{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

DM sæsonen 2009 {{forumTopicSubject}}

Da jeg erfarede, at første afdeling af DM skulle afholdes på Magny Cours, blev jeg lidt ærgerlig, da jeg har meldt mig til Pannonia og ikke har råd til begge dele. Dermed har jeg sansynligvis mistet de første mulige point i den kommende DM sæson. Samtidig havde jeg dog hørt røster tale om, at man muligvis ville lave sæsonen sådan, at man ville kunne fratrække sine 1 eller 2 dårligste resultater. Jeg satte mig derfor ned og skrev en mail til DMU SD RR, hvor jeg ønskede denne påstand belyst. Formanden, Henrik Berendt var så venlig at svare. Jeg har først kopieret min egen mail og efterfølgende mailen fra Hr. Berendt:

Henvendt til Sportsdivisionen RR
Det er blevet kendt, at Road-race.dk i forbindelse med deres forårstræning næste år på franske Magny Cours, er blevet tildelt første afdeling af DM. Et scoop for dem, der alligevel planlægger at frekventere arrangementet - knapt så heldigt for dem, der har meldt sig til andre forårstræningsarrangementer. Vi kan heller ikke komme uden om, at der findes en gruppe, der simpelthen ikke har råd til at rejse 1800 km for at deltage i en afdeling af DM.



Har man i SDRR (udover Lis selvfølgelig) gjort sig nogen tanker om, hvordan DM skal afvikles. Forventer man en "større" DM sæson, hvor man evt. får muligheden for at kunne fravælge sine 1 eller 2 dårligste resultater. Hvis man ikke går med tanker i den retning, så kan vi ikke komme udenom, at en gruppe faste DM kørere allerede vil være i deficit fra sæsonens begyndelse, og det har jeg uendelig svært ved at se en rimelighed i.



Der skal ikke kastes med mudder denne gang, det klarede vi allesammen så fint sidste år - og se, hvad der kom ud af det - en næsten ødelagt DM sæson (efter min mening). Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan DMU Sportsdivisionen RR ser på dette emne/debat??? (jeg forventer selvfølgelig, at det ikke er Lis, der svarer på denne mail, da hun ikke er uvildig i denne debat).



På forhånd tak



Henrik Johansen

medlem af Aarhus Motor Klub

Svar fra Henrik Berendt:

Kære Henrik og andre der måtte have meninger om afviklingen af DM’er og beslutninger i SD RR.



Det er altid godt med kommunikation og dialog fra klubber, kørere og track day arrangører.



Kommunikationen er der og materialet er offentliggjort på dmusport, der er afholdt møder og bliver afholdt flere møder for få vores sport afviklet med flest mulige deltagere og klubber så de ikke går konkurs grundet manglende tilmeldinger.



Dialogen kommer blandt andet af at du og andre skriver til os.



Jeg sikker du og andre har gennemlæst materialet der er tilgængeligt på dmusport. Intet er nemt og vi kommer til at køre langt efter arrangementerne i fremtiden, du var sikkert også blandt de få der deltog AMK’s trackday arrangement 2008 på Padborg Park og af samme grund er klar over hvor svært det er for klubberne.



Sportsdivisionen har lige afholdt møde hvor det blev diskuteret hvor mange DM’er der kan forventes og om alle skal tælle med, det samme forhold er diskuteret ved Klub/SD/kører/Track day mødet dagen efter, afklaringen vil følge i de referater der bliver offentliggjort snarest.



Som du selv skriver, er der kastet mudder nok og af samme grund ser jeg gerne der ingen tvivl er om Lis Johannsen såvel som resten af SD RR udmærket er klar over ansvaret der følger med en bestyrelsespost i SD RR.

I min tid som formand for SD RR har alle der har haft særinteresse i en sag altid holdt lav profil og afholdt sig fra at stemme, vi SD er dog alle så engageret i sporten og dens udvikling at det forventes et SD medlem taler sin sag i sporten og medlemmernes interesse, måtte du eller andre have en anden opfattelse er den helt klart uberettiget.



Med hensyn til debatten er den i gang og du er velkommen til at deltage som kører eller gennem din klub, alle klubber har haft mulighed for at deltage og der er nedsat en gruppe som arbejder med opgaven at få Dansk Road Racing til udvikle sig, er du ikke informeret gennem din klub eller de offentliggjorte referater kan jeg oplyse dig for AMK er Max Andersen præsenteret i gruppen.



Et officielt svar på om alle afdelinger skal tælle følger snarest.



Med venlig hilsen/ Best regards



Henrik Berendt

Formand, SD RR/ Chairman of Road Racing Division

DMU Denmark

www.dmusport.dk

Road Racing Division


"Tja, jeg venter i spænding på det kommende officielle svar" //Henrik.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DM sæsonen 2009
Kommentér på:
DM sæsonen 2009

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce