{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

Frederik P
Frederik P
Tilmeldt:
26. apr 2023
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 3

Køle slange problem (Honda Shadow 700 VT) {{forumTopicSubject}}

Jeg købte for nyligt en Honda Shadow 700 VT

Og med en maskine fra 1985,, så kan man jo forvente at årenes slitage følger med og hvad der ellers gemmer sig af små udfordringer

Jeg ville idag skifte kølervæske.. På den her maskine står der i manualen at den vil have 2.1 liter,, så undrede mig noget der der kun kom et par dl ud da jeg ville dræne den

Og da jeg hældte nyt på pissede det hele bare ud af en slange og ned på jorden

Jeg fik hevet noget af maskinen fra hinanden og forsøgte at stille en diagnose,, og her er hvad jeg fandt:

Slangen der fører ned til kølevæske reservoiret er på et tidspunkt forsøgt skiftet,, men aldrig monteret korrekt.. Tænker man bare har stoppet det ned i hullet hvor den gamle slange sad,, og håbet på det bedste.. Men det fungerede åbenlyst ikke..

Hvis jeg skal have det reservoir af,, så skal det meste af motoren pilles af først,, så den mulighed vil jeg aller aller helst undgå..

Nogen der har en holdbar løsning til hvordan jeg får den slange derned,, og får den til at blive der,, osse når der bliver varmt ? Lim af en art,, eller skal jeg have en studs sat på ?

Der er masser af slange at gøre med,, 20cm vil jeg tro.. Jeg har bare lige hurtigt sat spidsen hen mod hullet,, så man kan se begge dele smiley

Mvh.
Frederik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køle slange problem (Honda Shadow 700 VT)
  • #1   27. apr 2023 Øv, det er da lidt af en klamp-cykel, du fik der smiley
    Svært at se på billedet, hvordan det dkal samles - har du kigget på reservedelslistens spængskitse, fx hos CMS NL? Og i service manualen? - burde være til at finde som PDF, hvis ikke du fik den med i handlen (NOT formentlig efter dine oplevelser).
    Husk korrekt årgang, der kom vist også senere udgaver af VT700C...


  • Frederik P
    Frederik P Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 3
    #2   27. apr 2023 Ja der er lidt udfordringer her til at starte med smiley

    Jeg lærte at reservetanken til kølervæske ikke kommer under tryk,, så en tæt slange er nok.. Og det lykkede at lave en holdbar løsning.. Fik monteret en studs på slangen og pressede den så langt ned i hullet som muligt.. Og med nogen strips fik fikseret slangen i en position så den umuligt kan hoppe ud..


  • #3   27. apr 2023 Ok, men slangen skal vel gå ret langt ned i beholderen, ikke sandt. På tegningen er der i det mindste vist et separat dykrør, der går ned i tanken, item 12 Tube, level:

    https://www.cmsnl.com/honda-vt700c-shadow-1985-f-usa-california_model7657/partslist/F++30.html

    Altså hvis jeg har tydet dit foto og tegningen korrekt. Formentlig skal slangen/dykrøret udmunde under væskeoverfladen fot at undgå luftlommer/bobler i kølesystemet...


  • Frederik P
    Frederik P Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 3
    #4   28. apr 2023 Den indvendige rør i tanken er stadig intakt.. Det var udelukkende den ydre krave,, hvor slangen skulle monteres omkring der var mørnet væk smiley

Kommentér på:
Køle slange problem (Honda Shadow 700 VT)

Annonce