Godt der ikke skete mere Godt der ikke skete mere
jeg holdt for rødt i et stort kryds... da jeg så kører over og kommer over på den anden side, prøver en billist at lave en U vending med trailer bagpå bilen. Dette sker ved et dobbeltoptrukne linier, som også er kombineret med en venstresvingbane. Jeg gør alt hvad jeg kan for at bremse og trække udenom, men rammer lige ind i bilens front..
Det skal siges at føren af bilen bremser til at starte med, men så bliver enig med sig selv om, at han godt kan fuldføre u-vendingen, og derved tøver med at bremse igennem før det er forsent...
Det eneste der er sket, er at min fuldkåbe er knækket og køleren har fået et lille slag.. Nu skal jeg ind til forhandleren imorgen og aflevere den, så der kan komme taksator på osv..
Det skal siges at der ikke blev kørt for stærkt fra min side af, og at der ikke er sket noget med mig overhovedet... Har siddet lidt og tænk over det, og det kunne have gået så meget mere galt end det gjorde... 7-9-13!!!
Her er et billede så I kan se hvor det skete:
(link fjernet)
Jeg er den røde, billisten er den blå...
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 221 Svar: 2.307
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Har du fået numre på evt vidner? så det ikke er ord mod ord?
Hvordan reagerede han?
apr 2007
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 69 Svar: 221
Jeg har deres tlf numre og det hele...
Jeg har kopi af alle hans papirer på bilen osv.. Jeg har ikke fået politiet ind i det, hvilket nok er for sent nu eller??
Han reaktion var først og fremmest med mig, om der var sket noget... Har ikke et eneste blåt mærke eller noget...
Han fulgte efter mig hjem til mine forældre bopæl i odense, og vi fik talt om tingene og tog kopi af alle hans papirer.. Han kommer hjem til os imorgen tidlig, hvor vi sammen for kørt ind til mc forhandleren så der kan komme taksator osv på...
Er det rigtig grebet an?
mar 2004
Det er godt du har vidner. Skulle han nægte eller noget, så fat i politiet.
Men kun hvis han begynder at komme med søforklaringer og ikke vil stå ved det osv. Mon ikke i kan undlade politiet. Han mister jo nok pappet i fald
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
Der er ingen grund til at blande politiet ind i det, hvis der ikke er personskader, og han har taget ansvaret.
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 45 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 688
Kør ned til din lokale sherif og få dem til at optage rapport, så slipper du for alt bøvl med modparten i fremtiden.
mar 2004
det skader ikke ihvertfald
dec 2003
Men manden ligger og kører på tværs af spærreflader og er årsag til en ulykke. Tror da pokker at han er så samarbejdsvillig og straks påtager sig skylden og kommer hjem til Jer for at ordne det finasielle...
Jeg vil helt klart kontakte politiet.. BASTA
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
Men for din egen skyld - så sørg for at behandle denne her episode seriøst, ellers er du den der kan ende med at tabe i denne sag, på længere sigt ;o(
apr 2007
Men alle kan lave fejl, og nu når der KUN er skete materielle skader, så ser jeg ingen grund til at hans skal mistet pappet pga. det.. Vi laver sgu alle fejl i traffiken, nogle mere grumme end andre...
apr 2007
mar 2004
afsted på politigården
okt 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 284
Nicolai B - du burde ikke få nogle problemer med forsikring, da du har flere vidner og alle de relevante data på ham - police nr., kørekort nr., reg. nr., bilmodel, navn og adresse.
feb 2008
apr 2007
Men som sagt, bilisten er i min hule hånd, da han lavede en meget GRUM fejl ved at lave den uvending der, så mon ikke han bare er glad for at beholde pappet?
feb 2008
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 275
Han skal F***** ikke slippe så let !!! Det kan godt være at det kun er matriel skade, MEN HVA NU HVIS DU VAR BLEVET KVÆSTET ?? Dummer man sig så kraftigt som ham billisten gjorde ved at lave en u-vending på den måde, SÅ HAR MAN SQ IKKE RET TIL AT KØRE BIL !!!
Jeg blev selv påkørt af en billist som lavede U-vending for 1½ uge siden... Jeg fik både politi og ambulande indblandet!! Hvilket jeg er glad for. Der var ikke sket andet med mig end lidt knups på anklen, men fik det alligevel tjekket på skadestuen. Også mht. hvis der engang skule vise sig at være noget, som stammer derfra!!!!
også selvom det er mindre ulykker, FÅ POLITI OG (HVIS DER ER BARE DET MINDSTE MED DIG) AMBULANCE BLANDET IND I DET
okt 2004
ps. Nicolai B - jeg ønsker ikke af nedgøre, at du nu har ringet til politiet - de har givet dig gode råd og skal man aldrig forklejne
apr 2007
dec 2007
MEN godt der ikke skete noget med dig!!! det er det vigtigste
dec 2007
feb 2008
- Så derfor på skadestuen og få det i dine papirer Nicolai B - jeg give mine 3 døtre samme råd som her, hvis de stod i samme ærgelige situation basta ;o)
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 1.390
Og helle, ulykken er rappoteret til forsikring, så jeg kan ikke se hvad forskel det skulle gøre i de fremtidige konsekvenser at han blev meldt til politiet?
