{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

Hvilken type motorcykel foretrækker I? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt på bar bund, så jeg ville lige høre, hvilken type motorcykel I foretrækker?

Jeg overvejer tre typer: Racer, Naked (4 cylinder) eller Cruiser/Chopper.

De har alle sine fordele og ulemper. Og da jeg ikke vil have flere motorcykler til at stå, skal jeg vælge én.

Raceren er helt klart pænere end de andre (efter min mening), men komforten er ikke i top. Den er dog meget kvik.

Naked er mere behagelig grundet en oprejst sidestilling, men vinden er mere mærkbar, og den er knap så pæn.

Cruiseren/Chopperen er langsom... men lyder også godt. Den kan se nogenlunde pæn ud, hvis man vælger den rette, men generelt er de ikke så kønne. Er perfekt til en rolig tur, men er ikke så adræt.

Meget svær at vælge mellem de tre. Hvad er jeres favorit og hvorfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken type motorcykel foretrækker I?
  • #1   1. jun 2023 Det afhænger også af hvad dit budget er, for en racer til 30.000 er ikke lige så sprød som en til 100.000.

  • #2   1. jun 2023 Og især af hvad den skal bruges til. Er den kun til turen hen til ishuset eller skal du jorden rundt?

  • #3   1. jun 2023 Helt klart til mindre hyggeture, men jeg kan ikke udelukke, at man skal ud på en længere tur på et tidspunkt.

    Hvilken type ville I vælge og hvorfor? Hvis I ikke tænker på, hvad der er mest logisk i min situation, men for jer selv, hvad ville I så snuppe?


  • #4   1. jun 2023 #1 100k kommer det aldrig op på. Så mange penge investerer jeg ikke i køretøjer. Mit budget ville være omkring 50-60k maks, men jo billigere jo bedre selvfølgelig (så længe det nogenlunde holder standarden).

  • #5   1. jun 2023 er du ramt af nogle begrænsninger mht. til alder?

  • #6   1. jun 2023 Jeg kan ikke anbefale en bestemt. Tag ud til en forhandler og se på udvalget. Find det der tiltaler dig og få så en prøvetur.
    Vil du se et stort udvalg, så aflæg Jensen MC i Horsens et besøg.
    Hvad andre anbefaler er jo slet ikke sikkert passer til dig.


  • #7   1. jun 2023 Jeg har ikke kun et par sko, af en grund

    Hvis du gerne bare vil score interesserede blikke fra andre mænd, så er den her metode til valg af mc optimal.
    Ellers ikke smiley


  • #8   1. jun 2023 Kommer jo helt an på, hvad du er til smiley . Men Naked (er det også dét man kalder street fighter eller roadster?) er nok den mest all-round agtige. Altså brugbar til lidt af det hvert.

  • #9   1. jun 2023 At dømme efter mængden af opslag du laver omkring 117 forskellige maskiner, så tror jeg bare du skal komme ud at køre på et eller andet, i stedet for at regne det hele ud bag skærmen.

  • #10   1. jun 2023 #9 Man vil jo ikke købe den forkerte.

  • #11   1. jun 2023 Han har måske fået A2 kortet nu:
    https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/766924-sport_eller_street_


  • #12   1. jun 2023 #10
    Nej det kan jeg sagtens følge dig i, men det er ærligt talt nemmere at vurdere hvad man godt kan lide, når man sidder på ryggen af maskinen.

    Du kan forelske dig i nok så mange billeder af forskellige slags cykler, men hvis det ikke kilder i buksemusen når du kommer ud af køre, så kan det jo være ligemeget.


  • #13   1. jun 2023 #11 Ikke endnu. Motorcyklen ville skulle stå i et par måneder. Derfor vil jeg gerne være sikker på, at det ikke bliver et impulskøb, så man allerede er træt af den, før man når at køre.

    Men igen, tråden handlede om, hvilken type I ville vælge. Bare så jeg kunne få nogle forskellige svar, for derefter at sammenligne det med mit eget kørselsbehov.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #14   1. jun 2023 Vælg den der passer dine behov bedst. Vi kender dem ikke, så hvordan skulle vi kunne svare for dig?

    Spørger du mig, så ville jeg aldrig nogensinde vælge noget så røvkedeligt som en 4 cylindret motor. Noget naked med V2 tak - eller en motard.
    Jeg er ikke en fattigrøv så når jeg skal køre langt, smider jeg MC'en i bilen og tager de kedelige motorvejs km i komfort og tørvejr.


  • #15   1. jun 2023 Er det her hvad du vil kalde for en racer?
    https://www.honda-mc.dk/produkt/cbr650r-cbr650rap/


  • #16   2. jun 2023 #14 Hvad med din GSXR?

  • #17   2. jun 2023 #15 Nej. Racer er ifølge mig CBR600/1000RR, ZXR, GSXR osv. Dem hvor man er godt foroverbøjet.

  • #18   2. jun 2023 Hvis du ikke har fået kortet endnu så vendt med at købe! Du skal ud og prøve ikke som andre skriver købe bag skærmen.
    Det skal føles rigtigt når man kører. Hvis ikke der er et kæmpe smil i hjelmen efter en prøvetur, så var det ikke den rigtige MC.

