1.324 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 55 Svar

Godt der ikke skete mere Godt der ikke skete mere

jeg holdt for rødt i et stort kryds... da jeg så kører over og kommer over på den anden side, prøver en billist at lave en U vending med trailer bagpå bilen. Dette sker ved et dobbeltoptrukne linier, som også er kombineret med en venstresvingbane. Jeg gør alt hvad jeg kan for at bremse og trække udenom, men rammer lige ind i bilens front..
Det skal siges at føren af bilen bremser til at starte med, men så bliver enig med sig selv om, at han godt kan fuldføre u-vendingen, og derved tøver med at bremse igennem før det er forsent...
Det eneste der er sket, er at min fuldkåbe er knækket og køleren har fået et lille slag.. Nu skal jeg ind til forhandleren imorgen og aflevere den, så der kan komme taksator på osv..
Det skal siges at der ikke blev kørt for stærkt fra min side af, og at der ikke er sket noget med mig overhovedet... Har siddet lidt og tænk over det, og det kunne have gået så meget mere galt end det gjorde... 7-9-13!!!
Her er et billede så I kan se hvor det skete:
(link fjernet)
Jeg er den røde, billisten er den blå...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godt der ikke skete mere
  • #2   18. apr 2008 Helt klart,, meld ham til politiet. Og hvis du hr bare den mindste smerte/pine i nakken eller ligende, så er der personskade på, som koster ham ekstra

• #3   18. apr 2008 Få politiet blandet ind i hurtigst. Du kan nemt risikere han nægter eller siger du er kørt for hurtigt. Det gør de ikke i situationen, men først når de er kommet hjem. Har set det så mange gange efterhånden

Har du fået numre på evt vidner? så det ikke er ord mod ord?
    Hvordan reagerede han?

• #4   18. apr 2008 Jeg har 2 andre mc kører som vidner...
    Jeg har deres tlf numre og det hele...
    Jeg har kopi af alle hans papirer på bilen osv.. Jeg har ikke fået politiet ind i det, hvilket nok er for sent nu eller??

Han reaktion var først og fremmest med mig, om der var sket noget... Har ikke et eneste blåt mærke eller noget...

Han fulgte efter mig hjem til mine forældre bopæl i odense, og vi fik talt om tingene og tog kopi af alle hans papirer.. Han kommer hjem til os imorgen tidlig, hvor vi sammen for kørt ind til mc forhandleren så der kan komme taksator osv på...

Er det rigtig grebet an?

• #5   18. apr 2008 Ja!
    Det er godt du har vidner. Skulle han nægte eller noget, så fat i politiet. smiley
    Men kun hvis han begynder at komme med søforklaringer og ikke vil stå ved det osv. Mon ikke i kan undlade politiet. Han mister jo nok pappet i fald smiley eller får diverse klip smiley

• #6   18. apr 2008 Ja, det mener jeg er rigtigt grebet an.
    Der er ingen grund til at blande politiet ind i det, hvis der ikke er personskader, og han har taget ansvaret.

• #7   18. apr 2008 Det er ikke forsent at anmelde et færdselsuheld.

Kør ned til din lokale sherif og få dem til at optage rapport, så slipper du for alt bøvl med modparten i fremtiden.

• #8   18. apr 2008 du har nok ret stig!
    det skader ikke ihvertfald

• #9   18. apr 2008 Pardon !!!

Men manden ligger og kører på tværs af spærreflader og er årsag til en ulykke. Tror da pokker at han er så samarbejdsvillig og straks påtager sig skylden og kommer hjem til Jer for at ordne det finasielle...

Jeg vil helt klart kontakte politiet.. BASTA

• #10   18. apr 2008 Nicolai B - Du skal anmelde det hos politiet straks, hvis det er muligt eller sende dem en mail. Samtidig skal du tage på skadestuen og få tjekket din nakke og få besøget ført i din lægejournal. For så er du helt på den sikre side, både hvad angår evt. senere bøvl med nakken og rent forsikringsmæssigt. - Men rart at høre at bilisten er medgørelig - og du kan tro at han/hun ved at han/hun er helt i din lomme nu, for bliver politiet indblandet mistes kørekortet for bilisten.

