavere dæktryk end std så dækkene bliver hurtigere varme og holder temperaturen bedre - men ellers er der ikke taget nogle forholdsregler...

    Salt kan jeg forholde mig til, men det kræver bare lidt ekstra rengøring.


  • #14   7. apr 2008 Kom sgu lige ud og fik geden luftet en kort tur lørdag ... ahh der var sol de første 10 minutter men så ja kom regnen.

    Men dejligt endeligt have skudt en ny sæsom igang igen *S* bare 17 gange øv at de nu salter hele ugen igennem.


  • #15   7. apr 2008 har kørt små 6000km i 2008, ingen problem der, massere af vejgrab, kun kulde og lidt jord fra landmændene har hæmmet kørslen, den har fået nogle grundige vaske hvis jeg har kunnet lokalisere noget der minder om salt, ellers er der bar blevet kørt hver gang der har været bar den mindste smule sol.. så forstår da ikk at du kan lade være?? vejret i weekenden har været så godt at man da SKAL ud og kører!!!

  • #16   7. apr 2008 den smule salt, kører du heller ikk på/til stranden om sommeren??

  • #17   7. apr 2008 Sajmon: Hmmm! Kunne da godt være jeg skal lukke endnu mere luft ud!!!
    Jeg har ellers aldrig haft problemer med Pilot Power 2CT... men ind til nu har jeg haft 2 forhjuls og en baghjuls udskridning :-S Og det var fanme ikke fordi jeg ikke have gjort noget for at få varme i dækkene - tro mig hehe!
    Men fuck nu det... det skal nok blive sommer med varmere asfalt og nul salt - jeg er en tålmodig mand lige mht. salt. Så Blackie bliver inden for de næste par dage - desuden er det også for koldt at køre i læder anyway! Der er trods alt begrænset, hvor meget ekstra tøj der kan være under læderdragten! Og jeg nægter at køre i tekstil, det har jeg sq mit liv for kært til!! smiley


  • #18   7. apr 2008 Jeg køre TIL stranden, hverken PÅ stranden (eller i klitterne), eller i vandet!!! smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #19   7. apr 2008 Michael D. [3-kantområdet] ® - Det er ikke ret meget der skal til for at kunne holde dem varme. Lukker du for meget ud, bliver den svømmende over ujævnheder med det samme, så det er nemt at gennemskue.

    Sikkerheden i tekstil er som udgangspunkt fin i forhold til læder, men jeg har bare ikke råd til det der virkelig dur - derfor læder til mig. Så kører jeg bare lidt kortere ture og holder flere kakao pauser. smiley


  • #20   7. apr 2008 Sajmon: Jeg ved... køre jo også med en del mindre dæktryk, når jeg køre på bane! Jeg fatter simpelthen ikke at den slap, jeg syntes ikke der lå noget på vejen, der kunne give anledning til det! Og jeg havde godt nok accelereret og bremset meget kraftigt inden, så der burde have været godt med varme i dækkene!! De er fra sidste år, og har kørt ca. 2.800km, så der er jo ikke tale om nye dæk!

    Mht. tekstil vs. læder, så har de seneste test.. hmm kan ikke lige huske hvor det var jeg læste det! :-S Vist at tekstil er noget skrammel, beskyttelsen glider ved styrt rundt om albuen, hvorefter den så er total blottet, og stoffet bliver revet op, og ens albue er blottet - regn selv resten ud. Og jeg kender mindst 2 der sidste år oplevede det på egen krop! Dengang blev min tekstildragt hængt i skabet, og kommer nok til at hænge der, tll jeg får taget mig sammen at smide lortet ud!


  • #21   7. apr 2008 Jep jeg har også afskaffet alt mit goretex crab kluns..........nu er det kun læder....

  • #22   7. apr 2008 Jeg er sq glad for at min ged ikke brænder op hvis den får salt, og at den kan tåle til at blive vasket efter man har kørt i salt smiley

  • #23   7. apr 2008 det i siger er altså at man bør smide sit goretex af h... til, for så at anskaffe sig læder?? også selv om det er kvalivare det man har investeret i?? for det syns jeg er pænt nitte hvis det er tilfældet :S har godt læst noget med at tekstil ikke holder lige så godt som læder, idet læder godt kan bruges igen ved styrt, men ved første styrt, er tekstil da ikke tæt på lige så godt?