    Når du nu lige starter ud, så husk at det jo ikke er et permanent valg - du kan sælge den igen når du er vokset fra den og finde noget andet der giver dig smil på læben.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #19   2. jun 2023 #16 - Den solgte jeg ret hurtigt igen, fordi den ikke sagde mig noget som helst.

    Den var helt sikkert hurtigere end den SV1000 som afløste den, men hvis ikke det er sjovt at køre, giver det ingen mening.

    Jeg har aldrig siddet på en 4 cylindret MC som var sjov.


  • #20   2. jun 2023 Du må ikke køre på nogle af de racere som du nævner på dit a2 kort.

    Jeg ville fx kigger på
    Suzuki gsf 650, sv/dl 650
    Honda cbf 600
    Kawasaki er6



  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 54 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.109
    #21   2. jun 2023 En med rigeligt power i ihvertfald, hvis jeg kun skulle vælge en…og så en lille offroader hvor det vigtigste er at den ikke er overvægtig smiley

  • #22   3. jun 2023 #20 Det er jeg klar over. Det var også blot eksempler. Men hvis det nu skulle være, at man kørte på for stor en mc (og blev opdaget herude midt i ingenting), så kan bøden godt betales.

    Men som jeg sagde, så var det blot for at høre jeres favorit stil, ikke nødvendigvis jeres holdning til hvilken type der passer min livsstil bedst.


  • #23   4. jun 2023 Min favoritstil er det der passer til mit behov der hvor jeg er i livet.
    jeg har både kørt racer, touring, chopper og naked.
    Og det er fordi mit behov over tid har ændret sig.
    Så køb det du føler for, og hvis du fortryder så sælg den og køb en anden.
    Motorcykel handler meget om følelse, og vi ved ikke hvad du føler.



  • #24   4. jun 2023 Personlig er jeg mest til monkeybikes scootere og enduro/trial hybrider.
    Det er så fordi jeg kører de steder jeg kører. Personlig er mine favoritsko mine sutsko. Super fede sutter. Men når jeg går tur i skoven så går favoriseringen hurtigt af dem og derude er der ikke noget federe end et par salomon quest forces.

    Står jeg i min garage og skal pege på min favorit blandt mine egne, så peger jeg sjovt nok på den der også er den dyreste.
    Det er så en knoldhopper i mit tilfælde, men altså... jeg er ikke jomfru hvad angår tøspigebørn, så spørger du om jeg mest er til en blondine eller en brunette så vil mit svar være flerkoneri.

    Jeg tror kortslutningen for mig opstår i kombinationen af ordene favorit (at foretrække) og kun 1 mc (at lide).
    Hvilken sygdom er din favorit sygdom? smiley f.eks.

    Da jeg sku vælge mc i starten startede jeg ikke med at finde ud af hvad jeg vil have, og så prøvede at finde det. Istedet fandt jeg ud af hvad jeg ku få, og så valgte jeg ud fra hvad jeg havde mest lyst til. Har haft alt undtagen cruisere og min absolutte favorit mc har altid været den der virker bedst. Handlede det om udseende så havde jeg brugt mine penge på plakater istedet


  • #25   7. jun 2023 Jeg ville vælge en Yamaha RD 350 YPVS, den kan det hele.

  • #26   7. jun 2023 Jeg er mest glad for chopper stilen og har derfor bygget en lang og lav stivstellet HD.
    Men har også en sportsturing, da den er sjovere at køre på.
    Og har nu købt en 1963 Royal Enfield også.

    Svaret på spørgsmålet; nogle dage oksekød, andre dage en risret eller noget helt 3.


  • #27   7. jun 2023 Jeg kan forstå at du er ved at tage kortet.

    En god begynder cykel er en cykel der har bedre køreegenskaber end dig selv som person indtil du med sikkerhed ved du har penge igen til at købe nyt.
    En god begyndercykel er en der ikke vejer særlig meget. Gerne tæt ved 175 kg eller derunder.
    En god begyndercykel er en der kan tåle at du taber den når du er ved at lære at sætte den på støtteben eller når du kommer til at lave en 180 graders med for lav hastighed.
    En god begyndercykel er en cykel der er relativt simpelt opbygget så du selv kan sætte dig ind i vedligeholdelse og service.
    En god begyndercykel er en der ikke har for mange HK eller for meget moment.
    En god begyndercykel er en der kan justeres ind til at passe din krop ergonomisk.
    Uden en god begyndercykel lærer man aldrig at køre motorcykel på den rigtige måde.

    Selv kører jeg på flere forsekllige cykler men lige nu er min foretrukne en Ducati Multistrada men jeg har så også kørt meget gennem mere end 40 år.


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 54 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.109
    #28   10. jun 2023 Hvis man er begrænset af love og regler så ville jeg gå efter en offroader den kan sagtens være fed uden at have mange hk smiley

Kommentér på:
Hvilken type motorcykel foretrækker I?

Annonce