Men for din egen skyld - så sørg for at behandle denne her episode seriøst, ellers er du den der kan ende med at tabe i denne sag, på længere sigt ;o(

• #11   18. apr 2008 Hayabosa: Er det ikke for sent at kontakte politiet nu.. Det er ca. 2 timer siden at det skete...
    Men alle kan lave fejl, og nu når der KUN er skete materielle skader, så ser jeg ingen grund til at hans skal mistet pappet pga. det.. Vi laver sgu alle fejl i traffiken, nogle mere grumme end andre...

• #12   18. apr 2008 Helle B: Det er slet ikke sket noget med mig, og cyklede væltede slet ikke.. Vi holdt næsten helt stille begge 2 da det skete.. Hvis jeg skal forklare hvordan sammenstødet var, er det lidt ligesom når man smutter sten på vandet.. Ramte bilen, og fik mig selv og cyklen trukket væk fra den igen..

• #13   18. apr 2008 nej det er ikke for sent!
    afsted på politigården

• #14   18. apr 2008 Fair nok, dem der mener bilisten skal ristes, men men men er det nu også helt nødvendigt - har han bare lidt omløb i hovedet har han jo lært af ulykken og gør det forhåbenligt ikke igen... (det må være et skøn fra den side Nicolai smiley

Nicolai B - du burde ikke få nogle problemer med forsikring, da du har flere vidner og alle de relevante data på ham - police nr., kørekort nr., reg. nr., bilmodel, navn og adresse.

• #15   18. apr 2008 Nicolai B - Husk det du vælger nu, er konsekvenser, du skal leve med ;o)

• #16   18. apr 2008 update: Ringede til politiet.. Jeg fortalte dem at jeg havde alle papirer "kopier" af hans forskiring osv, og om vores adtale imorgen tidlig, om at han kommer over til mig, og at vi kører samlet ind til forhandleren... Politiet sagde at det var rigtigt nok at gøre, og at jeg skulle kontakte dem igen, hvis han begyndte på en masse søforklaringer osv... jeg nævnte også det med mine vidner...
    Men som sagt, bilisten er i min hule hånd, da han lavede en meget GRUM fejl ved at lave den uvending der, så mon ikke han bare er glad for at beholde pappet? smiley

• #17   18. apr 2008 T.J(KBH) - Her er ikke tale om ristning, men om sund fornuft, men selvfølgelig op til Nicolai B ;o)

• #18   18. apr 2008 KONTAKT POLITIET !!!!!!
    Han skal F***** ikke slippe så let !!! Det kan godt være at det kun er matriel skade, MEN HVA NU HVIS DU VAR BLEVET KVÆSTET ?? Dummer man sig så kraftigt som ham billisten gjorde ved at lave en u-vending på den måde, SÅ HAR MAN SQ IKKE RET TIL AT KØRE BIL !!!

Jeg blev selv påkørt af en billist som lavede U-vending for 1½ uge siden... Jeg fik både politi og ambulande indblandet!! Hvilket jeg er glad for. Der var ikke sket andet med mig end lidt knups på anklen, men fik det alligevel tjekket på skadestuen. Også mht. hvis der engang skule vise sig at være noget, som stammer derfra!!!!

også selvom det er mindre ulykker, FÅ POLITI OG (HVIS DER ER BARE DET MINDSTE MED DIG) AMBULANCE BLANDET IND I DET

• #19   18. apr 2008 Helle B - så lad os sige, at det ikke nødvendigvis er at "riste" ham, men som Per E skriver kan det få store konsekvenser for ham - skulle miste kortet. Det ved ikke sagt at jeg ikke mener folk bør straffes når de bryder loven, men det er tilladt at gradbøje og hvis personen virker reel og villig til at lære af sin fejl - mener jeg ikke man nødvendigvis behøver at smide "hele" bogen efter ham. - Det må Nicolai B dog bedømme...

ps. Nicolai B - jeg ønsker ikke af nedgøre, at du nu har ringet til politiet - de har givet dig gode råd og skal man aldrig forklejne smiley

• #20   18. apr 2008 Emil, jeg var ude og køre sammen med Mikkel på hans Blå sv'er.. Var han ikke også sammen med dig da du blev påkørt?

