{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Jonathan F
Jonathan F
Tilmeldt:
5. feb 2023
Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 5

Bedste A2 motorcykel? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg står og skal til at tage A2 kort til motorcykel her om 1 måned.
Jeg har kigget meget efter hvad der er mest mig, men er meget i tvivl om der er nogle jeg misser.

Jeg vil drosle den ned, da jeg også fylder 24 i år og vil have muligheden for at forsætte på den samme.

Her er dem jeg er kommet op med, som favoritter (budget 40k ish):
1. Honda CBR 650F - 87hk + 649ccm
2. Suzuki GSX 750F - 93hk + 748ccm
3. Ducati 1000 Super Sport DS - 86hk + 992ccm

Hvad tænker i? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste A2 motorcykel?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   5. feb 2023 Hvad er alderen på dem du har listet?



  • #2   5. feb 2023 Skal du op til en køreprøve mere, når du bliver 24 år?

  • #3   5. feb 2023 CBR650f er et sikkert køb af de 3

  • Jonathan F
    Jonathan F Tilmeldt:
    feb 2023

    Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 5
    #4   5. feb 2023 Svar: CBR650f er et sikkert køb af de 3
    Ja tak, det er også umiddelbart den jeg tænker at gå med, så længe jeg ikke er større ekspert, da den fåes billigere smiley

    Svar: Skal du op til en køreprøve mere, når du bliver 24 år?
    Så vidt jeg har forstået, så kan jeg nøjes med en køreprøve, når jeg fylder 24 år ja. Men man betaler selvfølgelig prisen, for køreprøven smiley Er dog stadig sprit sprit ny, så kan tage fejl.

    Svar: Hvad er alderen på dem du har listet?
    Ducati er fra 2005, den jeg har fundet.
    Suzuki er fra 2007-2008.
    Honda har jeg glemt alder på, men mindes den er efter 2010.
    Årstallet er ikke super vigtigt for mig, men vil helst ikke nogle alt for gamle smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   5. feb 2023 GSX-F er direkte spild af penge. Konstruktionen er fra 80'erne, som de bare har faceliftet og pillet lidt ved, men det er en gammel uddateret MC uanset hvad.

    Overvej en SV650 fra 2004 og frem. Fantastisk letkørt MC, som der aldrig er nogen som helst problemer med, og de holder værdien.

    CBR650F er en fin knallert.

    Ducati'en er fra den gang hvor de ikke havde lige så meget styr på kvaliteten, som i nyere tid. Ikke en attraktiv MC som første ejer.


  • Jonathan F
    Jonathan F Tilmeldt:
    feb 2023

    Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 5
    #6   5. feb 2023 Hey Sajmon, er glad for du gider hjælpe mig lidt på vej!
    Kan se at Jesper også er super aktiv herinde, så undre mig lidt i 'stemmer' i hver sin boldgade, men jeg vil tage det med i overvejelserne..
    Synes dog at SV650'ern bliver for lille. Det er derfor jeg gerne vil op omkring 80-100 hk, hvor jeg kan se den kun har 70. og så er cyklen bare ikke lige mig, den virker meget lille i designet smiley

    Har bare hørt at ducati laver god kvalitet, men måske det så ikke er helt sandt smiley
    Og hondaen er bare pebret i pris, men jeg vil holde øje om der kommer noget godt op.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   5. feb 2023 Den er ikke for lille, og 70hk er nok til 210km/t. 48hk er nok til 170km/t.

    160km/t betyder farvel til kørekortet i bedste fald.

    Den er, og har længe været utrolig populær. Det er der mange årsager til. Køreegenskaber, siddestilling og motorkarakteristik er 3 vigtige. Udvalget er stort - gensalgsværdien er god.

    Du fokuserer for meget på tallene. smiley De fortæller stort set intet om en MC.


  • Jonathan F
    Jonathan F Tilmeldt:
    feb 2023

    Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 5
    #8   5. feb 2023 Nu er det ikke så meget topfarten, det er mere accelerationen- Og så kommer farten derefter.
    Jeg vil dog helt sikkert overveje den, og forhøre mig ved forhandlerne også smiley Hvis man nu søger tøj/tilbehør, hvor er så et godt sted at lede?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   5. feb 2023 Du starter med 48hk - så accelerationen er ca ens på alle dem du nævner. smiley

    Din lokale forhandler kan stort set altid lave et godt tilbud på beklædning, hvis du skal have mere end en eller to ting - de kan også råde og vejlede dig. Det kan man godt have brug for, som nybegynder.


  • #10   6. feb 2023 Sv650 er en rigtig god begynder, og droslet til 48 kører den stadig fint. Min holdning er, jo større motor du drosler til A2 jo kedeligere bliver den.
    Og 70 hk er absolut rigeligt til en begynder. Nok til 0-100 på omkring 5 sekunder. Og selvom du kører på en "hurtigere" MC, så er det mere teknik der kræver rent faktisk at få en MC til 100 på under 5 sekunder


  • #11   6. feb 2023 #6: Sajmon og jeg er da er da enige om, at CBR650 er den bedste af de tre du har listet.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   6. feb 2023 Om det er den bedste MC eller ej, er jo subjektivt.

    Er man til V2, er den ikke første valg. Er man til 4 cylindrede motorer, så er det et RET godt valg.


  • Jonathan F
    Jonathan F Tilmeldt:
    feb 2023

    Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 5
    #13   7. feb 2023 Hov beklager jesper, jeg byttede rundt med suzukien.

    Det eneste med 650 modellen er bare at den ikke har det der 'bulky' udseende, som jeg foretrækker. Jeg er 188 og 100 kg, så cyklen må også gerne matche smiley


  • #14   9. mar 2023 GSX-F er slet kke spild af penge. .80er teknlogi..Og hva så? De kører udmærket og fejler aldrig noget. I hvert fald meget sjældent.
    Ift hvad de koster så synes jeg man får meget mc for pengene.

    Ja den er blød i affjedring og måske lidt tung men personligt synes jeg det var et plus. Det gør kørslen blød og behagelig. Medmindre man har planer om at køre MotoGP style.

    Jeg solgte min med 65000 km og det eneste fejl jeg fik i den tid jeg ejede den var at den grønne neutral lys ikke virkede når den stod i frigear.

    En stor del af de mc vi ser på de danske veje er fra 80, 90 og starten af 00...Gør det dem til dårlige mc..Nej.. Der er en grund til at de stadig kører derud.


  • #15   9. mar 2023 #14 absolut, men grunden til at de stadig kører er ofte at folk ikke har råd til noget der kører bedre, ikke at der er noget galt i det smiley
    Der er masser af ældre cykler det er klassikere, jeg tror ikke gsxf bliver det dog. Det bliver billige slidere, og det er der skam også ære i smiley


  • #16   9. mar 2023 Lidt sjovt, at det som er toppen af poppen i dag, slet ikke dur om 5 år. Bare fordi der er kommet en ny model som efter sigende er bedre.
    Jeg tror mange af modelskiftene og forbedringerne er lavet for at få salg af nye maskiner. (Penge i producenternes lommer)
    Ja, den nye har måske fået flere finesser for indstillinger via instrumenteringen og andre små forbedringer, men har vi behov for det?
    Rigtig mange bruger i forvejen kun en brøkdel af det de allerede har i dag. Enten fordi de ikke har brug for mere, eller fordi de ikke ved hvordan det bruges. smiley


  • #17   9. mar 2023 #16 der er jeg helt enig, har man en cykel der var moderne I 10'erne er der ikke sket det helt store mekanisk siden ud over elektronikken smiley

Kommentér på:
Bedste A2 motorcykel?

Annonce