{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.623 visninger | Oprettet:

Vaske mc-tøj {{forumTopicSubject}}

Hej derude -

Jeg faldt tilfældigt over en kommentar om, at kevlar nedbrydes ved vask. Mine kevlarleggings har i sommer været brugt flittigt - og flittigt smidt i vaskemaskinen på 40 grader smiley

Er der nogen herinde, der kan fortælle mig mere om vask af mc-tøj? Jeg kan ikke finde ret meget på nettet; heller ikke herinde.

Bh Nivi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaske mc-tøj
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   7. dec 2022 Producenten giver normalt ret omfattende vaskeanvisninger.

    Mon ikke det er dem man skal spørge?


  • #2   7. dec 2022 Jeg har kigget på vaskeanvisninger osv - også kigget på hjemmesider. De skriver sjovt nok ikke, at deres produkters sikkerhed daler i takt med, at det bliver vasket

    Det var blot et spørgsmål til jer erfarne, som helt sikkert ved mere end mig om alt indenfor beklædning osv. Måske er det almindelig kendt (blandt erfarne), at kevlar ikke tåler ret mange vaske…


  • #3   7. dec 2022 Jeg googlede: wash clothes with kevlar
    Nogle resultater anbefaler vask (med sæbe) i koldt vand. Et andet link til en pdf fra Dupont, der fremstiller kevlar, går mere i detaljer.
    Link til pdf:
    https://www.dupont.com/content/dam/dupont/amer/us/en/personal-protection/public/documents/en/DuPont%20Kevlar%20Laundering%20Guide%20for%20Cut%20Resistant%20Apparel%20.pdf


  • #4   7. dec 2022 Hårshampoo koldt vand

  • #5   8. dec 2022 Der findes ikke specielle anvisninger for kevlar-forstærkede mc-jeans.
    HVIS der er kevlar i dem ?????
    Det er de færreste mc-jeans der indeholder kevlar.
    Der benyttes mange andre stærke produkter, der bruges i jeans.
    Ved vask af kevlar, forsvinder der 10% af produktet. Så 10 vask, så er der intet tilbage, har min matematiklærer fortalt.
    smiley


  • #6   8. dec 2022 Svar til James B

    Enten hørte du ikke ordentligt efter i matematik, eller også var din matematiklærer ikke helt med på det der med %regning.
    Hvis der forsvinder 10% ved hver vask, vil der efter 10 vaske være 34,86% tilbage af det oprindelige indhold.


  • #7   9. dec 2022 #6
    Netop
    Det var også derfor jeg forlod skolen.
    Rent fup de havde gang i.
    smiley


  • #8   21. dec 2022 Der er generelt bedst at rengøre motorcykeltøj med Kevlar-forstærkninger ved at følge producentens anbefalede plejeanvisninger. Generelt bør du undgå at bruge skrappe rengøringsmidler eller blegemidler, da disse kan svække stoffet og potentielt beskadige Kevlar-forstærkningerne.

    Her er nogle generelle tips til rengøring af motorcykeltøj med Kevlar-forstærkninger:

    - Tjek plejemærket: Se efter plejemærket på dit motorcykeltøj, som skal give specifikke instruktioner om, hvordan du vasker og plejer varen. Følg disse instruktioner omhyggeligt for at sikre, at du ikke beskadiger stoffet eller Kevlar-forstærkningerne.

    - Brug et mildt vaskemiddel: Vælg et mildt vaskemiddel, der er specielt designet til vask af syntetiske stoffer. Undgå at bruge skrappe rengøringsmidler eller blegemidler, da disse kan svække stoffet og potentielt beskadige Kevlar-forstærkningerne.

    - Håndvask eller maskinvask på en skånsom cyklus: Afhængigt af plejeinstruktionerne til dit motorcykeltøj, kan du muligvis håndvaske eller maskinvaske det på en skånsom cyklus.

    - Sørg for at bruge et mildt rengøringsmiddel og undgå at bruge varmt vand, da dette kan krympe eller beskadige stoffet.

    - Hæng til tørre: Læg ikke dit motorcykeltøj i tørretumbleren. Hæng den i stedet til tørre væk fra direkte varme eller sollys. Dette vil hjælpe med at bevare integriteten af ??stoffet og Kevlar-forstærkningerne.

    - Opbevar korrekt: Når det ikke er i brug, skal du opbevare dit motorcykeltøj på et køligt, tørt sted væk fra direkte sollys. Dette vil hjælpe med at forhindre falmning og forringelse af stoffet og Kevlar-forstærkningerne.

    Ved at følge disse tips kan du hjælpe med at holde dit motorcykeltøj med Kevlar-forstærkninger rent og i god stand. Det er vigtigt at passe ordentligt på dit motorcykeltøj for at sikre dets holdbarhed og for at få mest muligt ud af din investering.

    *( uden ansvar, svaret er fra ChatGPT smiley smiley smiley )


  • #9   22. dec 2022 Og det lyder til at chatGPT har læst rigtigt mange fora og kommer med nogenlunde de samme svar som alle andre steder (men den er ret imponerende også på dansk)!

    Når det er sagt - hvor tit vasker i jeres MC tøj? Jeg kan ikke huske at have vasket mit andet end at der har været behov for at tørre det over med en klud med vand for at fjerne insekter.


  • #10   22. dec 2022 #9 Det samme her. Hvad MC jeans angår, hvis man kun har dem på, når man kører almindelige dagsture og de ikke er blevet svinet til af mudder eller andet, kan man måske overveje at vaske dem én gang årligt.

  • #11   22. dec 2022 Det bliver vasket når det regner...!

Kommentér på:
Vaske mc-tøj

Annonce