{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Honda VT 750 vs 1100 {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Er helt ny føre og også helt ny på siden her, men har fået den varmt anbefalet:)

Jeg er på udkig efter min første cykel, og har fået et godt øje på en model. Nemlig en Honda VT (ved ikke om det er shadow)

Men jeg er i tvivl om en 750cc er nok, eller om jeg skal gå efter en 1100cc.

Regner med at tage forbi en forhandler og prøve den af, da jeg i øjeblikket kun har kørt på en Honda CBR 650. Er klar over at en startercykel ikke skal være for hidsig, og at en gadecykel selvfølgelig har mere smæk i sig end en cruiser. Men ville være ked af at købe en 750'er og så kæde mig på den efter en sæson..

Håber der er nogen der kan hjælpe smiley

P.S er 187 høj, ved nogen om denne model er for lille, eller er den i en god størrelse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda VT 750 vs 1100
  • #1   24. okt 2023 Når du er uden den store erfaring på mc, så skal du ikke bekymrer om en 750 cc er for lille.
    Det svarer nogenlunde til en overvejelse, om du skal købe en elefantriffel eller nøjes med en luftbøsse, for at skyde gråspurve.
    Tro mig, en 750cc kan skræmme lortet ud af livet på dig, hurtigere end du kan forestille dig.
    Så gå ud og se, mærk og rør ved flere mc´er, sæt dig op mærk efter om du befinder dig godt, kør en tur og hvis du stadig befinder dig godt, så er det den rigtige mc for dig.
    Glem alt om cc i første omgang og lad nu være med at skulle være Valentino Rossi første gang du bliver sluppet fri, for det kan man dø af.


  • #2   24. okt 2023 Køb du bare den store model så du ikke skal bekymre dig for meget, om 750'eren er eller bliver for lille senere hen

  • #3   24. okt 2023 46 heste i en 750 til sådan en pølsevogn, slår vist ikke nogen af.
    Hvis det er typen eller stilen af motorcykel, du drømmer om, så kommer den mest til sin ret med nogle kubik…
    Men prøv den nu inden du køber, og prøv også gerne noget alternativt, så du kommer hjem med den rigtige ged


  • #4   25. okt 2023 jeg er lige gået fra en 100 hk. naked bike til en 45 hk. tung cruiser VT 750 ACE
    der en klart en mærkbar forskel!!
    I mit tilfælde savnede/ønskede jeg at læne mig tilbage og nyde mc-turen, at komme tættere på asfalten og lytte til en pludrede V2'er... og det klare en 750cc uden problemer.
    jeg tænker ikke du finder dit svar ud fra andres erfaringer. om du skal op i en 1100cc kommer an på dit temperament. prøv begge modeller og mærk forskellen på egen krop ??.


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #5   25. okt 2023 Er 45 og 65 heste ikke hip som hap - i hvert fald mht. at "skræmme lortet ud af livet" på folk, som Ole skriver?

    Gik selv fra en 125'er til en 1100 med 100 Hk, og bortset fra lige at skulle vænne sig til, at tumle en tung maskine, så har den kun gjort mit grin bredere. smiley


  • #6   25. okt 2023 Når nu du er ny på 2 hjul, så start med en mindre mc. En 750 ccm er langt mere eftergivende i en uheldigt tilpasset situation end en 1100.


Kommentér på:
Honda VT 750 vs 1100

Annonce