Indvendig vask af hjelm! Indvendig vask af hjelm!
Jeg har idag haft en succesoplevelse, som jeg lige vil dele med jer.....;-)
Forhistorie:
Jeg har de sidste 4 1/2 år kørt med den samme hjelm, hvor man desværre ikke kan tage polstringen ud....;-(
Igennem tiden er hjelmen blevet mere og mere beskidt indvendig og idag blev det så for meget........
Nu stank den simpelthen så meget at jeg ikke længere kunne holde den ud. Jeg prøvede først at rense med vand sæbe i hånden men det viste sig hurtigt at være en umulig opgave. Årerne havde sgu sat sig dybere end først antaget.
Fuck det, tænkte jeg. Den ryger sgu bare i opvaskeren. Efter ca en time på 50 grader uden sæbe, kom hjelmen ud af opvaskeren stort set lige så beskidt som da den kom ind.........
Jeg valgte derefter at satste hele butikken og smed hjelmen i opvaskeren igen.
Nu røg programvælgeren så hen på intensiv, 70 grader, og 2 1/2 time...... Og for lige at helgardere, så fik den sku også lige en Neophos tabs.
Nu tænker i sikkert at jeg må være helt væk når jeg kan behandle en hjelm på den måde....
Men utroligt nok.... Så kunne jeg efter 2 1/2 time tage en 100 % ren hjelm ud af opvaskeren....
Jeg tror sgu ikke engang den var seå ren da jeg købte den.....
Der er slet ikke noget der er gået i stykker, den er næsten pinligt ren og lugten er tilmed forsvundet..... Så hvad mere kan man ønske sig.
Så hvis der er nogen der nænner at behandle sin hjelm som mig, så kan opvaskeren helt sikkert anbefales til indvendig rens af hjelm.
Vi ses derude....
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Men hjelmen er ikke så dyr kan jeg regne ud, siden du ikke kan tage polstringen ud?
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 29
Og nej, hjelmen er den ringeste Shoei.... Så den har ikke været dyr.
Det er selvfølgelig også en væsentlig grund til at jeg tør eksperimentere med den.
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 15 Svar: 88
Det lyder som om du har hygget dig
Jeg tror nu ikke at skallen tager skade, muligvis lakeringen/klistermærkerne, for glasfiberen, eller plastikken kan nu godt tåle de 70 grader. Det skal nok bare ikke gøres ugentligt den tur i maskinen
Men det lyder da frisk lige at øse hætten ind i opvaskeren ;P haha
MVH Jarno
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 210 Svar: 1.431
Nu skal du ikke få gode idéer med katten, vel!
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
super godt tip! det er taget til efteretning!
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 25 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 259
Og hvis du gider fortaelle om det er faldet sammen eller ej, for hvis det ikke er, saa er det et kanon tip!
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.157
Ellers et fint eksperiment du har haft gang i
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 453
Men tricket med opvaskeren virker også med kasketter. Har vasket mange på den måde....
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 29
Ja jeg forstår godt at du er skeptisk i forhold til flamingoen indvendigt i hjelmen, men det ser på ingen måde ud som om der er noget der har taget skade....
Har lige prøvet at trykke lidt i hjelmen... Og ingen ændring....
feb 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Hvis man vasker med sæbe, kan det være svært at vaske al sæben ud igen. Og sprays mod sure tæer (som også fjerner lugten) samt de nævnte patroner indeholder adskillige antibakterielle stoffer, som næppe kan være sunde i længden. Tænk på, hvor tæt en hjelm sidder - du sveder i den og indånder luften i den i længere tid ad gangen...
Men 70 grader varmt vand slår også bakterier ihjel, og jeg tror sgu, kuren havde fjernet lugten uden Neophos'en
Godt tænkt!
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 25 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 259
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 109
feb 2010
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 30
Har bare på fornemmelse at det ikke er så godt for skallen indvendigt
Har denne hjelm
Indvendig vask af hjelm!