{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

Se om MC er med eller uden afgift? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har muligheden for at købe en MC, hvor ejeren ikke kan svare på om den er med eller uden afgift, da han ikke har papirerne på den. Han er dog villig til at lave en slutseddel på den.
Jeg har tjekket den hos politiet, og den er ikke stjålet.

Hvordan kan jeg slå den op og se om den er med eller uden afgift?

Vh Nicklas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Se om MC er med eller uden afgift?
  • #1   18. dec 2022 tidl. reg nr er
    AW11080


  • #2   18. dec 2022 Jeg har en cabriolet som er importeret fra tyskland (og betalt dansk afgift), og når jeg slår dem op på tjekbil ser afsnittet "registreringsafgift" ens ud, pånær at MC'en tilsyneladende har været leaset inden at reg. afgift formodentlig er betalt?
    Reg på cab: AS81488

    Vil meget gerne have nogen input, det er svært at ringe til skat på en søndag smiley
    Hvis de overhovedet kan give svar på det :S


  • #3   18. dec 2022 På tjekbil.dk under <Registreringsafgift> står, at der er betalt afgift i 2012
    https://www.tjekbil.dk/nummerplade/AW11080/overblik


  • #5   18. dec 2022 Du skal have registreringsattesten med ved køb. Ellers kan det give problemer med at fremskaffe den efterfølgende.

  • #6   18. dec 2022 Jeg er med på at det bliver problematisk at få papirerne, men det er jeg ikke så nervøs for. Det vigtigeste er om den er med afgift smiley Jeg har godt set det med at der står at afgift er betalt, og den står ikke som låst på DMR. Så mon ikke den er med smiley

  • #7   19. dec 2022 den var registreret I 2011 og 2012 så afgiften må jo være betalt.
    hvad med at give klovnen der sælger den prisen +500 når HAN har fået fat i en reg attest.

    ps: hvorfor skal i altid købe sådan noget mærkeligt noget istedet for en hvor det er i orden fra starten smiley


  • #8   20. dec 2022 Du laver bare en slutseddel, der er betinget af, at sælger leverer reg. attesten ved levering af mc. og du betaler ikke en øre før. smiley
    Så hvis der er noget lusk, så vil han undskylde sig med manglende tid osv. og så skynder du dig bare væk, hurtigere end han kan se din røv smiley


  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #9   22. dec 2022 Sælger ved ikke om afgift er betalt! ?
    Sælger har ikke reg. att. ! ?

    Hvis ikke disse to ting er på plads, er det ret uklogt at underskrive nogen aftale i en privat handel. Pas på !!!!


  • #10   25. dec 2022 Det der lyder simpelthen så underligt at jeg er nødt til at spørge.

    hvor er den stjålet henne?


  • #11   25. dec 2022 Enig i, at det lyder lidt mystisk.
    Den har tilsyneladende ikke været indregistreret siden 2012.
    Det i sig selv er ikke et problem, bare man husker at skifte dæk, væsker osv, inden den kommer ud at køre.
    Men hvad har den lavet de sidste 10 år?
    Været indregistreret i et andet land? I så fald kan der skulle betales ny afgift.
    Eller er der tale om, at den stammer fra et dødsbo og man har fået smidt papirerne væk?

    Jeg ville være noget påpasselig med at lægge penge for den, uden at først at høre Skat ad, om der kan komme danske nummerplader på, uden først at betale afgift.


  • #12   26. dec 2022 Lad nu være med at købe den cykel.
    Hvorfor risikere at købe en der skal have lavet både det ene og det andet efter lang stilstand eller som måske har været mishandlet og kørt uden løbende service?
    Brug pengene på en cykel der er kørende og i orden.


Kommentér på:
Se om MC er med eller uden afgift?

Annonce