  • #24   7. apr 2008 Nu har jeg fundet det... det var i FDM's blad Motor jeg læste det!
    Hvis man har adgang til www.fdm.dk... ligger det her!
    (link fjernet)
    Dog er der jo en vis logic i det... har I måske nogen sinde set en road racer det køre i gortex dragt, og de køre ovenikøbet under noget sikre forhold end vi gør ude i traffiken! smiley


  • #25   7. apr 2008 Der har INTET salt været på fyn det sidste stykke tid så der har man roligt kunne køre!!!
    Men forstår godt at du ikke vil køre når der er lige er saltet, det ville jeg heller ikke gøre. Jeg har fået kørt 300 km i weekenden her på fyn og disse veje var helt saltfrie!!

    Mvh
    Poul


  • #26   7. apr 2008 Har man en cykel, der erpakket indi tupperware, kan jeg sådan set forstå saltforskrækkelsen. Det er svært at komme ind i krogene. Kører man derimod på en rimelig afklædt cykel ser jeg ikke problemerne. Lortet går alts af med vand og evt. en børste.

    Kulden?? dårligt vejr eksisterer ikke - bare skidt påklædning!

    Jeg begynder som regel midt i februar, bare der ikke ligger sne og is!


  • #27   7. apr 2008 God test at læse Michael, og det er skræmmende at se at et sæt som RUKKA som så mange mennesker ellers lovpriser, var totalt smadret og sledet hul i flere steder.... konklusion på det sæt at det er totalt ubrugeligt...og det koster endda 12.000,-

    man kan få en ganske fin lækker læderdragt for 2500,- for ny endda....

    så forstår man jo slet ikke at folk kører i goretex...

    jeg kan kun sige at jeg kun kører i læder fra i år af..... og har skildt mig af med alt mit goretex.



  • #28   7. apr 2008 Hej Gitte & Poul M:
    HEHE...! Jeg har godt lagt mærke til at fyn er gået fri... og det håber jeg da i mit stille sind, at de lømler stadig springer over smiley

    Hey Knud (Vestegnen) J:
    Jeg er nu total sikker på, at have jeg en streetfigther, fik den sq heller ikke lov til at komme ud i salten!

    Yo min ven Kenneth F:
    Jeps. hellere fryse og blive våd, end at køre i goretex... og som så smukt selv pointere, kan det næppe være prisen der er undskylning for ikke at købe en læderdragt! smiley


  • #30   7. apr 2008 Har lige haft 2 køretimer i dag, og det er dælme godt vejr at køre i (i Aalborg) - det er selvfølgelig heller ikke min cykel.

  • #32   7. apr 2008 Michael og Kenneth, Hvis man nu piller CE'en ud af tekstilet og investerer i en brynje istedet, så har man både CE'en, kan holde varmen, kan holde sig tør, og så har jeg derudover svært ved at tro på at tekstilen ikke skulle kunne holde til en kuretur; uden at kunne læse artiklen.

  • #33   7. apr 2008 Hvad med os, i de områder Hvor der ikke er saltet? Her er vejene lige bleves vasket rene i lørdags, så det skulle ikke være et problem.
    Nu kører jeg hele året, og det er squ kun et spørgsmål om beklædning!


  • #34   7. apr 2008 Når alternativet er den offentlige trafik til/fra arbejde og det tager 3 gange så lang tid - ja, så er min sæson fra starten af marts eller når sneen er væk. Med det resultat at jeg lige måtte lade mc'en stå på arbejde, da det satte ind med snestorm.

    Og det med at goratex ikke holder til en tur hen af asfaldten passer altså ikke. Da jeg blev kørt ned i 2006 kørte jeg i goratex og efter en længere glidetur var der intet at se på mit tøj. Men det blev så klippet i stykker på skadestuen, ellers havde jeg stadig kørt med det. Jeg havde ikke et eneste blåt mærke på hele kroppen. Det var kun gået ud over det ene ben, fordi billisten havde ramt mig direkte på foden.


Kommentér på:
Sæsonen er ikke startet endnu

Annonce