{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pgo t-rex 150 vs. pgo g-max 200
  • #1   24. apr 2008 Hej, jeg har haft en pgo t-rex 110 med 11 hk 9 nm.
    Det var en fin to-hjulet køretøj som kørte ca. 20 km. pr. liter med hanen i bund hele tiden.

    Hvis jeg var dig og skulle vælge mellem 150 / 200 ville jeg helt klart vælge 200!!

    For der er væsentlig forskel på de to, da der er 50 ccm til forskel.

    Pgo t-rex 150 har 11 HK 11 NM.
    Pgo G-Max har 14 HK 15 Nm.

    I praktisk er det nok en mærk bare forskel, da 200 kubikkeren har ca. 30 procent mere power.. og det er dejligt at have, hvis man vil frem og der er modvind..


  • #2   24. apr 2008 på de 4-taktsmotor kan du forvente forbrug på 20-25 km/pr. liter

  • #3   24. apr 2008 Kender desværre ikke til G-max'en men har en T-Rex 150.
    Jeg synes den er sjov at køre på. Masser af accel. og en topfart iflg. klokken på 100-110 km/t. Det lyder måske ikke så meget, men til bykørsel er det rigeligt.
    Gir jeg den gas kan jeg vinde næsten 5-7 min fra Harlev til midt Århus ifht. bilen
    Har haft en T-Rex 110, men dér savnede jeg lidt mere bundtræk, så den ikke gik meget ned i fart på bakker.
    Stil bare flere konkrete spgm.


  • #4   24. apr 2008 hvis der var flere muligheder end de to, ville jeg HELT klart hellere have en Piaggio X7 250i.e med 22 HK 20 NM med tophastighed på hele 120 KM/t med GPS.
    Men den koster så til gengæld 40,000,-
    men X7`eren har så længere leve tid end f.eks. 150 ccm. som skal yde mere for at få mere ud af den..

    Det er samme motor som denne..
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=42019


  • #5   24. apr 2008 20 til 25 km/l, troede faktisk de gik længere...

    Jeg troede faktisk ikke der var så meget forskel på de to motorer...

    /t


  • #6   24. apr 2008 Jeg går altid ud for max forbrug..

    De går nemt længere pr. literen ved lavere hastigheder.. f.eks. at du kun køre 80 km/ t ved landevejene i stedet for 105 Km/t. Gps. osv. på en G-max 200.
    Men du fristes let til at give mere gas, når man først kommer ud at køre på landevejene...

    Min tidligere pgo t-rex 110 blev oplyst af forhandleren til at kunne køre ca. 25 km pr. liter. i snit og max hastighed 99 km/t på speedoen.

    men ved tophastighed med gps på 83 km i timen og en lille smule by kørsel. Gik den kun ca. 20 km pr. liter. i snit.


  • #7   25. apr 2008 Tja, synes stadig jeg er i syv sind... Skal man give de 5000 ekstra!!!????

    /t


  • #8   25. apr 2008 Det er jo helt op til dig, hvis du har meget bykørsel.. så er G-Max 200 en dejlig maskine... for den har mere power...
    men skal du bare ud ad landevejen.. så er det vel lige meget hvilken en du vælger.. for det skal jo bare gå lige ud..

    Men ta ud at kigge på de maskiner, for der er lidt forskel på modellerne mellem 150 og 200.. G-Max 200 er nyere i design og flottere.. men 150 er standard og virker nemt og overskuelig, da den virker mindre og ik alt det der ekstra vindbeskyttelse ved knæerne osv.


  • #9   25. apr 2008 Hvis du tænker på at købe dem som nye er prisen den samme som denne:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54755573
    Den er 250 CC og har 19-20 HK - rigeligt til bykørsel og mindre ture....

    Jeg har selv en Leonardo 150, som kører genialt. Det er en stor fordel med den store vindskærm. Vedligeholdelsen er nem og der er skivebremse både foran og bagved som på G-max. T-rex 150 har tromle bag.


  • #10   25. apr 2008 Så har jeg sq bestilt en g-max200... Jeg kunne ikke lade være. MEN der er så lige 6 ugers leveringstid... PIS....

    Vil prøve at få den accepteret på MCG, men det kan sq nok ikke lade sig gøre. Desværre. hehe
    Takker for jeres hjælp.

    /t


  • #11   25. apr 2008 Det var så lidt.. og tillykke med det rigtige valg!!! ;o)

    For hvis man kigger på MCG... så blir folk ofte træt af, at deres motorcykler er blevet for lille med tiden..

    Så er det godt, at du ikke valgte en 150 CCM.. Men en 200 CCm som har mere power.. ;o)
    Jeg skal nok være en af de første som stemmer den ind, når jeg ser den på MCG ;o)


Kommentér på:
Pgo t-rex 150 vs. pgo g-max 200

Annonce