3.386 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Indvendig vask af hjelm! Indvendig vask af hjelm!

Jeg har idag haft en succesoplevelse, som jeg lige vil dele med jer.....;-)

Forhistorie:
Jeg har de sidste 4 1/2 år kørt med den samme hjelm, hvor man desværre ikke kan tage polstringen ud....;-(
Igennem tiden er hjelmen blevet mere og mere beskidt indvendig og idag blev det så for meget........

Nu stank den simpelthen så meget at jeg ikke længere kunne holde den ud. Jeg prøvede først at rense med vand sæbe i hånden men det viste sig hurtigt at være en umulig opgave. Årerne havde sgu sat sig dybere end først antaget.

Fuck det, tænkte jeg. Den ryger sgu bare i opvaskeren. Efter ca en time på 50 grader uden sæbe, kom hjelmen ud af opvaskeren stort set lige så beskidt som da den kom ind.........
Jeg valgte derefter at satste hele butikken og smed hjelmen i opvaskeren igen.
Nu røg programvælgeren så hen på intensiv, 70 grader, og 2 1/2 time...... Og for lige at helgardere, så fik den sku også lige en Neophos tabs.

Nu tænker i sikkert at jeg må være helt væk når jeg kan behandle en hjelm på den måde....

Men utroligt nok.... Så kunne jeg efter 2 1/2 time tage en 100 % ren hjelm ud af opvaskeren....
Jeg tror sgu ikke engang den var seå ren da jeg købte den.....

Der er slet ikke noget der er gået i stykker, den er næsten pinligt ren og lugten er tilmed forsvundet..... Så hvad mere kan man ønske sig.

Så hvis der er nogen der nænner at behandle sin hjelm som mig, så kan opvaskeren helt sikkert anbefales til indvendig rens af hjelm.

Vi ses derude....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indvendig vask af hjelm!
  • #1   6. maj 2008 Tænker mere på skallen, om den kan tåle disse høje temperaturer..

Men hjelmen er ikke så dyr kan jeg regne ud, siden du ikke kan tage polstringen ud?

• #2   6. maj 2008 Ja jeg tænkte også på om skallen kunne tåle det, men tror sgu ikke der er sket noget.....

Og nej, hjelmen er den ringeste Shoei.... Så den har ikke været dyr.
    Det er selvfølgelig også en væsentlig grund til at jeg tør eksperimentere med den.

• #3   7. maj 2008 Hahaha ;D Damn det der var sku' skæg læsning her sent på aftenen! smiley

Det lyder som om du har hygget dig smiley haha

Jeg tror nu ikke at skallen tager skade, muligvis lakeringen/klistermærkerne, for glasfiberen, eller plastikken kan nu godt tåle de 70 grader. Det skal nok bare ikke gøres ugentligt den tur i maskinen smiley

Men det lyder da frisk lige at øse hætten ind i opvaskeren ;P haha

MVH Jarno

• #4   7. maj 2008 Martin G

Nu skal du ikke få gode idéer med katten, vel! smiley

• #5   7. maj 2008 jeg tør godt love jer at skallen kan holde til 70 grader.. ellers ville de ikke være godkendte smiley plastikhjelmene er oftest lavet af polycarbonat hvis øvre arbejdstemperatur er mellem 115-130 grader. glasfiber og kulfiber kan holde til meget højere temperaturer, se bare udstødningssystemer smiley

super godt tip! det er taget til efteretning! smiley

• #6   7. maj 2008 Nu er det jo ikke bare skallen der beskytter hovedet naar man vaelter, det er det flamingo der sidder mellem skallen og polstringen (det er _derfor_ at man ikke boer "bruge" en hjelm to gange). Jeg maa indroemme at jeg ikke ved hvilke temprature det kan taale, men proev at skubbe polstringen til side, og tryk paa lidt af det i kanten. Det maa ikke vaere faldet sammen.

Og hvis du gider fortaelle om det er faldet sammen eller ej, for hvis det ikke er, saa er det et kanon tip!

• #7   7. maj 2008 Da jeg var forbi en mc-forhandler i Hjørring for et stk tid siden talte han om at der nogle patroner på vej som man kan "fyre af" inde i hjelmen, og så blir den ren og fin igen... - Lyder umiddelbart lidt mere tiltalende? smiley
    Ellers et fint eksperiment du har haft gang i smiley

• #8   7. maj 2008 Jewg plejer og vende hjelmen på hovedet, lukke visiret og vaske den indvendig med hårshampoo og varmt vand. Det er jo det gansk der sidder indvendigt. også lader man den stå med bunden opad i et døgns tid også er den frisk igen....

Men tricket med opvaskeren virker også med kasketter. Har vasket mange på den måde....

• #9   7. maj 2008 Emil H

Ja jeg forstår godt at du er skeptisk i forhold til flamingoen indvendigt i hjelmen, men det ser på ingen måde ud som om der er noget der har taget skade....

Har lige prøvet at trykke lidt i hjelmen... Og ingen ændring....

• Dr. J
    Dr. J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #10   7. maj 2008 Jeg er altid en tilhænger af løsninger, der virker uden brug af kemikalier.

Hvis man vasker med sæbe, kan det være svært at vaske al sæben ud igen. Og sprays mod sure tæer (som også fjerner lugten) samt de nævnte patroner indeholder adskillige antibakterielle stoffer, som næppe kan være sunde i længden. Tænk på, hvor tæt en hjelm sidder - du sveder i den og indånder luften i den i længere tid ad gangen...

Men 70 grader varmt vand slår også bakterier ihjel, og jeg tror sgu, kuren havde fjernet lugten uden Neophos'en smiley

Godt tænkt!

• #11   7. maj 2008 Martin: Det lyder godt, saa er tippet lagt i gemmebogen til jeg kommer forbi en opvasker smiley

• #12   8. maj 2008 Jeg har selv haft samme tanke.så takker for forsøget. og min hjelm er igang. Og det er da ikke nogen billig hjelm fordi indmaden ikke kan tages ud._

• #13   20. mar 2013 Så i mener at jeg bare skal tage hele hjelmen i opvaskemaskinen ..
    Har bare på fornemmelse at det ikke er så godt for skallen indvendigt
    Har denne hjelm

profilbillede
Kommentér på:
Indvendig vask af hjelm!

Annonce