1.022 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Mc-kørekort stiger i pris næste år??? Mc-kørekort stiger i pris næste år???

Hey alle

Som overskriften siger, har jeg, samt en kammerat hørt at mc-kørekortet skulle stige til et stykke over 10 kg. næste år. ??

Er der nogle der har hørt det samme, eller evt. ved det.?

For så skal jeg da til og igang i år.!

mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc-kørekort stiger i pris næste år???
  • #1   28. apr 2008 10 kg.. humm mon ikke bare du mener 10 k.. k = *1000.. g er bare en vægt enhed:-) så blev du også lidt kloger i dag

• #2   28. apr 2008 Alting stiger, undtagen de gamle mænds tissgøjser.

det er et frit marked

• #3   28. apr 2008 Snak for dig selv "gamle" Michael ;o)

• #4   28. apr 2008 Det gør de.. Og det skyldes de nye prøver der bliver indført i stedet for "trafik-prøver" næste år..

I stedet for en køreprøve, skal prøven afholdes på bane, hvor ens manøvre-færdigheder bliver vuderet, og består/dumper ud fra disse. Desuden bliver alle kørekort dyrrere, da der, også næste år, kommer nye teorirpøver, hvor der bliver vist en film sekvens i stedet for et stilbillede..

Disse informationer har jeg fået af min kørelære som er en god ven af familien, og som er formand for kørelære-foreningen i Nordjylland..

• #5   28. apr 2008 Junior smiley

lidt som at køre suzuki, når den endelig virker skal den køres, sker ikke så ofte

gammel hrrrmmmmff

• #6   28. apr 2008 Jeg gav allerede over 10K da jeg tog kortet for 4-5 år siden, det er meget normal pris herude på bøh-landet.

• #7   28. apr 2008 Takker Emil H, det var da et a de eneste svar jeg kunne bruge til noget. smiley

BL.: Det var da noget pepret så.... hehe

• #8   28. apr 2008 Emil H: Ved du noget om hvor meget det stiger....?? Sådan lidt mere præcist...

• #9   28. apr 2008 Nej, desværre..

Det er jo en sag for den individuelle kørelære at bestemme.. Men tror da det stiger en pæn del..

• #10   28. apr 2008 Se du bare at få snuppet det kort, inden det koster en milliard, en ting er sikkert prisen falder ikke smiley

• #11   28. apr 2008 emil H : Ja, det er da rigtigt.....

Jeg har netop lige tilmeldt mig til teori ved Claus i Aalborg, starter d. 14 maj... hehe...!

• #12   28. apr 2008 Pøj pøj med det, og velkommen til de tohjulede smiley

• #13   28. apr 2008 Hvad rager prisen mig. Har jo kortet...

• #15   28. apr 2008 Michael G: takker, glæder mig sgu, hehe

Stig: øh..... fed kommentar. ;-/

Sanne: Oki, ja det kommer da nok til at betyde et noget dyere kørekort for nogle, hehe ! ! Alt er sgu snart på pissedyrt...

• #17   28. apr 2008 Hej Sanne

Gad godt at vide, hvor du har dine informationer fra? Politiet har ikke engang tid til at stille op til prøver (læs ventetider) og så skulle de lige pludselig stille op ved enhver banekørsel?
    Fakta er, at den praktiske prøve til mc bliver udvidet med øvelser på bane. Hvilke øvelser det omhandler, ved vi endnu ikke, men de køreprøvesagkyndige er til kurser i løbet af de næste uger.
    Planen er, at det bliver indført fra september - men det er jo ikke sikkert, at det holder. Vi venter på ændringer i kørekortbekendtgørelsen og i undervisningsplanen til mc.
    For at skære det ud i pap - prøver bliver en kombination af øvelser på bane og derefter kontrol og køretur, som vi kender det.
    Og ja, det bliver det ikke billigere af.....

• #19   28. apr 2008 Fejlinfo

Det er jo netop den SERIØSE kørelærer, der når han har elever på manøvrebane, som allerede her skiller fårene fra bukkene..!!

Men desværre tænker alt for mange kørelærere kun i penge og ikke i sikkerhed og folks liv.

Jeg "dumper" elever på manøvrebane på næsten alle mine hold. Nogle har bare ikke evnerne og rigtig mange er sgu blevet for gamle til at lære.

Sygt modefænomen at skulle há´ kort til mc.

Kommentér på:
Mc-kørekort stiger i pris næste år???

Annonce