feb 2008
- Jeg fatter ikke en skid ! Herinde var der masser af mc-folk der ville køre til Christiansborg og slå på tønderne med en kampagne over "Sikker Mc Kørsel" og så nu hvor Nicolai B, har haft en nærdøds oplevelse, såååååååå skal bilisten gå fri !!!!
okt 2004
Skal der senere vise sig, at han lider af piskesmæl eller andet, er det en ren forsikringsag og har derfor ikke noget at gøre med politiet som sådan - selvfølgelig, skulle der opstå problemer med skyldsspørgsmålet, vil en politirapport eller domsfældelse nærmest have karakter af endegyldigt bevis. som tidligere skrevet, TROR jeg ikke Nicolai B får problemer med skyldsspørgsmålet (selv hvis bilisten skulle begynde at klynke) vidner og relevant date på bilisten BURDE række.
ps. Nicolai B - tag et smut til læge og bliv tjekket, ført journal, hvis skønnet nødvendigt bør du også scannes - der sender du bare regning til hans forsikring, de er forpligtiget til at betale.
aug 2007
feb 2008
- Og jeg er slet slet ikke en hævngerrig type, tværtom, men jeg ville bare gerne sikre mig om Nicolai B gør hvad han kan for at hans røv er i sikkerhed ;o)
Politi eller ikke politi, it´s up to you, som de siger i Struer ;o)
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 37 Svar: 236
Og forresten rigtig heldigt, at Nikolaj havde fået fuld-kåbe på for 2 uger siden, da det ellers havde været hans ben (knæ) der havde taget slaget!
Mega irriterende afslutning på en ellers hyggelig dag.
@R46
Han kørte ikke Nikolaj hjem. Nikolaj kørte selv sin MC hjem. Han kørte forrest, bilisten i midten og så kunne jeg ellers øve mine undvigelsesmanøvrer fra diverse glas og krus der røg af hans trailer...
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.374
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 485
Onsdag var kontordamen/tøsen fra mit arbejde ved at køre min ned da hun skulle skifte vognbane. Og så tillod hun sq at belære mig om at jeg skulle tage og lære at køre ordenligt; og jeg var til fare for mig selv.. Nu havde hun jo kigget i spejlene 3 gange, så det var da ikke hendes problem.
Vil ikke være bekendt at skrive mit svar til hende her inde Lidt meget grimt sprog. . Men der var INGEN der talte med mig resten af dagen. De mente det var bedst at lade mig være.
dec 2007
At der ikke skete Nicolai noget er da udelukkende hans egen skyld! Det kunne ha' gået SÅ MEGET værre!! Der er jo ikke forskel på den lovovertrædelse som bilisten laver, ud fra om Nicolai kommer til skade eller ej, DET ER STADIG LIGE FARLIGT, OG DUMT, OG UAGTSOMT, OG LATTERLIGT, og jeg kunne blive ved....
Det må IKKE gå ustraffet hen, når folk laver SÅ farlige overtrædelser!!
hvad skal vi med periodiske bilsyn? næh, så heller periodiske køreprøver, måske hver 5. år !!!
apr 2007
Følger: 67 Følgere: 64 MC-er: 9 Emner: 117 Svar: 799
feb 2008
- Hvis vi nu tager situationen idag og sidestiller den med en person der går med kniv, og der så var sket det i dag at, en person liiige har taget chancen og fægtet ud med den kniv - og strejfet en person, hvad så ? Skulle det så heller ikke meldes - skulle også dette undskyldes med at, nå ja vi laver jo alle sammen lidt ulykker ind imellem ?
- En bil kan være lige så meget en mord våben - og hvor går grænsen for at melde ?
aug 2007
aug 2007
feb 2008
- Jeg er ikke tilhænger af stikkeri - men mon ikke ved de "store" alvorlige ting kunne det have en præventiv virkning. Hvis vi nu sagde at, vi var til fest og onkel Finn havde fået en ordentlig kæp i øret, og så besluttede sig at køre hjem, der ville det i mine øjne være okay at anmelde ham - hvis vi ikke kan få ham på andre tanker eller få nøglerne fra ham.
Lars - Nu kommer jeg lige med en påstand ! Vores børn har i mine øjne en langt bedre morale end vi voksne, jeg syntes rigtig tit at det må være trist for børn at blive opdraget af os. Vi omgår mange regler som vinden blæser, og hvordan pokker må det ikke opleves af børn at : skulle lystre voksne der ikke har hånd i hanke med deres eget liv.
