{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.013 visninger | Oprettet:

Køber mc nu, hvad skal jeg se efter, forhandle om {{forumTopicSubject}}

.. Jeg skal ud og prøvekøre en mc snart, den er brugt og køber den af en forhandler til 60000kr.

Jeg tænker på ligesom med bil, at forhandle at at butikken holder den til marts, stort service, nysynet eller hvordan gør man med en mc?

Det min første og jeg har kun handlet biler før.

Jeg har udstyr til mig selv, men ikke til en mc, en lås skal jeg vel også ud og købe da den skal stå på min p plads (offentlig).

Så nogle forslag til hvordan og hvad jeg skal prøve at se hvad jeg kan få med eller ?????????...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køber mc nu, hvad skal jeg se efter, forhandle om
  • #1   27. dec 2019 Du skal starte med at undersøge markedet for tilsvarende mc, så du er sikker på prisen er rimelig, ifht hvad du ellers kan få.
    Min egen holdning er, at en mc ved en forhandler, ikke må koste mere end 10-15.000kr af en tilsvarende privat.

    Spørg derefter ind til, om der er dokumentation for servicehistorikken. Og se også på dækkene mht produktionsår. Nogle MC’er kan godt stå længe ved en forhandler, før de får sat prisen ned i et rimeligt leje. Hvis dækkene er slidt firkantet eller nærmer sig de 5 år, så forlang den leveres med friske dæk.

    Prisen ved forhandler er inkl leveringsomkostninger. Dvs inkl ind/omregistrering, hvilket betyder det er forhandlerens ansvar, at der er et gyldigt syn på motorcyklen, så ingen grund til at forhandle om den skal være nysynet. Det giver dig ingen merværdi.

    Afhentning til foråret inkl et lille service, er ikke urimeligt, og du kan da også forsøge at få en lås med i købet.


  • #2   27. dec 2019 Personligt ville jeg ikke give 10-15 tusind mere for en mc hos en forhandler hvis jeg kan få tilsvarende hos en privat der kan dokumentere cyklens service historik.

  • #3   27. dec 2019 Jeg har tjekket prisen og den er fin synes jeg.

    Lille service, lås og afhentning forår og Tjeck dæk tak ???? og dokumentation for servicehistorikken


  • #4   27. dec 2019 #2: For mig kommer det nu også anno hvilken mc der er tale om. En specialmodel som min egen XJR1200, vil jeg til hver en tid foretrække at købe privat frem forben forhandler. Men var der tale om en 15 år gammel CBR600, med skiftende ejere, ville jeg gerne give det ekstra ved en forhandler.
    Kommer meget an på maskinen og den dokumentation der følger med den.


  • #5   27. dec 2019 Jeg vil virkelig, virkelig anbefale et sikkerhedskursus for motorcykel, når du har fået din mc. Du kan kigge på mc-sikkerhed.dk eller sikkerpå2hjul.dk det er virkelig guld værd. Jeg har også brugt en del tid forskellige især amerikanske youtube-kanaler, hvor der er en masse omkring sikkerhed, kørselsteknik og analyse af uheldssituationer.

  • #6   27. dec 2019 Måske du kan handle lidt længere garanti på den..

  • #7   27. dec 2019 Bare nysgerrig, hva for en maskine skal du se på.

  • #8   28. dec 2019 Enige med #6, eller en seks måneders garanti som gælder fra og med den dato du henter motorcyklen og ikke fra den dato du har købt den.

  • #9   28. dec 2019 Og vent med at få den indregistreret til du henter den. Der er ingen grund til at betale forsikring og vægtafgift får de par måneder den evt. står hos forhandleren.

  • #10   3. jan 2020 Er det en ældre maskine, så kontroller eller spørg om der er noget der er blevet udskiftet til uorginalt.
    Har selv købt ny maskine ved en forhandler, ingen problem under syn, selvom den står uden de lovpligtige reflekser bagpå, og katalysatoren er afmonteret, så jeg har ingen chance for at få den omsynet når jeg engang skal sælge den, med mindre man finder et sted der er ligeglad med det smiley


  • #11   5. jan 2020 Altid huske at tælle hjulene før køb, er der mindre end 2 er det grund til at være mistænksom smiley

Kommentér på:
Køber mc nu, hvad skal jeg se efter, forhandle om

Annonce