{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

Mia F
Mia F
Tilmeldt:
23. aug 2022
Følgere: 18 Emner: 6 Svar: 7

MC tøj {{forumTopicSubject}}

Hej alle, vi har nu rundet der er under 140 dage til jeg starter på mit mc kort, og jeg er derfor begyndt at kigge lidt mere på specifikt tøj.

Jeg ser meget af det tøj der ligger til salg på div. hjemmesider er polyester. Er læder ikke meget bedre og mere holdbart? Tænker ift. et muligt styrt.

Er villig nok til at bruge de penge ekstra der er til noget godt tøj, men er det at snyde sig selv? Man ville vel hellereikke sælge polyester mc tøj, hvis det var helt dårligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC tøj
  • #1   13. dec 2022 Tekstiltøj fra anerkendte fabrikater er fuldt ud gode og stærke nok. Man kan vælge mellem f.eks. adventurestyle eller touringstyle eller noget, der ligner hverdagstøj med vindjakke og jeans. Adventure og touring (eller hvad man nu vælger at kalde det) har som regel fordele med masser af justeringsmuligheder, lommer, flere lag, for og membraner (ofte aftagelige) vand- og vindtæthed, men også med mulighed for ventilation for og bag, på ærmer og ben, og ekstra beskyttelse på knæ, hofte, albue, skulder og ryg.

    Det er jo ikke bare noget billigt, tyndt "polyester". Men solidt vævet og holdbart sammensyet kvalitetsstof (f.eks. Cordura og hvad det ellers hedder), ofte med forstærkninger osv de rigtige steder.


  • #2   14. dec 2022 Når du har så god tid - så kan du med fordel kigge på brugtmarkedet også. Der er ofte rigtigt meget at hente på næsten ikke brugt tøj.

    Når det er sagt, så skal du ud og prøve dig frem for at finde ud af hvad du har det bedst i. Jeg foretrækker helt klart mit lædertøj - det sidder væsentligt tættere end mit tekstil og føles meget rarere at køre i.... Men der er nok andre der syntes det modsatte.


  • #3   14. dec 2022 Husk på, nu du starter tidligt, at textil ofte er varmere og der er bedre plads til lag indenunder. Jeg kører med læder når vejret er godt, men er det koldt tager jeg textil på smiley

  • Casper S
    Casper S Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 2 MC-er: 1 Svar: 2
    #4   14. dec 2022 ... ellers findes der også det bedste fra begge verdener.
    Selv køre jeg med Revit ignition 3 jakke som er kombineret læder og teksti (mesh).
    Den er jeg rigtig glad for.
    Den har to aftagelige inderlag - vand/vindbreaker og foret vest - så jeg kan bruge den forår, sommer, efterår. Har også de tilhørende bukser dertil, som også består af læder og mesh (også med aftagelige vand/vindbreaker. Dog fortrækker jeg lidt mere mine mc-jeans, da jeg føler de er lidt mere lettere og behagelig at have på.



Kommentér på:
MC tøj

Annonce