{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc tøj
  • #1   15. feb 2019 Søg lidt på forum her.. der er skrevet tons og tons om det.. smiley
    Kodeordet er - PRØV det før du køber

    F.eks.. her..: https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/208180-valg_af_mc_beklaedning


  • #2   15. feb 2019 Der er ikke noget der hedder Kevler-tøj........Man kan få noget cowboy-jeans-lignende stof, hvor der er brugt kevler som en del af forstærkninger i stoffet eller som punk-sikring.
    Ved vask forsvinder der 10% af materialet. smiley
    Der findes andre produkter med andre former for forstærkninger der er langt bedre end kevler.

    Køb dig noget tekstiltøj, hvor der er en form for vandtæt menbran, der kan holde dig tør i det danske vejr, med indbygget sikkerhed.
    Dernæst kan du prioritere lædertøjet og evt. nogle jeanslignende bukser med forstærkninger, hvis du ikke vil have hele "brynjen" på.


  • #3   15. feb 2019 Der kører en tråd mere omkring beklædning, evt tjek den også

  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 106
    #5   15. feb 2019 Kevlar er et kendt produkt, som man har brugt i mange år til sikkerhedsudstyr og lignende. Derfor tænker man at det må være det bedste som findes.
    Sandheden er at kevlar nedbrydes af vand, som der er skrevet oppe i tråden, men faktisk også af solens uv lys.
    Så hvis man kun skal køre på tørre nætter, er det fint...….. smiley
    Det er selvfølgelig over tid, det nedbrydes. Men hvis man køber et fint sæt, vil man jo også gerne have det i mange år.

    Jeg startede selv med et brugt sæt i læder, og har nu købt et sæt i tekstil der hedder Bull-it. Søg på Google, eller Youtube.
    Jeg købte mit ved MM Motor, og har ikke brugt lædertøjet siden.

    Mvh. Allan.


  • #6   15. feb 2019 -Men mange sværger stadig til godt gammelt (men velpasset) læder. Jeg kører godtnok med tekstil tøj. Men det er nu mere af nød end af lyst.

  • #8   16. feb 2019 Du skal vælge læder, som dit primære tøj!
    Og det af anerkendte mærker med en god tykkelse - så som: Dainese, Alpinestars, Held, Arlen Ness, REV'IT, Rukka osv.
    Louis.de har også deres eget, som er god kvalitet. Det har Polo Motorrad også.

    Hvis man mener, tekstil er lige så sikkert, kan man måske ændre holdning ved at se lidt i retning af, hvad der bruges på bane... smiley

    Vælger du alligevel tekstil, bør du vælge Rukka med Armacor (f.eks. Armarone som jeg ønsker mig). Men det koster kassen!

    Vil du have "jeans" er Resurgence Gear de sikreste. Pas på at der er beskyttelse i hofter og knæ, når du køber dem. De er bestykket med Pekev, som er et trin sikrere ved slid end kevlar.

    Skal du på langtur, er en Held Monsun regndragt sagen til heldagsregn.

    Ellers: REV'IT Cyclone 2 H2O jakke og REV'IT Acid H2O bukser til hverdags-brug.
    Det fylder intet og svigter aldrig.

    Og HUSK et CE level 2 godkendt rygskjold og læderhandsker med dobbelt læder på håndflade og lillefinger!

    Ovenstående beror naturligvis på dit budget smiley


  • #9   16. feb 2019 @ #8 ‘se lidt i retning af hvad der bruges på bane’..!! Ups..!

    Vi er ikke uenige, slet ikke!
    Men - bane kørsel foregår under helt andre præmisser..
    Præmis nr 1 er at der slet ikke findes, - eller der er meeeget lang sikkerheds afstand ud til faste genstande såsom vejskilte smiley Heller smiley og fastboltede stål auto værn..
    Og der er ingen modkørende (eller der bør ikke være det)
    Dvs.. den bedste måde at trække energien ud af din fart når (hvis!) du ryger af biken, er at glide energien af på røv og albuer.. såvidt muligt helt ud af banen.. smiley

    Ikke en løsning jeg ønsker hvis (7-9-13 guderne forbyde!) jeg en dag skulle tilte.. og glide med stort set samme fart over i modkørende vejbane.. eller mod et helleanlæg med skilte, gadelygter og hvad har vi..
    DER har jeg brug for al den modstand og bremseeffekt mit kluns kan give mig, og for min skyld er det helt ok klunset bliver slidt op til sidste fiber på den ene røvtur... smiley smiley
    smiley


  • #10   16. feb 2019 Vi behøver skam heller ikke være enige Henrik smiley

    Jeg skriver blot ud fra, hvad min overbevisning er. For jeg tænker i retning af: "Hellere så sikker som muligt end næsten, når man glider"...

    Diversitet er forresten en berigelse! smiley smiley


  • #11   16. feb 2019 # 10, skriver jo netop jeg mener vi ER enige smiley
    Mener også du har ret i din påstand..

    Jeg gør kun opmærksom på - Der er tale om to forskellige miljøer/ konditioner..

    track or Road.. smiley


  • #12   16. feb 2019 Hmmm....
    Men vi kan vel sagtens blive enige om, at jeg ikke læste dit indlæg ordentligt og derfor totalt misforstod? smiley


    profilbillede
  • #13   16. feb 2019 PIS..!
    Så kan vi ikke bitche over det.. SÅ..!!!!


Kommentér på:
Mc tøj

Annonce