{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

DM 2008 {{forumTopicSubject}}

Har netop modtaget denne mail fra Karolina (polsk pige fra DinVenBike - trackdayarrangør på Poznan). Det lader desværre til, at det bliver et DM uden Poznan :o(:

Hej alle vores MC venner:)

Undskyld at jeg ikke skriver til hver af jer, men bare en samlet email. Jeg håber dog i forstår at der er så mange efterhånden som har været på vores MC arrangement i Poznan (og det glæder mig!), at det ville tage mig flere dage at skrive til hver af jer.

Der er mange som ringer og spørger om Poznan bane. Der er detaljeret oplysninger på vores hjemmeside i ”nyheder”, men her vil jeg kort fortælle at situationen er lige nu uklar. Banen har ikke bekræftet nogen terminer endnu. De terminer som i ser på nogle tyske hjemmesider er heller ikke bekræftet. Folk gør det som de altid gjorde – tager risikoen og håber at de endelig får bekræftelse. Det vil jeg ikke gøre. Jeg sidder her i Poznan, læser aviser, taler med folk som arbejder på banen og dem som sidder i bestyrelsen. Det jeg ved gør, at jeg vil ikke risikere og sælge noget som jeg har stærke grunde til at tvivle på. Folk i Poznan prostestærer imod alle arrangementer på banen. Det eneste, som findes i banens kalendar er Polens Mesterskab. Om der bliver mulighed for at arrangere andet i år, er der ingen som kan svare på. Brug af banen bliver meget begrænset. Hvis det skulle ske at vi får bekræftet nogle terminer vil jeg sende besked med det samme. Lige nu har jeg dog besluttet at gå videre og fandt andre muligheder for os alle sammen.

Siden sæsonen nærmer sig, vil vi foreslå noget som er sikkert – STC ved Berlin. Nemt at nås fra Danmark. Ligger godt, har gode faciliteter, pæn, ny bane med venlige ejere som vil gerne se MC folk hos dem. Manfred og Reinhardt, som byggede banen i 2007 kørte race i mange år, og har altid drømt om at have sin egen bane. Nu drømmen er opfyldt.

Men lige nu, i 2008 lad os prøve STC! Den er ikke så lang som Tor Poznan, men den er fin, udfordrende og har mange gode sving. Helt sikkert er den sjov at prøve.

Næste år dvs. 2009 vil vi måske også køre i Grobnik - Kroatien hvis i viser interesse. Der kan vi køre selv i november eller marts.

Kig venligst på vores hjemmeside. Der er alle nødvendige oplysninger om DVB banedage på STC. Skulle i have flere spørgsmål er i altid meget velkommen til at skrive eller ringe til mig (0048 200 208 499).

Jeg håber vi ses som vi plejer!

De bedste hilsner til jer alle, Karolina

Karolina Paszkiewicz


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DM 2008
  • #1   23. jan 2008 Tak for info!

    Det var sgu sørgeligt nyt mht. Poznan! - Den havde jeg ikke regnet med! - Set i lyset af det arbejde og de penge der er brugt på at højne standarden på banen gennem de seneste år og den store interesse som polakkerne viser for sporten.

    På den anden side skal vi jo også være åbne for noget nyt, og STCi Berlin lyder interessant. Kroatien har jo også været velbesøgt på forårstræninger på Rijeka for nogle år siden, så hvorfor ikke!

    Så må vi bare håbe at det nås at finde erstatninger for de planlagte DM-afdelinger på Poznan, så vi stadig får et DM med mere end 4 "gokart-afdelinger" smiley


  • #2   23. jan 2008 Jeg læste godt det problem inden på DinVen hjemmesiden.. Det er sgu ærgeligt hvis den ikke kommer med i DM.
    STC ser også fin ud men den er jo ikke væsentligt større end de baner der ligger her i DK og lige på den anden side af sundet..
    Tror det må bilver Lausitzring man skal prøve i år.



  • #3   23. jan 2008 Carsten: Nu har vi ikke været på Sturup endnu, meeeen at dømme ud fra billeder,videoklip og folks erfaringer, så er det ikke en drømmebane til afvikling af et Rookiefelt på +30 kørere, som slippes på "græs" for første gang .
    Nu vil jeg heller ikke male fanden på væggen, da det kun beror på andres udsagn.