• #21   18. apr 2008 - bare min mening...

MEN godt der ikke skete noget med dig!!! det er det vigtigste

• #22   18. apr 2008 Nicolai B, Nej han var ikke med da jeg blev påkørt.. men jeg har fortalt ham om eskapaderne.... Han må da være ved at være godt forskrækket ham Mikkel efter alle de ulykker han kommer ind på livet af... godt der ik er sket noget !!!

• #23   18. apr 2008 T.J (KBH) - Jeg er sådan set bedøvende ligeglad med bilisten ve og vel i det her - den eneste jeg tænker på er at Nicolai B er et ungt menneske, og har et langt liv for sig, og skulle uheldet være ude at Nicolais nakke senere viser sig skadet så får han ingen hjælp eller erstatning nogen steder fra ;o(

- Så derfor på skadestuen og få det i dine papirer Nicolai B - jeg give mine 3 døtre samme råd som her, hvis de stod i samme ærgelige situation basta ;o)

• #24   18. apr 2008 Han lyder som en fornuftig gut der har kvajet sig i trafikken. Hvis det var mig og han er som du beskriver havde jeg ikke meldt ham. Jeg har også nogen gange kommet til at lave noget der var lidt ulovligt i trafikken. Det var noget andet noget hvis han var en "smartass" og prøvede at tørre noget af på mc'isten, så skulle han igennem vridemaskinen.
    Og helle, ulykken er rappoteret til forsikring, så jeg kan ikke se hvad forskel det skulle gøre i de fremtidige konsekvenser at han blev meldt til politiet?

• #26   18. apr 2008 Lars(højfyn)J - Sikke en gang vrøvl - pågældende bilist har bevidst lavet en u-vendig på en offentlig vej over spærreflader og har sovet i timen - så dette kan blive en måde og vågne lidt op på ;o(

- Jeg fatter ikke en skid ! Herinde var der masser af mc-folk der ville køre til Christiansborg og slå på tønderne med en kampagne over "Sikker Mc Kørsel" og så nu hvor Nicolai B, har haft en nærdøds oplevelse, såååååååå skal bilisten gå fri !!!!

• #27   18. apr 2008 Helle B - nu har jeg der sådan, at jeg i mit ellers sorte sind og sten af et hjerte, fra tid til anden, får en pludselig lys og blød plet (Den forsvinder som oftest hurtigt igen ;-] ). Da jeg åbenbart har et af de yderst sjælne øjeblikke lige nu - kommer jeg med en lille forsigtig opfordring til at udvise lidt overbærenhed (læs mine tidligere indlæg) - Dette er selvfølgelig i lyset af at Nicolai B ikke lader til at være kommet til skade...

Skal der senere vise sig, at han lider af piskesmæl eller andet, er det en ren forsikringsag og har derfor ikke noget at gøre med politiet som sådan - selvfølgelig, skulle der opstå problemer med skyldsspørgsmålet, vil en politirapport eller domsfældelse nærmest have karakter af endegyldigt bevis. som tidligere skrevet, TROR jeg ikke Nicolai B får problemer med skyldsspørgsmålet (selv hvis bilisten skulle begynde at klynke) vidner og relevant date på bilisten BURDE række.

ps. Nicolai B - tag et smut til læge og bliv tjekket, ført journal, hvis skønnet nødvendigt bør du også scannes - der sender du bare regning til hans forsikring, de er forpligtiget til at betale.

