567 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

GSX-R vs ZX6-R vs CBR600F (F3) GSX-R vs ZX6-R vs CBR600F (F3)

Hejsa folkens.
Jeg er på udkig efter en ny mc, jeg køber en uden afgift her i løbet af efteråret/vinteren, indtil jeg lige får skrabt det sidste sammen til afgiften.
Så er spørgsmålet, hvilken af de ovennævnte cykler er "bedst", ved godt det lidt er en smagssag, men der er div ting ved de forskellige cykler som jeg falder for, så de går lige op. :o(
Ens for alle cykler er at de er fra 1996/1997 og har alle kørt mellem 20000 og 35000km priserne er nogenlunde identiske, og det samme er afgiften. Så hvad er et "BEST BUY".
på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSX-R vs ZX6-R vs CBR600F (F3)
  • #1   8. sep 2005 Suzuki, - den er billig (dvs. dårlig kvalitet, - samlet på en billig og ikke altid hensigtsmæssig måde)... men alligevel er den med fremme...
    Kawasaki: Det er nok den vildeste motor og den maskine der har højest topfart (den er skabt til race og har som suzukien en meget racerpræget kørestilling hvilket vil sige du har meget vægt på håndledene).
    Honda CBR600: Du får en kvalitetscykel, - den følger med det meste og motoren er ikke til at slå ihjæl hvis bare den bliver passet med olieskift osv.
    Du får en mere oprejst kørestilling, - med andre ord en mere komfortabel sportsmaskine, og det er det de fleste har glæde af i hverdagen!
    Hvis jeg skal vælge vil det blive en honda cbr600f3 af den nye model dvs fra 97-98... Det er simpelthen bare 90'ernes sportscykel nr 1.

mvh Offslow

• #2   8. sep 2005 Takker for det input Offslow B.
    Det du skriver er fuldstændig som noget jeg kunne ha skrevet. Det er nemlig lige nøjagtigt min opfattelse.
    Nu må vi se om der kommer andre input, som er af anden mening. smiley

Men tak Offslow.

• #3   8. sep 2005 velbekomme!

• #4   8. sep 2005 Offslow Hvad er forskellen på en F3èr 96 og 97/98.?

• #5   8. sep 2005 Bagenden... den nye model har bredere bagende, med bredere lygte, og den har fået en alupassagerbøjle i stedet for den gamle i stålrør der efter min smag ikke er så pæn...
    jeg har msn: klaus_p79@hotmail.com

Så kan vi skrives der, jeg har nogle mc-revyer osv. så kan vi udveksle lidt info der

mvh Offslow

• #6   8. sep 2005 Jeg retter lige lidt på dig offslow
    I de test jeg har læst med ZX6R har den altid fået ros for at den på trods af en meget racer inspireret look har en meget rummelig og touring venlig siddestilling.

Et andet alternativ kunne være FZR600R eller Thundercat600 begge fra Yamaha.

/
    Jesper

• #7   8. sep 2005 Giver offslow 100% ret...

Hvem ka? HONDA...

/Jan

• #8   8. sep 2005 Hej har ejet zx fra 97 og 2 ældre F2 cbr, samt min makker havde en gsxer. Så jeg har kørt på alle cyklerne....
    Suzukien er mere sportspræget kørestilling end de 2 andre. Noget mange kan have svært med at leve med i hverdagen.
    Alle 3 cykler er fine sportscykler.
    Hondaen slog aldrig en forkert skid i de 4 sæsoner jeg havde den, og den blev brugt. Motoren føltes lidt død i toppen, omdr, var ikke dens livret. Skulle være rettet på de nyere.
    Kawaen havde en dejlig motor der skreg på flere tæsk, men ikke Hondaens forfinethed.
    Suzukien, mere race præget design men standard var motor moment svag, min makker havde den på rullefelt standard da den havde gået 20000 viste en meget hullet effektkurve.

Hjertet siger Kawa, hjernen siger Honda

• #10   8. sep 2005 Jeg må også tilslutte mig Offslow..
    Allround kværn til dagligdagsbrug: HONDA
    Sportskværn m. et lille snert af touring: KAWA
    Udpræget sportskværn hvor comfort er tilsidesat til fordel for at maximere køreegenskaber: SUZUKI

• #11   8. sep 2005 Kvaliteten på en Suzuki, er da ikke dicideret dårlig.........

• #12   8. sep 2005 Det er deres biler der imod

• #14   8. sep 2005 Jeg har en GSX600r, og har intet at klage over. Det er korrekt at man sider meget forøverbøjet på den. Det giver selvfølgelig en større belastning på håndleddene. Men jeg syntes ikke kvaliteten fejler noget overhovedet. Nu har jeg ikke prøvet de andre nævnte og dermed kan direkte sammenligne, men jeg ville da ikke være bange for at anbefale Suzuki.

• #15   10. sep 2005 Du får ikke en cbr f3 til samme pris som en gsxr600 fra 97:) Sådan en F3er koster omkring 100k.. Ok du vil have den uden afgift, men der skal vel betales endag:). Jeg kører på en 1997 gsxr 600. Lige den model har ikke så meget mellemtræk sammenlignet med de andre 2. Har aldrig prøvet dem så jeg ved ikke.. Men den elsker at få omdrejninger og jeg har bestemt ingen problemer med at følge eller smutte en kawa eller en F2er(har ikke kørt mod en F3er). Har rullet et par yamaha r6ere, så den kan sagtens. men til sidst kommer det jo også an på chefføren:)

Kommentér på:
GSX-R vs ZX6-R vs CBR600F (F3)

Annonce