De stakkels "smukke uskyldige børn" bliver i mange tilfælde opdraget af ukompetente voksne, der drikker - er utro - køre sprit - er vredladne og ustabile - bliver skilt for et godt ord så vores børn har fået en spoleret holdning med sig fra barnsben om at ægteskabet ikke kan lykkes, mellem to voksne mennesker - ja jeg syntes sku vi har et forklaringsproblem over vores ringe opførsel, der desværre rækker meget længere end kun til vores adfærd i trafikken - så ja tak til nogle "opstramninger" da vi tydeligt har bevidst vi ikke er vores roller voksne ;o(
dec 2003
,,, At melde hinanden ? nej det har intet med stikkersamfund at gøre, men i den situation skal han stoppes med den slags tåbelig kørsel.
Mikkel... Det du siger i din sidste tråd, understreger netop at det er nødvendigt at indblande politiet
apr 2007
Her i morges mødte personen ikke op på min adresse som aftalt.. Jeg gav ham 20minutter, og ringede på det nummer han havde givet mig.. dut dut dut.. intet svar...
Jeg slog hans adresse op på degulesider og fandt et andet telefon nummer.... dut dut dut.... intet svar...
Så ringede jeg til politiet, hvilket jeg også gjorde igår, for at høre hvad jeg skulle gøre.. De bad mig om at komme ind på stationen og medbringe alt hvad jeg havde af oplysninger.. Efter 1½ time blev jeg færdig derinde, og fik udfyldt i samarbejde med den rare betjent, en anmeldelse af ulykken.. Han så intet problem fra min side om erstatning, så jeg kunne rolig aflevere cyklen hos min forhandler..
Cyklen er nu afleveret, og da jeg er så heldig at have kasko selv, sagde de, at de kunne gå igang lige så snart taksatoren havde været der, med at lave min cykel...
de regnede med 1½-2 uger, for at jeg kan komme ud på de danske veje igen
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 854
Jeg prøvede selv for 1½ år siden at blive kørt ned af en billist der lavede en u-vending. Jeg var bare ikke så heldig som dig - brækkede det ene ben 7 steder og har 20% méngrad i dag.
Hvis du skal i retten, kan der godt gå rigtig lang tid, derfor er det en god ide at få skrevet alt ned omkring ulykken. For mit vedkommende gik der næsten 10 måneder.
feb 2008
- Du har jo allerede haft meget bøvl ud af bilistens opførsel af : "jeg vender sku lige her midt på vejen "....... Så held med det hele Nicolai B ;0)
feb 2008
- Vores nabo blev kørt ned på mc ligeledes på grund af en bilists uvendig og han er nu opereret 7-8 gange og det er ved at være et par år siden. - Han er blevet omskolet og håber at han kan "holde til jobbet som chauffør", som han påbegynder om ca. en måned.
aug 2007
Held og lykke med at få din mc lavet.
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 854
Jeg mener, at en uvending er en af de farligeste manøvre i trafikken og de burde næsten forbydes. Jeg kender flere, der efter min ulykke ikke længere laver uvendinger midt på vejen, men kun ved kryds med stopsignaler.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 417
I forbindelse med at i kommer til skade? så tag for guds skyld altid ind og blive undersøgt, også selv om i ikke mener der er noget galt. Personligt har jeg oplevet en kollega kure på røven ned af en trappe engang, han rystede lidt på hovedet af sit uheld, sagde at der ikke var sket noget og fortsatte så sit arbejde, 2 år efter sad han i rullestol pga. hans uheld. Hvad værrer var så havde vi kæmpe problemer med at få en erstatning til ham, da der intet var noteret om uheldet, af samme grund bliver samtlige kollegaer også bedt om at lave en uheldsrapport hvis de er "kommet til skade" og det selvom de ikke mener der er sket noget.
mar 2004
Godt du har vidner osv og godt der er optaget rapport.. I sidste ende kommer det tli at koste ham et par klip forid han ikke mødte op på adressen....
Sådan en klovn....
apr 2007
aug 2007
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 745
men når man så læser han ikke dukker op osv, ja så er der jo kun en vej frem desværre, melde idioten til politiet... man mister totalt troen på ens medmennesker. Skræmmende at vi bliver nød til at melde alt til politiet bare for at være sikre på at vore medmennesker lever op til deres forpligtelser og betaler for deres dumheder....
en skam det skal være kommet så vidt...
Mvh/Henrik
aug 2007
mar 2004
Du har vidner osv intet at være nervøs over
apr 2007
De blev nemlig ved med at sige, at vi kan betale dig her til d. 1 for der får vi løn osv...
PT de skader jeg har set som skal laves er: Øverste kåbe "lygtehuset", fuldkåben, forreste støddæmper, venstre blinklys "Rizoma", oliekøler, og frontskærm på dækket... Det lyder til at blive en del penge hvis de skulle betale det uden om forsikringen....
feb 2008
apr 2007
Jeg kan bare ikke vente med at få min maskine tilbage, og komme ud og køre igen... Vejret er jo bare kanon, og det bliver jo ikke dårligere i denne periode...
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 417
Godt der ikke skete mere