• #28   18. apr 2008 Nu skete der jo heldivis ikke nicolai noget, ellers havde det været en anden sag. Og det er da fint, helle at du mener at vi skal til at køre rundt og melde hinanden til politiet, men den hopper jeg nu ikke med på.

• #29   18. apr 2008 T.J(KBH) - Godt skrevet ;o)

- Og jeg er slet slet ikke en hævngerrig type, tværtom, men jeg ville bare gerne sikre mig om Nicolai B gør hvad han kan for at hans røv er i sikkerhed ;o)
    Politi eller ikke politi, it´s up to you, som de siger i Struer ;o)

• #30   18. apr 2008 jesus christ da. Godt nok har han kvajet sig, men direkte at lade ham komme igennem hele møllen er sguda at gå i små sko. Så længe der ikke er personskade og at han ud over at tage hele skylden også hjælper den stakkels Nicolai hjem, skal man godt nok være en sur gnavpot, hvis man også ønsker at han skal af med pappet. Den der stikkermentalitet håber jeg godt nok forbliver inaktiv hos folk i fremtiden, for hvad skal det dog ellers ende med.

• #32   18. apr 2008 Jeg kørte sammen med Nikolaj, og jeg så det hele bagfra. Jeg kan stadig ikke fatte, at han kørte over for fuldt spærrede linjer. Han kunne have lavet den pokkers u-vending i krydset i stedet. Meget rystende!

Og forresten rigtig heldigt, at Nikolaj havde fået fuld-kåbe på for 2 uger siden, da det ellers havde været hans ben (knæ) der havde taget slaget!

Mega irriterende afslutning på en ellers hyggelig dag.

@R46
    Han kørte ikke Nikolaj hjem. Nikolaj kørte selv sin MC hjem. Han kørte forrest, bilisten i midten og så kunne jeg ellers øve mine undvigelsesmanøvrer fra diverse glas og krus der røg af hans trailer...

• #33   18. apr 2008 Fuck hvor trælst, godt der ikke skete dig noget!!!

• #34   18. apr 2008 Jeg mener det ville være i sit rette at menlde ham til politiet. De bilister SKAL lære at se sig for. Kan sq ik være rigtigt at vi altid skal have hånden/foden på bremsen så snart der er en bil i nærheden.
    Onsdag var kontordamen/tøsen fra mit arbejde ved at køre min ned da hun skulle skifte vognbane. Og så tillod hun sq at belære mig om at jeg skulle tage og lære at køre ordenligt; og jeg var til fare for mig selv.. Nu havde hun jo kigget i spejlene 3 gange, så det var da ikke hendes problem.
    Vil ikke være bekendt at skrive mit svar til hende her inde Lidt meget grimt sprog. . Men der var INGEN der talte med mig resten af dagen. De mente det var bedst at lade mig være.

• #35   18. apr 2008 Hvordan kan man sige go' for at man ikke indblander politiet, når det den bilist laver er så stik imod lov og ret som noget kunne have været?
    At der ikke skete Nicolai noget er da udelukkende hans egen skyld! Det kunne ha' gået SÅ MEGET værre!! Der er jo ikke forskel på den lovovertrædelse som bilisten laver, ud fra om Nicolai kommer til skade eller ej, DET ER STADIG LIGE FARLIGT, OG DUMT, OG UAGTSOMT, OG LATTERLIGT, og jeg kunne blive ved....

Det må IKKE gå ustraffet hen, når folk laver SÅ farlige overtrædelser!!

hvad skal vi med periodiske bilsyn? næh, så heller periodiske køreprøver, måske hver 5. år !!!

• #36   18. apr 2008 Forstår ikk rigtig mentaliteten til at melde alt til politiet... HUSK at have jeres egen sti ren først...

