{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.156 visninger | Oprettet:

Ondt i hænderne? Nye håndtag? {{forumTopicSubject}}

Har fået mig en ny gsx650f.
Men får vildt ondt i hænderne når jeg kører. Især højre hånd pga. gashåndtaget. Har det allerede efter 20 min. kørsel inde i byen.
Nogle der har gode råd til dette? Har tænkt på tykkere håndtag hvis det måske kunne hjælpe. I så fald, hvor kan man så få nogle der er af god kvali + de ikke ligner noget fra en harley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ondt i hænderne? Nye håndtag?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #1   1. maj 2008 Hvordan ondt?

Ondt i håndleddet af at bevæge det for meget, eller syrer du til og bliver træt i hånden?

• #2   1. maj 2008 Tror det er fordi du ikke er vandt til at kører, den cykel du har dig er rimelig behagelig og oprejst i måden du sidder på, så tror bare du skal have trænet hænderne igen smiley

• #4   1. maj 2008 Jeg havde også pisse ondt i håndledene efter første tur; men det havde jeg nu også altid i starten af sæsonen på min gamle cykel, så jeg tror nu også bare du lige skal vænne dig til cyklen, så går det sikkert over.
    Ellers prøv som Energy har gjort smiley

• #5   1. maj 2008 Det hjælper utroligt meget at sørge for at holde sin vægt med mavemusklerne, samt få justeret bremse og koblingsgreb så de sidder ordentligt.

• #6   1. maj 2008 Du kan ligeledes bruge tricket fra "Spinning" hvor du spænder både bækkenbund og mavemusklerne - gi´r en flot "six-pack" på maven, hvis du gør det tit nok ;0)

- Yderligere kan du fra "heste verden" stjæle deres idé med at spænde lårmusklerne ned om mcén og derved kan du holde dig ret på din mc, og behøver faktisk ikke engang styret, hvis ikke det var fordi at gashåndtaget skulle drejes. Det her kan du øve på centralstøttebenet ( og den øvelse er enorm benzin besparende ;0))

• #7   1. maj 2008 Tak for de gode råd. Vil jeg prøve imorgen når jeg skal køre fra kolding til ringkøbing:-) Men altså, skal man nu os ha mavemusker for at køre på mc:-) Synes jeg har prøvet at slappe af, men synes ikke det rigtigt dur. Men jeg må prøve at tænke lidt mere over det.

• #11   1. maj 2008 det gode der sker ved at spænde i mavemusklerne som M O T O også rådede dig til, er at ryggen ligeledes kommer tll at kunne klare meget meget lange mc-ture, uden at blive øm og træt ;0)

• #12   1. maj 2008 Hvis du bare lige klemmer lidt om tanken med benene, så fjerner du rigtig meget vægt fra arme/skuldre/håndled.
    Jeg plejer at veksle lidt mellem på længere turer, så jeg skiftevis har vægten i armene, og senere spænder med benene så de holder overkroppen så armene kan slappe af.

Så kan man snildt klare en 1000km på en dag selvom det er en R-maskine...

• #13   1. maj 2008 F'er...

• #14   1. maj 2008 prøv at bruge ryg og mavemuskler til at holde dig oprejst med, og dermed aflaste hænderne lidt ;-))

• #15   1. maj 2008 Det var da lige et indlæg jeg sikkert kunne bruge til noget også. Jeg bliver utrolig hurtig træt i ryg og arme på min og især når man køre langsomt:o) Men nu køre jeg oftest steder hvor der ikke må køres så stærkt :o) Men det vil jeg da lige afprøve det i skriver med lidt klemmen og spænden :o)

• #17   1. maj 2008 Jeg var også totalt vinter-rusten i kadaveret, da jeg lagde ud i denne sæson. Det gjorde hammerondt i højre knæhase og mit højre håndled. Men efter nogle ture, var bedringen meget mærkbar. Iøvrigt et godt trick med at spænde lidt i mave- og rygmullerne. Det tager en del belastning fra håndleddet

• #18   1. maj 2008 Det vil jeg da li prøve. Kan godt mærke det føles bedre når man klemmer benene om tanken, men der kommer bare nogle mærkelige mærker på tanken bagefter. Den er helt blank sort, så man ser alt. Og de mærker gør bare at jeg undlader at klemme rundt om tanken. Har tænkt på om man ku få noget film der li passede i størrelsen.
    Nu skal det iøvrigt li siges at jeg er to meter. Men ville ik mene det ville ha noget at sige på en som min.

• #19   1. maj 2008 Det bør nok lige understreges at det "KUN" er mavens muskler der blot suges lidt ind og bækkenbund ditto, da maven så automatisk støtter ryggen. Ellers risikerers blot en masse musklerspændinger, der med tiden gør ondt. (Kilde: undertegnede uddannet Fitness-Instruktør-DGI )

• #22   1. maj 2008 Okay, ku være smart med dem til at hæve styret. Men nu vil jeg li prøve mig frem med mavemusklerne imorgen:-)

• #23   1. maj 2008 Inden du køber dig fattig i diverse styr og flamingo håndtag, så lad der lige gå et par uger først, så skal du nok være tilvænnet og dine håndled er trænet nok op.

Din model er jo tæt på at være en sofacykel i kørestilling, så du skal bare vænne dig til det, så mærker du intet til sidst.

Kommentér på:
Ondt i hænderne? Nye håndtag?

Annonce