{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

Ladning af batteri {{forumTopicSubject}}

Hej alle CBR venner.

Købte sidste år en CBR 600 F3 ('97) og jeg er super glad for den, men jeg har et lille problem. hvis jeg bruger kværnen hver dag, så går batteriet flad efter en uges tid.

Jeg har derfor udskiftet batteriet med et nyt, men samme resultat, hvilket jeg ikke helt kan forstå. Når jeg måler over polerne uden tænding eller noget, viser den jo standart 12,2V, og når cyklen kører er klemspændingen 14,1V så der kommer da strøm fra generatoren, og hvis jeg så tænder for alt lys og bremselys, altså øger strømforbruget så meget som jeg nu kan, er klemspændingen stadig 14,1V med motoren gående. Så jeg tænkte, der må være en strøm tyv, hvorfor jeg forsøgte over en uges tid at tage lednigerne af batt polerne, når jeg ikke brugte den, men næ nej efter en uge fik jeg igen startproblemer. Så nu er jeg ret lost. Er der nogen der kan hjælpe mig? Er rimelig ny på MC, men har rodet meget med biler og knallerter, og er uddannet flymekaniker, så tor jeg kan følge med de fleste tekniske forklaringer...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ladning af batteri
  • #1   4. jan 2008 Jeg ved nærmest ikke en skid om strøm, men havde et problem der kunne ligne meget. Dog var min spændning ikke oppe på 14.1 men lige under. tog ud til Probike i Lystrup, som hurtig gav svaret uden at have kigge på sagerne. Ny ensretter, var svaret og problemet var løst. Jeg skal hermed ikke spille klog, blot vidergive min erfaring.
    Mvh Per T


  • #2   4. jan 2008 Vil os tro at det er din ensretter den er gal med.
    det er lidt et honda problem


  • #3   4. jan 2008 Tak for det, kan jo passende lige prøve at skifte ensretteren nu den alligevel står skilt ad for vinter vedligehold.

  • #5   9. jan 2008 Plejer heller ikke at tage polerne af, når jeg lader min. Har endda været så fræk at montere et lille stik fra en modelflyver med noget godt ledning, så jeg er fri for at tage sidebeklædning og sæde af... Men vær opmærksom på at både stik og ledning skal kunne holde til maksimal ledestrøm plus det løse hvis i vil gøre stykket efter. Ellers vil det kunne have fatale følger, hvis f.eks ledninger eller stikket skulle smelte og kortslutte batteriet over stel og sætte ild i lortet. Er ikk sikker på forsikringen dækker.

Kommentér på:
Ladning af batteri

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce