{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Rasmus H
Rasmus H
Tilmeldt:
27. feb 2023
Følgere: 9 Emner: 2 Svar: 5

Omregistrering uden syn? {{forumTopicSubject}}

Godaften, godmorgen, goddag.

Jeg hentede i lørdags en Husqvarna SM 610 S. Den skal dog synes inden den skal blive omregistreret. Den er dog ikke klar til bare at blive kørt til syn, og jeg kan derfor ikke omregistrere den.

Altså, står jeg i teorien med en anden mands motorcykel, som jeg har betalt for. Og sælger ejer en motorcykel der står hos mig.

Jeg har haft ringet til motorstyrelsen, og de siger det er sådan det er. Sælger "bør" stå for at have frisk syn på, og har ret til at afmelde den 4 dage efter salg, hvis ikke jeg har omregistreret inden.

Er der nogen der har erfaringer med dette? Jeg synes det lyder fjollet. Sælger nævner, at man så heller ikke kan omregistrere et projekt, da de ofte ikke kan synes fordi.. Det er et projekt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omregistrering uden syn?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   27. feb 2023 Man får den synet og omregistreret, eller også afleverer man nummerpladen og afmelder den derved.

    Det er de to muligheder der er - ellers har sælger ret til at afmelde den, som du selv siger.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    feb 2023

    Følgere: 9 Emner: 2 Svar: 5
    #2   27. feb 2023 Fair nok, så er det jo åbenbart bare sådan det er.

    Tak. smiley


  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 33
    #3   1. mar 2023 Det er et totalt oldnordisk system. Hvis man kunne (eller skulle) skifte officiel ejer på et køretøj, som ikke umiddelbart skal ud at køre igen, så ville borgerne spares for meget besvær, og der ville være færre problemer med herreløse vrag, som dumpes rundt omkring på offentlige steder.

    I Storbritanien har de SORN https://www.gov.uk/make-a-sorn

    Tell DVLA you’re taking your vehicle off the road, for example if you’re keeping it in a garage. This is sometimes called a ‘Statutory Off Road Notification’ (SORN).


Kommentér på:
Omregistrering uden syn?

Annonce