866 visninger
|
Oprettet:
Handsker til den kolde tid {{forumTopicSubject}}
Hej, er der nogen som kan anbefale et sæt gode handsker til den kolde tid? Jeg kører nemlig på min lige pt da bilen gik i stykker. Men mine handsker har ligeså meget luft gennemstrømning som mormors hjemmestrikkede luffer. Kan fint holde varmen i mit tøj, bare ikke fingrene.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.852
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 391
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 442
Fx her:
https://www.motostore.dk/soeg/?q=Macna&PrimaryCategory=EL-Handsker
apr 2017
Følger: 22 Følgere: 81 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 37 Svar: 396
feb 2021
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 46
okt 2023
Følger: 12 Følgere: 35 Emner: 6 Svar: 46
jun 2004
okt 2023
jun 2004
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.029
Sådan nogen slalom ræs type ski handsker. Solidt lag læder, god dexterity, minimalt slup mellem håndflade og handske, super varme på oversiden.
Ekstrem praktisk med den elastik i snor til om håndleddet.
Har et par fra zanier men aner ikke hvad modellen hedder. Købte dem for snart 10 år siden på udsalg i en biks i tirol
Ikke de mest sikre i et styrt. Men heller ikke værst. Jeg kører også forsigtigt om vinteren når vejene er beskidte og våde, så jeg vurderer ikke der er synderlig risiko for at komme i et høj-energi uheld.
Udvalget af gode vinter mc handsker i dk synes jeg er for tyndt så opgav at finde nogen i sin tid. Og da jeg kom til norge og østrig med jævne mellemrum gik jeg på shopping der istedet og fandt lækre halsedisser hjelmhuer handsker uldsokker termoundertøj osv.
Det må være ved at være udsalgstid i danske ski shops.
Kan anbefale one open sky på østerbro i københavn el.lign. hvis du slår vejen forbi der.
Jeg synes det er vigtigt at ku prøve dem på inden køb. Især hvis man ska bruge penge på kvalitetshandsker der ska holde i årtier. Vi har ikke alle sammen samme længde fingre, og en 10er af det ene mærke ka være en 9er i et andet mærke.
okt 2023
okt 2023
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.029
Baglæns images google resultater viser heller ikke noget.
Mistænker det var en limited edition udgave for har før siddet og trawlet google for at finde modellen. Uden held.
Listeprisen var vist ca 120 euro men fik dem for 90.
Alternativt kan en tyndere, mere efterårs forårs orienteret handske med mindre foring, gøres en del varmere med en god underhandske. Aka handskeliner. Jeg har nogen hestra active wool mener jeg de hedder. Passer også under de halvstramme enduro handsker og giver en del varme, især hvis yder handsken er vindafvisende.
De zanier handsker her er meget tykt forede... det er til når det er alvorligt koldt, så snart det blir bare 10 grader sveder man i dem. Jeg har 5-6 forskellige par handsker fordi jeg laver en masse forskellig udendørs, så derfor jeg har investeret i ekstra varme vinterhandsker.
Har lige tjekket snescooter handsker hos fc-moto.
Det ser nu også ok ud. Bare forbandet ikke ka få lov at prøve dem på. Sku jeg akut bruge skihandsker i sønderjylland havde jeg fundet nærmeste butik med ski udstyr og taget turen dertil. Især hvis der er sæson afslutnings udsalg.
Evt bare købt et par billige handsker som dem thansen har på udsalg til en hund
https://www.thansen.dk/scooter-mc/beklaedning/handsker/vinter/hi-parts-retro-kevlar/retro-sort-kevlar-l/n-237370016/pn282593842/
Og så lagt f.eks. 250 (200 på tilbud) i et par kvalitets hestra merino underhandsker du ka få glæde af mange år fremover både sommer og vinter når det er ekstra koldt.
https://ph-outdoor.dk/shop/hestra-merino-wool-14013p.html
maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
De kan bestilles i både Holland, England og Tyskland - jeg tror ikke, der pt. er nogen dansk forhandler.
Jeg har handlet der to gange, og deres hjemmeside var lort (meget uoverskuelig), men kundeservice var super søde til at hjælpe med at bestille det rigtige tilbehør mv.
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 190
jun 2004
Kønne er de ikke, men meget effektive. Jeg brugte dem gennem flere vintre når jeg kørte 45 knallert eller mc til arbejde.
jun 2021
Følger: 11 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 5
Handsker til den kolde tid