{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

A2 motorcykel {{forumTopicSubject}}

Jeg er helt ny med motorcykel og får mit kort om et par uger

Derfor kigger jeg på motorcykler i den billige ende og er faldet over to forskellige motorcykler som jeg overvejer at købe

Den står mellem en Yamaha 535 og Honda cb500

Hvad er fordele ulemper og hvilken er bedst og sjovest. Syntes cb 500 lyder lidt sløj men Hvsd er jeres erfaringer.

Andre forslag til en cykel til 20-30.000?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A2 motorcykel
  • #1   12. maj 2023 rc36 og et drosselkit til en tusse smiley
    Kan let afdrosles når du vil efter syn og synes uden droslinger 2 år senere med stort a


  • #2   12. maj 2023 Begge er gode maskiner, til det de er lavet til, så det handler om hvilken stil du er til. Men det er også nogle mc’er med nogle år på bagen.
    Kig især på udstødningen. Mellempotten på XV535 ruster, og det samme gør forrør på CB500.
    CB500 var den bedste i sin klasse i 90’erne, og også den bedst bygget.

    Men til dit budget, kan du få en CBF500. Samme motor som CB500, men bedre køreegenskaber samt abs bremser. Til det budget kan jeg ikke se en bedre begynder mc, hvis man er til den stil.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #3   12. maj 2023 #1 - Men den er ikke lovlig at føre på et A2 kørekort.

    Er dit bedste råd til en nybegynder virkelig at bryde loven?


  • #4   12. maj 2023 Er den ikke lovlig med 35kw droslingskit monteret og synet?
    De har 90hk original


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #5   13. maj 2023 RC36 har 104hk.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_VFR750F


  • #6   13. maj 2023 Du må føre en mc nedroslet fra det dobbelte af 48 HK og ikke derover. Ja det giver så 96 HK, og uden at jeg har prøvet noget af det tror jeg det er bedst og anskaffe noget der ikke skal reduceres fra den høje ende.
    Har som sagt ingen erfaring med det, men vil tro en drosling fra 60/70 til 48 hk trods alt kører bedre end en der stort set skal halveres.
    Synes aldrig motorer går ordentligt hvis der er for meget der skal laves om


  • #7   13. maj 2023 Hvad med at købe en nyere cykel? Jeg havde kigget efter noget med sprøjt. Yamaha XJ6 fra omkring 2010. Kawasaki ER6 eller noget Suzuki SV650.

    Held og lykke. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #8   13. maj 2023 #6 - Det har ingenting at sige.

    Neddrosling svarer bare til at køre med 30-50% gas, og det kan en 96hk cykel gøre lige så godt som en 60hk cykel. Man skal jo ikke dyse om når man neddrosler, af samme årsag...


  • #9   13. maj 2023 Ups jeg var sikker på rc36 yder mindre end en f3. Så vidt jeg husker var min vfr opgivet til 90hk på attesten.
    Men ka se på google det var kun de ældre vfr der ydede 90. Så lærte jeg også noget idag smiley
    Forstår ikke man kan få 48hk drosselkit til dem så men sådan er der så meget


  • #10   13. maj 2023 #9: Du er stadig gal på den. Selv de gamle RC24 havde 105hk på papiret. Dog var der tyske importmodeller, som grundet forsikringerne i Tyskland, var droslet til 90hk.

  • #11   14. maj 2023 Aha så er det nok derfor. Den jeg havde var fra schweiz oprindeligt

  • #12   14. maj 2023 #11: ja, derfra var de også neddroslet. Og så havde de også kun en stor forlygte, i stedet for de normale 2.

  • #13   14. maj 2023 Ka godt huske de kom et sted fra med mono lygte. Min var dog med normal front så var vist ikke schweiz.
    Men uanset så foreslog jeg egentlig mest en rc36 lidt i protest mod at gå efter max cykel for pengene som nybegynder. Havde håbet andre ville tale de mindre cyklers sag smiley

    Jeg er ikke selv startet på rc36 og vil ikke anbefale nogen det.
    Cb500 er langt mere begynder egnet.. Men i min optik er det nærmere en 15-20'000 kroners pendler havelåge end en virago konkurrent.
    Havde en kollega førhen der kørte virago til og fra job i kbh hver dag om sommeren og det fungerede den fint til, og han mødte ind i godt humør for det meste...

    Afhængig af hvor du skal køre og hvor meget og hvad du er til er der meget andet jeg hellere foreslog.
    Husk når du kigger på brugtmarkedet, det bugner med ældre annoncer som de andre købere heller ikke fandt interessant.
    Når der af og til dukker noget spændende, op til en god pris, så bliver det gerne revet væk inden for nogen dage.
    Så det ka godt svare sig at holde øje nogen uger inden man bare vælger noget


Kommentér på:
A2 motorcykel

Annonce