{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

ladning af batteri {{forumTopicSubject}}

jeg har næsten lige købt mig et gel batteri hos t-hansen, og har kørt et par ture med det hvorefter det gik helt død, og jeg har så efterfølgende ladet det helt op igen.
i dag var jeg så ude og køre i et par timer, og nu er det helt dødt igen.
kan det være andet end at den slet ikke bliver ladet op under kørsel som den burde, eller er det batteriet der er faldet sammen?
jeg fik jo ikke ladet det op før brug, men det skal man vel heller ikke gøre!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ladning af batteri
  • #1   3. maj 2008 Det lyder som om din generator er i udu, måske det bare er en ledning der er faldet af, batteriet burde ikke miste strømmen på den måde, heller ikke klappe sammen når det er næsten nyt.

  • #2   3. maj 2008 ved du evt hvor jeg kan se efter om det er ledningen?
    jeg er nemlig ikke den store mekaniker smiley


  • #3   3. maj 2008 Generatoren sidder monteret på motoren et sted, men den nemmeste måde at tjekke om det er generatoren, er med et voltmeter, sæt det på batteriet og se hvad strøm der er der, start så mc'en og se om den stiger i volt til mellem 13 - 14,4 v, hvis den bliver svagere i strøm, er din generator gået, stiger den som beskrevet, er det batteriet..

  • #4   3. maj 2008 Hvis det er en ledning burde den gul/orange lampe i dit cockpit lyse hele tiden, også når den er startet..


  • #5   3. maj 2008 Hmm, jeg mener nu at batteriet skulle lades helt op første gang inden man tog det i brug. Det skulle jeg ihvertfald med mit nye.... Måske batteriet er kolapset så....

  • #6   3. maj 2008 Anders.
    er dit også et gel batteri?
    der er ikke nogen lampe der lyser når motoren kører, og jeg kan ikke umiddelbart se nogle løse ledninger.


  • #7   3. maj 2008 Jeg ved ikke hvordan det forholder sig med et gel batteri og ladning, jeg kører med alm. blysyrebatteri, de har fuld power på når du fylder syren på.

  • #8   3. maj 2008 Mit var et gel batteri, og der var noget med at selve gele'en ikke stivenede før der blev ladet på det... Og den strøm fra generatoren var ikke nok, da det skulle lade i 24 timer, eller er omkring. Jeg er ikk 100 % sikker, men jeg syntes det var sådan det var...


  • #9   3. maj 2008 mit batteri er også fra thansen også et gel... og der er ingen problemer 7,9,13 bank bank

  • #10   3. maj 2008 M P.
    hældte du bare væsken på og monterede batteriet uden at lade det op?


  • #11   3. maj 2008 Hvis din mc kører fint nok når den er startet på trods af at dit batteri blir afladet, så er det din ensretter/laderelæ der ikke spiller. Der kan være flere årsager til det. Check om alle stik sidder om de skal på den, er rene osv. Nogle gange skal man også checke om der er en ordentlig stelforbindelse. Din ladelampe burde dog lyse hvis den ikke lader så det er da sandsynligt at det batteri er stået af. Har lige sat nyt batteri på min duc fra t-hansen. Det eneste jeg gjorde var at hælde syre på, skrue det fast og så trille afsted så det bør ikke være nødvendigt at lade det op.

    BC


  • #12   3. maj 2008 Der skal da ikke hældes vædske på et gel-batteri. Jeg har også et vedligeholdelsefrit batteri fra T-Hansen, som jeg har kørt med i ca. 1 år, det fejler intet og blev heller ikke ladet op inden brug, jeg ventede dog for længe med at skifte mit gamle batteri, så jeg tror det var derved at min ensretter røg sig en tur. Som skrevet længere oppe, så smid et multimeter på, inden start skal batteriet fuldt opladet gerne vise omkring 12,8 V, med cyklen startet og nogle omdrejninger på skal den vise 13,5-14,2 v. Gør den ikke det så lader den ikke ordentligt. Og så er der så flere fejlsøgninger at lave derefter, hvortil du gerne skal have fat i en værkstedsbog, for at kunne se de rigtige tal, samt hvor du skal måle.

  • #13   3. maj 2008 exactly.. Så også lige at det er et gel batteri og det skal da i al fald ikke fyldes op. Men jeg er hundrede på at der er power på det fra start af også så det må være et andet sted det er galt.

    bc


Kommentér på:
ladning af batteri

Annonce