Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift retur på mc ?
  • #1   16. apr 2008 Skal eksporteres, og du skal så vidt jeg husker oven i købet kunne bevise at den er indført i et andet land, og det kan så typisk kun lade sig gøre hvis den indregistreres i det land den eksporteres til.

Og så tager SKAT en præmie på 15% for ulejligheden.

JLL

• #2   16. apr 2008 Eller helt præcis:

Registreringsafgiften bliver udbetalt af SKAT, når

køretøjet er værdifastsat , afmeldt fra motorregisteret, og udført fra Danmark, og dette kan dokumenteres. Som dokumentation for, at køretøjet er afmeldt hos Centralregisteret for Motorkøretøjer (politiet), skal der fremlægge den originale registreringsattest (evt. attesteret kopi), som skal være påtegnet om, at køretøjet er afmeldt. Bemærk at køretøjet skal være afmeldt senest 1 måned efter værdifastsættelsen.

Der skal også fremlægges dokumentation for, at køretøjet er udført fra Danmark. Dokumentation for udførslen skal indsendes eller fremvises senest 3 måneder efter, at køretøjet er blevet værdifastsat af SKAT.

Udføres køretøjet til et andet EU-land, skal du fremlægge en faktura, bevis på indregistreringen i et andet land, eller andet, som kan dokumentere udførslen.

Udføres køretøjet til lande uden for EU, kan du fremlægge en udførselsangivelse som dokumentation. Du kan få mere at vide om udførselsangivelse hos SKAT.

Du kan forvente at modtage tilbagebetalingen senest 3 uger efter, at SKAT har modtaget den omhandlede dokumentation.
    **********************************************************************'''

Med venlig hilsen
    JLL

• #3   16. apr 2008 Præcis som JL skriver. Der skal være dokumentation for den bliver ført ud af landet. Og ja, SKAT tager 15% for ulejligheden.

• #4   16. apr 2008 Lidt process hvis du påtænker at bejolde cyklen:

1. Du får oplyst hvad du kan få tilbage i afgift og vurderer er det det værd.

2. Du finder en fætter i sverige som du kender, "sælger cyklen", bruger de håndører det koster at indregistrere den der (de har jo som sådan ikke afgift), får kopi af papirerne.

3. Du tager MC'en med tilbage (husk prøveplade da du ikke må køre med den svenske plade i DK).

4. Kammaraten i Sverige afmelder MC.

Tjaeeeeeee, det er ikke noget jeg har prøvet, men det kan da lade sig gøre, men jeg kan 99% sikkert garantere at det ikke kan svare sig.

JLL

• #5   16. apr 2008 Hmm lorte skattevæsen de ødelægger alle de gode ideer smiley

tusind tak for svarende rart med hurtig hjælp.

Jeg tror sgu bare jeg sælger den så.

Kommentér på:
Afgift retur på mc ?

Annonce