  • #4   23. jan 2008 Jeg kørte en banedag på Sturup sidste år og vil give jer ret i at den ikke er super med hensyn til afkørsels forhold. Så jeg tror det bliver "spændende" da jeg stiller op til mit første Rookie løb på netop den bane i Maj... uha tak skal du have.
    Krydser dog fingre for at jeg kommer helskindet i mål... Men hvis man nu bare er først fra start så kommer man vel ud over de værste slagsmål smiley


  • #5   23. jan 2008 Nikolaj
    Hvordan vil du komme først fra start, når du starter nede bagi? Hvis du planlægger at tyvstarte... Så er det ikke en dum idé, fordi de opdager det aldrig...


  • #6   23. jan 2008 STC banen:

    (link fjernet)


  • #7   23. jan 2008 Carsten: Det er bl.a. Pedersen's, Kim Ræs og Kenn Jensen's bekymringer om banen, som giver lidt modvægt i skålen! smiley

    Rygterne siger, at Challenge feltet kører på Sturup, idet banne nu er officielt godkendt af SVEMO til Motorcykelløb. - Om SVEMO giver mindre skader, tør jeg ikke sige! smiley

    Nikolaj: Drag en parallel til de unge køer,som skal på græs om foråret og så forestil dig at være den første, som forsøger at stoppe op! smiley


  • #8   23. jan 2008 Jeg ser det for mig Carsten og Anders Av Av Av

    Så skal bremserne afmonteres kan jeg forstå smiley

    Men sådan er det vel i alle løb. Det første sving er rimeligt stort så der tror jeg ikke der bliver mange problemer. Det er nok først omme i det snævre lige der hvor Mai-Britt blev kørt af sidste år på banedagen der er det store problem...

    Til Carsten D har jeg ingen kommentarer ;-))


  • #9   23. jan 2008 Nikolaj: Det er da første gang at man ikke kan få en kommentar med på vejen af dig... Er du trist i dag?.. smiley

  • #10   23. jan 2008 Du kan da godt få en kommentar med på vejen men jeg vil ikke ødelægge mit fødselsdags humør

  • #11   23. jan 2008 Svenskerne nægtede i starten af 2007 at køre på Sturup, men pga ændringer på banen kørte de alligevel en afdeling af ProSuperbike d. 15/16 september 2007 - det er årsagen til, at den er taget med på kalenderen i DM og i Challenge Cup.

    Kan se, at svenskerne kørte 1.02 deroppe - er det hurtigt, Carsten (du har været dér) ;o)


  • #12   23. jan 2008 De satans`" Polaker,,,,, hvem fane fik også den "ide"
    at de skulle være med i EU.. Førhen var der Luder, næsten alle steder,,,, dem er der ik så mange af meger,,og nu må man FAME heller ik køre motorløb længer..!!!! De sku blivet fine på den......


  • #13   23. jan 2008 Lad os nu se hvad der sker.. Dem som sidder i bestyrelsen for racer banen i Poznan, må sgu tage at bestikke nogen, således at vi kan køre noget race!

    Når det er gjort, så skal vi nok få oplyst de terminer.

    Forstår ikke hvis folk i Poznan klager over støj fra racerbanen, fordi det er da ingen ting i forhold til lufthavnen....



  • #14   23. jan 2008 Dalgaard, hørte du ikke Claus Mikkelsens brølepotte sidste år - den larmede sgu mere end en DC10'er, der letter ;o).
    Rune, mht Polen og EU, så er de kun kommet med, så store jyske griseavlere kan lave storfarme i Polen og spinde en masse guld i EU-støtte.


  • #15   23. jan 2008 Jo, for satan.. den larmede så meget, at jeg ikke kunne hører min egen cykel...

    Så det er faktisk Claus's skyld, hvis vi ikke kan få lov at kører på Poznan!


  • Heini G
    Heini G Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 15 Følgere: 14 Svar: 13
    #16   23. jan 2008 Der er film af ræs på Sturup på (link fjernet)

Kommentér på:
DM 2008

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce