1.725 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Afgift retur på mc ? Afgift retur på mc ?
Hvis jeg vælger at få afgiften tilbage på min motorcykel er der så en regel om at den skal eksporteres eller kan man så godt bare beholde den?
Er der nogen erfaringer på det område?
0 synes godt om
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Og så tager SKAT en præmie på 15% for ulejligheden.
JLL
mar 2007
Registreringsafgiften bliver udbetalt af SKAT, når
køretøjet er værdifastsat , afmeldt fra motorregisteret, og udført fra Danmark, og dette kan dokumenteres. Som dokumentation for, at køretøjet er afmeldt hos Centralregisteret for Motorkøretøjer (politiet), skal der fremlægge den originale registreringsattest (evt. attesteret kopi), som skal være påtegnet om, at køretøjet er afmeldt. Bemærk at køretøjet skal være afmeldt senest 1 måned efter værdifastsættelsen.
Der skal også fremlægges dokumentation for, at køretøjet er udført fra Danmark. Dokumentation for udførslen skal indsendes eller fremvises senest 3 måneder efter, at køretøjet er blevet værdifastsat af SKAT.
Udføres køretøjet til et andet EU-land, skal du fremlægge en faktura, bevis på indregistreringen i et andet land, eller andet, som kan dokumentere udførslen.
Udføres køretøjet til lande uden for EU, kan du fremlægge en udførselsangivelse som dokumentation. Du kan få mere at vide om udførselsangivelse hos SKAT.
Du kan forvente at modtage tilbagebetalingen senest 3 uger efter, at SKAT har modtaget den omhandlede dokumentation.
**********************************************************************'''
Med venlig hilsen
JLL
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
mar 2007
1. Du får oplyst hvad du kan få tilbage i afgift og vurderer er det det værd.
2. Du finder en fætter i sverige som du kender, "sælger cyklen", bruger de håndører det koster at indregistrere den der (de har jo som sådan ikke afgift), får kopi af papirerne.
3. Du tager MC'en med tilbage (husk prøveplade da du ikke må køre med den svenske plade i DK).
4. Kammaraten i Sverige afmelder MC.
Tjaeeeeeee, det er ikke noget jeg har prøvet, men det kan da lade sig gøre, men jeg kan 99% sikkert garantere at det ikke kan svare sig.
JLL
maj 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 15
tusind tak for svarende rart med hurtig hjælp.
Jeg tror sgu bare jeg sælger den så.
Afgift retur på mc ?