{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

Ros til køber af mc :-) {{forumTopicSubject}}

- Jeg har lige oplevet en helt igennem god handel med min mc i søndags, og synes det er dejligt at møde mennesker der holder deres ord smiley

Jeg fik opringningen fra køberen ved 12.00 tiden søndag - aftaler at mødes ved 16.00 tiden - mc'en bliver prøvekørt og pågældende underskriver nogle få linjer om ansvar for evt. uheld under prøvekørslen.

Pågældende laver en bankoverførsel på min pc via netbank - dog kan der gå en dags tid før det registreres på min konto.

Men jeg får alle oplysninger om pågældendes bankforbindelse og et kopi af at overførslen er foregået ok.

Køber får et mindre afslag, samt oveni handlen for og baggaffel løftere med.

Vi glemmer midt i den gode snak at få klaret købskontrakten. Jeg ringer pågældende op, og aftaler at den sendes så snart at pengene er inde på kontoen.

Og det har jeg så lige konstateret, og har lige sms til pågældende og takket.

Hvorefter vi nu er inviteret på kaffe, hvis vi en dag ligger vejen forbi pågældende smiley

Det er sgu'da herligt at et salg er så problemløst for begge parter, og hermed også til oplysning for I andre der står og vil sælge, der findes rigtig mange gode mennesker derude smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ros til køber af mc :-)
  • #1   7. jul 2009 ja de findes sku stadig de mennesker der holder hvad de lover..

  • #2   7. jul 2009 Dejligt for dig, jeg har lige kørt helt fra sjælland til jylland for at købe
    en læderdragt og da jeg så kommer derover brænder han mig af og lader være med at tage sin mobil. Når jeg ringede til ham lagde han på, og sendte en sms lige bagefter om han ikk var hjemme.


  • #3   7. jul 2009 Lyder som en god handel.
    Min bror har lige oplevet det modsatte.
    Lige solgt sin bil, hvor køber skulle omregistrerer. Det er den ikke blevet, og han har opgivet falsk adresse, så nu går min bror og håber på han ikke kører galt..


  • #4   7. jul 2009 Det er godt at du skriver det her, for af og til får man det indtryk, at dette land er befolket af bedragere. Tillykke med en god og gennemført handel - og mon ikke det i virkeligheden er det store flertal, der forløber sådan:-)

  • #5   7. jul 2009 Martin F
    Hvis din bror har lavet en sludtseddel kan han afmelde den hos skat nå der er gået 3 uger,,, og ring til forsikringen forklare sagen de hjelper også gerne


  • #6   7. jul 2009 Godt at høre om en god handel. Det lyder akkurat ligesom alle mine mc-handler indtil nu.

  • #7   7. jul 2009 Cbr 600-SOLGT smiley B
    super


  • #8   7. jul 2009 Har generelt gode erfaringer med dem jeg handler med, faktisk har mine sidste måske 20 handler været helt fantastiske smiley .. dog undgår man nok ikke mindst én dårlig erfaring. På baggrund af en sådan sælger jeg nok aldrig bil med plader igen, var ved at brænde nallerne alvorligt engang.

  • #9   7. jul 2009 morten P - Tarveligt af sælger ;-(

    Martin F - Det er sgu'da rigtig surt for din bror ;-(

    Til I andre er det fedt at høre at I har samme erfaringer med gode handler smiley


  • #10   7. jul 2009 De sidste par handler jeg har været igennem har foregået på stort set samme måde. Så ja der er masser af flinke folk i dk smiley

  • #11   7. jul 2009 Har da også lige et positiv historie fra forrige weekend.

    Potentiel køber kommer og beser og prøvekører mc'en. Han afleverer depositum på 15.000 kr mens han er ude og prøvekøre. Han beslutter sig for at købe motorcyklen og vil komme og betale og afhente nogle dage senere. Da jeg spørger om jeg kan være sikker på han kommer, så jeg kan tage annoncen af galleriet, giver han mig de 15.000 kr. som sikkerhed. 3 dage senere kommer manden med resten af pengene og kunne blive den glade ejer af en lækker ZX6R.

    Meget positiv oplevelse sammenlignet med da jeg solgte min CBR600 for et par år siden, hvor køberen væltede på den under en prøvetur. Havde hverken kaskoforsikring på den eller farvekoden til den splinternye lakering der var på :S

    Man lærer jo af sine fejltagelser smiley


  • #12   7. jul 2009 Lars B - Øv med den cbr, hvad endte det med? Solgte du den billigere eller fik du den istandsat for egen regning?

    Det var også flot at stikke dig 15.000 kr i depositum ved prøveturen smiley


  • #13   7. jul 2009 Det endte da heldigvis lykkeligt... for mig altså. Køberen var reel nok og købte motorcyklen til prisen med de skader den nu havde fået efter hendes styrt. Men rigtig surt for hende....

    Og ja, stort at bare give 15k til en mand, man ikke kender. Han havde da tillid må man sige. Jeg tror ikke lige jeg havde turde gøre den slags...


  • #14   7. jul 2009 Kvinder er bare så søøødee ;-D ;-D

  • #15   8. jul 2009 godt og høre posetiv ting.. en gang købt jeg en bil til 155000kr. af en fra kbh. vi havde lavet en aftale med det hele. kom en FREDAG fra jyland til kbh med tog over til hans arbjede. gav ham 50000kr. som udbetaling fik en slutsed, reg, og bilen. så ta jeg vider til det firma jeg havde fået et billån. skulle skrive under papir før mand kunne få de sidst 105000kr. og fik den så omreg. det hele på samme dag i kbh. jeg bliv da meget over rasket at man kan stole på en anden med så stor en sum. som tak for handlen og hans tillid sente jeg ham to flasker rød vin.

  • #16   14. jul 2009 I England og Tyskland er det meget normalt at man betaler fukd pris og så prøvekører man, vælter man så har man købt sig en mc, sådan er det!
    Ordene timewasters, tirekickers, testpilots bruges også ofte i forbindelse med at man frabeder sig henvendelser fra den type folk.

    Angående den solgte bil, så skal man huske at man hæfter for P og fart bøder der er blitzet indtil den er omregistreret, har jeg selv prøvet for nylig da jeg solgte til min såkaldte kammerat Brian Willie Priebe i Haderslev, og jeg har stadig over 10.000 til gode + P bøder!
    Læg nummerpladen ud her sammen med navn og adresse evt link med billede af bilen, så er der nok snart nogen der ser bilen og kan tage pladerne og ringe til dig osv.


Kommentér på:
Ros til køber af mc :-)

Annonce