{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.633 visninger | Oprettet:

mc. og økonomi? {{forumTopicSubject}}

Hej MG!
LIge et par spørgsmål fra en uerfaren.Jeg overvejer at købe motorcykel, men har brug for at få et samlet overblik over omkostningerne i det: (Jeg er 18 år og har endnu ikke motorcykelkørekort)

Hvis jeg køber en ældre motorcykel som f.eks en MZ'er fra 70'erne eller tilsvarende (nogle forslag) Et alternativ til en scooter som hver dag skal bringe mig til og fra skole. Pris?

Forsikring? Kunne det evt. være veteran og hvad koster det?

Omkostninger iøvrigt - til reparationer og alm. vedligehold.?

Håber på et svar som kan hjælpe mig til at få et overblik over de samlede omkostninger ved at erhverve sig en motorcykel.

På forhånd tak!

Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mc. og økonomi?
  • #1   11. sep 2005 Tak for det hurtige svar, men jeg havde måske håbet på et lidt mere uddybende svar. Tror faktisk også at en veterancykel er noget billigere.

Mit spørgsmål er ikke, hvilken cykel jeg skal købe, men mere om jeg overhovedet har råd til at eje en motorcykel. Jeg har set de utallige indlæg om begyndere, som søger svar på, hvilken cykel de skal købe, og det skal jeg nok lade være med at spørge om.
    Mit spørgsmål er mere økonomisk rettet. Jeg søger bl.a. at få information om alle de omkostninger, som man ikke lige kan gennemskue når man for første gang overvejer at købe en mc.
    Håber flere vil svare på mit indlæg.

• #2   11. sep 2005 ingen tvivl om at en mc koster at have kørend. men skruekursus og den hjælp man altid kan finde blandt mc ister. er mange gange penge værd. der er selvfølig forsikring og vægtafgift. også skal man overveje fordele og ulemper ved nyt kontra gammel. gammel vil der altid være nogen udgifter ´ved rep og nyt er der selvfølig udgifter ved afdrag af lån. en ældre honda eller suzuki fra 80er vil nok være fornuftigt. ikke så svær at skrue på selv og der findes masse af stumper til dem begge.
    håber dette svar er nok. ellers meld tilbage

• #4   12. sep 2005 Det lyder da egentligt som ret meget, men mon ikke det kan gøres billigere.
    Lad os nu sige, at jeg køber en 150ccm mz'er. Hvor store udgifter kan der være på sådan en - jeg mener det er en simpel 2-takt, som umiddelbart ser ret robust ud.

Tror i at udgifterne på sådan en cykel kommer op i det prisleje? Mit krav er i første omgang, at cyklen skal være stand-in for en 45-knallet/scooter. 45km/t er lige langsomt nok smiley

Kommentér på:
mc. og økonomi?

Annonce