• #37   18. apr 2008 Henning F (Odense) - Ja det tror jeg faktisk du kan have meget ret i med hensyn til at, samfundet ville være et bedre sted for os alle hvis der blev afkrævet af os at udvise lidt mere "fornuftig disciplin" - for er der noget forældre gør så er det at, afrette deres børn, men når det kommer til os selv ville VI pive som små børn - hvis vi blev "genopdraget" hele livet.

- Hvis vi nu tager situationen idag og sidestiller den med en person der går med kniv, og der så var sket det i dag at, en person liiige har taget chancen og fægtet ud med den kniv - og strejfet en person, hvad så ? Skulle det så heller ikke meldes - skulle også dette undskyldes med at, nå ja vi laver jo alle sammen lidt ulykker ind imellem ?
    - En bil kan være lige så meget en mord våben - og hvor går grænsen for at melde ?

• #38   19. apr 2008 Fuldstændig absurt tanke at vi skal til at gå og melde hinanden.. Vi skal måske prøve at opdrage vores børn til at ha en bedre morale i stedet for. Så det gode vi gør er fordi at vi har lyst til at være et bedre menneske, frem for at det skal være af angst for at blive angivet af sin nabo..

• #39   19. apr 2008 Politiet bliver nu indblandet i sagen. Idioten mødte ikke op hos Nicolai her til morgen.

• #40   19. apr 2008 Lars (højfyn) J - Der er vist ingen der siger at vi SKAL TIL at gå og anmelde hinanden. Der er blevet SPEKULERET over hvordan samfundet så ville være.
    - Jeg er ikke tilhænger af stikkeri - men mon ikke ved de "store" alvorlige ting kunne det have en præventiv virkning. Hvis vi nu sagde at, vi var til fest og onkel Finn havde fået en ordentlig kæp i øret, og så besluttede sig at køre hjem, der ville det i mine øjne være okay at anmelde ham - hvis vi ikke kan få ham på andre tanker eller få nøglerne fra ham.

Lars - Nu kommer jeg lige med en påstand ! Vores børn har i mine øjne en langt bedre morale end vi voksne, jeg syntes rigtig tit at det må være trist for børn at blive opdraget af os. Vi omgår mange regler som vinden blæser, og hvordan pokker må det ikke opleves af børn at : skulle lystre voksne der ikke har hånd i hanke med deres eget liv.

De stakkels "smukke uskyldige børn" bliver i mange tilfælde opdraget af ukompetente voksne, der drikker - er utro - køre sprit - er vredladne og ustabile - bliver skilt for et godt ord så vores børn har fået en spoleret holdning med sig fra barnsben om at ægteskabet ikke kan lykkes, mellem to voksne mennesker - ja jeg syntes sku vi har et forklaringsproblem over vores ringe opførsel, der desværre rækker meget længere end kun til vores adfærd i trafikken - så ja tak til nogle "opstramninger" da vi tydeligt har bevidst vi ikke er vores roller voksne ;o(

• #41   19. apr 2008 Lars,, "Fuldstændig absurt tanke at vi skal til at gå og melde hinanden.. "

,,, At melde hinanden ? nej det har intet med stikkersamfund at gøre, men i den situation skal han stoppes med den slags tåbelig kørsel.

Mikkel... Det du siger i din sidste tråd, understreger netop at det er nødvendigt at indblande politiet

• #42   19. apr 2008 Yes som Mikkel siger..
    Her i morges mødte personen ikke op på min adresse som aftalt.. Jeg gav ham 20minutter, og ringede på det nummer han havde givet mig.. dut dut dut.. intet svar...
    Jeg slog hans adresse op på degulesider og fandt et andet telefon nummer.... dut dut dut.... intet svar...
    Så ringede jeg til politiet, hvilket jeg også gjorde igår, for at høre hvad jeg skulle gøre.. De bad mig om at komme ind på stationen og medbringe alt hvad jeg havde af oplysninger.. Efter 1½ time blev jeg færdig derinde, og fik udfyldt i samarbejde med den rare betjent, en anmeldelse af ulykken.. Han så intet problem fra min side om erstatning, så jeg kunne rolig aflevere cyklen hos min forhandler..
    Cyklen er nu afleveret, og da jeg er så heldig at have kasko selv, sagde de, at de kunne gå igang lige så snart taksatoren havde været der, med at lave min cykel...
    de regnede med 1½-2 uger, for at jeg kan komme ud på de danske veje igen smiley

