mc. og økonomi? {{forumTopicSubject}}
Hej MG!
LIge et par spørgsmål fra en uerfaren.Jeg overvejer at købe motorcykel, men har brug for at få et samlet overblik over omkostningerne i det: (Jeg er 18 år og har endnu ikke motorcykelkørekort)
Hvis jeg køber en ældre motorcykel som f.eks en MZ'er fra 70'erne eller tilsvarende (nogle forslag) Et alternativ til en scooter som hver dag skal bringe mig til og fra skole. Pris?
Forsikring? Kunne det evt. være veteran og hvad koster det?
Omkostninger iøvrigt - til reparationer og alm. vedligehold.?
Håber på et svar som kan hjælpe mig til at få et overblik over de samlede omkostninger ved at erhverve sig en motorcykel.
På forhånd tak!
Peter
jul 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 9
Mit spørgsmål er ikke, hvilken cykel jeg skal købe, men mere om jeg overhovedet har råd til at eje en motorcykel. Jeg har set de utallige indlæg om begyndere, som søger svar på, hvilken cykel de skal købe, og det skal jeg nok lade være med at spørge om.
Mit spørgsmål er mere økonomisk rettet. Jeg søger bl.a. at få information om alle de omkostninger, som man ikke lige kan gennemskue når man for første gang overvejer at købe en mc.
Håber flere vil svare på mit indlæg.
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 25 MC-er: 4 Emner: 108 Svar: 62
håber dette svar er nok. ellers meld tilbage
jul 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 9
Lad os nu sige, at jeg køber en 150ccm mz'er. Hvor store udgifter kan der være på sådan en - jeg mener det er en simpel 2-takt, som umiddelbart ser ret robust ud.
Tror i at udgifterne på sådan en cykel kommer op i det prisleje? Mit krav er i første omgang, at cyklen skal være stand-in for en 45-knallet/scooter. 45km/t er lige langsomt nok
mc. og økonomi?