{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

vfr eller zzr... {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har lidt svært ved at vælge mellem en Vfr750 og en zzr1100- honda fra 94 og kawa fra 91. Jeg er en erfaren mc-kører så kender godt til zzr - vil mest bruge cyklen til touring. Jeg synes jeg sad en anelse trangt på Hondaen - og den ser en anelse kedelig ud...
De koster det samme.
For og imod?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vfr eller zzr...
  • #1   23. mar 2023 Synes du sku få lusket dig til en prøvetur på en vfr.
    Har ikke prøvsiddet en zzr 1100 men som jeg husker komforten på zzr600 kontra vfr750 så var der en væsentlig forskel i komfort


  • #2   23. mar 2023 Ja - Zzr 1100 er meget mere komfortabel end VFR - i hvert fald til min bagdel..


  • #3   23. mar 2023 Vfr 750 fra 94 må det være 36-2 så. Ville jeg vælge honda'en den kan køre jorden rundt 4 gange men skal man købe med hjertet ?? ville jeg vælge kawa'en den har så meget mere overskud og karakter ????

  • #4   23. mar 2023 Har haft begge cykler, som du spørger til.
    Kawasaki ZZ-R 1100 har en fremragende motor, som altid lige har lidt ekstra. Komforten er god, dog vil jeg anbefale et andet sæde ( måske Bagster) og styrforhøjere, hvis det er de lange stræk, der skal køres. På den tyske autobahn med 180 - 200 km/t er den mere på " hjemmebane" end i byen, hvor den kan føles lidt tung.
    Personligt ville jeg gå efter en D model ( årg. 94 og frem) end C modellen, som er den du spørger til. Der var noget med gearkassen, der ikke var god på C modellen.
    Men ZZ-R 1100 er en stærk, meget hurtig, og robust mc, der også har power nok til både passager og bagage.
    VFR 750 F er mere en all round mc, der faktisk kan lidt af det hele. V 4 motoren med den lidt hvinende turbineagtige sound, er elsket af nogen, og hadet af andre. Faktum er dog, at med almindelig service og vedligehold, kører sådan en nemt 150.000 km. Det er der mange eksempler på. Hondaen er knap så " grov" som Kawaen, men mere forfinet og agil. Udseende kan diskuteres, men personligt synes jeg, at det er direkte smukt, med den enkeltsidet bagsvinger. Et svagt punkt er ensretteren, men den er skiftet på langt de fleste på markedet, ellers er det ikke de store omkostninger. Den er ikke helt så hurtig som Kawaen, men dejlig stabil at køre på, og så bremser den godt.
    Tag en prøvetur på dem begge, og så vælg med hjertet. Jeg er sikker på, at ingen af dem vil skuffe dig.
    Held og lykke med købet..


  • #5   23. mar 2023 En Honda VFR er først rigtig kørt til ved 150.000 km. Flere har kørt over 400.000 uden problemer. - Vel at mærke, hvis de bliver passet ordentlig.

  • #6   24. mar 2023 Havde valgt en VFR eller kigget Black Bird.
    En ZZR 1000 er lidt af en klods i min verden
    Der vælter fortsat med reservedele og after marked parts til VFR, på ZZR osv. kan selv en simpel kåbedel blive en alvorlig udfordring.
    Selvom en VFR er tudsegammel, så overrasker det mig forsat at den kører så godt som den gør. Den har sådan en behagelig måde på at vise kræfterne. Den trækker ikke just skindet af en budding med dens beskedne antal hk, men den har stadig rigeligt til at gøre jobbet. Havde selv en i sidste del af 90’erne, og det var nu en skøn scooter.


  • #7   25. mar 2023 1000 tak for de gode og brugbare spørgsmål. De fik mig i al fald ud og sidde på en vfr, som jeg dog ikke kørte på. Jeg er 188 og kommer til at sidde lidt sammenkrummet med benene trukket højt op, og da jeg ofte har konen eller sønnen med bagpå, blev ZZRen vinderen. Den kommer på torsdag:)

  • #8   29. mar 2023 Har en c model på 12 år 150000+ km. Tunet med styre geometri affjedring og d model bag svinger. Er meget stabil og nem pga. Ændringer. Er nem at køre også i bjergene på grund af ændringer. Disse ændringer vil også gavne med passager. Er meget hjemme i zzr cvk kaburatorer hvis du skulle få behov.

  • #9   30. mar 2023 vfr har et lækkert moment har selv en vf1000f2 og har kørt mange andre modellers siden mine 18 år smiley

Kommentér på:
vfr eller zzr...

Annonce