• #43   19. apr 2008 Nicolai B. Heldigt der ikke skete noget med dig. Og som du har gjort kan man jo altid anmelde sagen til politiet senere når der er vidner. Resultatet for billisten bliver sandsynligvis en bøde, et klip og ny orienterende køreprøve. Mit råd til dig er, at skrive alt ned omkring ulykken som du husker, for du bliver sandsynligvis indkaldt som vidne i retten, for der vil blive lagt politisag mod ham.

Jeg prøvede selv for 1½ år siden at blive kørt ned af en billist der lavede en u-vending. Jeg var bare ikke så heldig som dig - brækkede det ene ben 7 steder og har 20% méngrad i dag. smiley

Hvis du skal i retten, kan der godt gå rigtig lang tid, derfor er det en god ide at få skrevet alt ned omkring ulykken. For mit vedkommende gik der næsten 10 måneder.

• #44   19. apr 2008 Nicolai B - Det glæder mig at høre at du har "styr" på det ;o))

- Du har jo allerede haft meget bøvl ud af bilistens opførsel af : "jeg vender sku lige her midt på vejen "....... Så held med det hele Nicolai B ;0)

• #45   19. apr 2008 Lotte Kampmann O - Rigtig ærgelig din historie ;o( Og super godt råd du gav Nicolai B med at skrive ned ;0)

- Vores nabo blev kørt ned på mc ligeledes på grund af en bilists uvendig og han er nu opereret 7-8 gange og det er ved at være et par år siden. - Han er blevet omskolet og håber at han kan "holde til jobbet som chauffør", som han påbegynder om ca. en måned.

• #46   19. apr 2008 Nicolai B jamen så er der heller ikke så meget at diskutere, når han ikke holder aftalen, må han sgu bøde for det, længere er den ikke.
    Held og lykke med at få din mc lavet.

• #47   19. apr 2008 Helle B: Ja, det var lidt held i uheld (men jeg overlevede da). Jeg mangler stadig en operation, hvor noget af alt det metal de puttede i mit ben skal væk - men nu er der jo strejke så hvornår er ikke godt at vide smiley

Jeg mener, at en uvending er en af de farligeste manøvre i trafikken og de burde næsten forbydes. Jeg kender flere, der efter min ulykke ikke længere laver uvendinger midt på vejen, men kun ved kryds med stopsignaler.

• #48   19. apr 2008 Surt at det skulle komme så vidt at du var nødt til at anmelde, men jeg har selv oplevet det samme et par gange, dog i bil, skadeforvolderen lovede bod og bedring og selvfølgelig skulle der ikke være tvivl om hvem der betalte, det gjorde hun selvklart (begge gange var det faktisk hunkøn) men når de så kom hjem til manden, så kom der åbenbart andre boller på suppen og de nægtede at betale, hvilket betød at jeg jo så var nødt til at involere både politi og forsikring i omstændighederne og hov! pludselig kunne de godt finde ud af at betale.

I forbindelse med at i kommer til skade? så tag for guds skyld altid ind og blive undersøgt, også selv om i ikke mener der er noget galt. Personligt har jeg oplevet en kollega kure på røven ned af en trappe engang, han rystede lidt på hovedet af sit uheld, sagde at der ikke var sket noget og fortsatte så sit arbejde, 2 år efter sad han i rullestol pga. hans uheld. Hvad værrer var så havde vi kæmpe problemer med at få en erstatning til ham, da der intet var noteret om uheldet, af samme grund bliver samtlige kollegaer også bedt om at lave en uheldsrapport hvis de er "kommet til skade" og det selvom de ikke mener der er sket noget.

• #49   19. apr 2008 Fandeme typisk de løber fra det....
    Godt du har vidner osv og godt der er optaget rapport.. I sidste ende kommer det tli at koste ham et par klip forid han ikke mødte op på adressen....
    Sådan en klovn....

• #50   19. apr 2008 Nu går jeg jo bare og får lidt "dårlige" tanker omkring dette. Det var nemlig en ung og en ældre invandre som kørte bilen "de bor i vollsmose", og nu ved de jo hvor mine forældre bor henne.. Håber ikke at de får nogle grimme tanker omkring dette...

• #51   19. apr 2008 Den har jeg bestemt også tænkt over.... Fingers X'ed på, at der ikke sker noget!

• #52   19. apr 2008 sad og læste indlægget fra toppen og tænkte at hvorfor dog melde manden... og han fuckede up og lavede noget uheldigt, men ingen personskade og han påtog sig skylden....

men når man så læser han ikke dukker op osv, ja så er der jo kun en vej frem desværre, melde idioten til politiet... man mister totalt troen på ens medmennesker. Skræmmende at vi bliver nød til at melde alt til politiet bare for at være sikre på at vore medmennesker lever op til deres forpligtelser og betaler for deres dumheder....

en skam det skal være kommet så vidt...

Mvh/Henrik

• #53   19. apr 2008 Han er udlænding og bor i Vollsmose.... worst case scenario kunne jo være, at han mødte op med venner og lignende.

• #54   19. apr 2008 ro på. Lad police klare den. Føler du dig truet så henvender du dig bare på stationen..
    Du har vidner osv intet at være nervøs over

• #55   20. apr 2008 De ville gerne med ind, for at se hvor meget skade der var forvoldt, da de meget gerne ville køre det uden om forsikringen. Men det bedste er sgu at gøre det gennem forsikringen, hvis der nu kom problemer senere hen med maskinen som ikke lige blev opdaget nu osv...
    De blev nemlig ved med at sige, at vi kan betale dig her til d. 1 for der får vi løn osv...
    PT de skader jeg har set som skal laves er: Øverste kåbe "lygtehuset", fuldkåben, forreste støddæmper, venstre blinklys "Rizoma", oliekøler, og frontskærm på dækket... Det lyder til at blive en del penge hvis de skulle betale det uden om forsikringen....

• #56   20. apr 2008 Nicolai B - Hvad med lige at vende din "nervøsitet" med politiet, der kan du forklare politiet, at du har spekuleret over hvorvidt dette her, kan få konsekvenser for dine forældre, og om politiet evt. kan berolige jer, eller give du og din familie nogle gode råd med på vejen.

• #57   20. apr 2008 Vi har snakket om det, og det var faktisk dem som bragte det på banen.. Men vi griber knoglen og ringer hvis der bliver noget... men som der blev nævnt tidligere i tråden, så ved de jo godt at deres straf bare vil blive endnu størrer end den selv-risiko de skal betale til deres forsikring.. Lad os håbe at det bliver sådan...
    Jeg kan bare ikke vente med at få min maskine tilbage, og komme ud og køre igen... Vejret er jo bare kanon, og det bliver jo ikke dårligere i denne periode...

• #58   20. apr 2008 Nicolai B glem alt om at tage dem med ind til forhandleren, du gav ham en chance for at møde op dagen derpå for at finde ud af noget og han blev væk. I min verden har den slags forspildt enhver chance for yderligere samarbejde. Hvad så når vi kommer til den 1. ste og de pludselig mener at der er for dyrt, eller den og den skade ihvertfald ikke kan stamme fra uheldet, hva så, de kan trække din reparation ud i en lang uendelighed, hvis du altså vælger at lade dem betale uden om forsikringen. Nej lad du endelig forsikringen tage den herfra, så har du heller ikke brug for at have mere kontakt med dem.

Kommentér på:
Godt der ikke skete mere

Annonce