761 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Sikring af mc??? Sikring af mc???

Hvordan sikrer i jeres mc og hvor meget har i brugt på det. Jeg skal have en ny Yamaha FZ6-S S2, pris ca. 120.000 og min forsikring siger at det koster 20% i selvrisiko hvis den bliver stjålet. Kender i andre steder hvor selvrisikoen ikke er så stor, jeg har ellers fået en billig pris og gode betingelser, bortset fra hvis den bliver stjålet. Det er hos Tryg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sikring af mc???
  • #1   10. maj 2008 Tror de 20% er rimeligt standard. I min erfaring er Topdanmark klart de billigste, jeg har efterhånden været turen rundt.

Jeg sikrer min via kæde rundt om nærmeste pæl, skivelås, ratlås + Scorpio SR-i500 alarm + MC cover.

• #2   10. maj 2008 De fleste større selskaber mener det skal koste 20% i selvrisiko hvis den bliver snuppet. Ring til de selskaber du kan finde i tlf bogen og hør dem ad. Du kan sikkert også finde en forsikring der er billigere end den du har nu.

• #3   10. maj 2008 Måske, men jeg skal kun give ca 3300kr om året og jeg har ikke haft mc før. Jeg synes bare at 20% ved tyveri er lige strengt nok. Der må jo blive stjålet en masse mc. Mere end biler

• #4   10. maj 2008 Ved ikke, hvad du eller har af forsikringer, men har du flere, så prøv at samled dem. Jeg har i årevis haft ale mine samlet hos Danske Forsikring (Topdanmark) en enkelt eller to serlidt dyrere ud end gennemsnit, men især bilforsikringerne og samlerabatterne gør, at jeg kun har fået et seriøst tilbud, der var værd at overveje - og det var alligevel over 5000 dyrere på årsbasis for pakken!

• #5   10. maj 2008 Jeg har alt samlet hos Tryg. Bil, indbo, ulykke, liv osv. Jeg er ikke utilfreds med prisen, kun med selvrisikoen hvis den bliver stjålet

• #6   10. maj 2008 Min kommer til at stå nede på en parkeringsplads i et område med lejligheder. Der er ikke noget skur eller noget

• #7   10. maj 2008 Tror i at låsene fra T-Hansen eller lign. er gode nok??

• #8   10. maj 2008 GF har så vidt jeg lige husker ikke 20% selvrisiko ved tyveri. IF har 10%.

• #9   10. maj 2008 bruger selv godkendte skive-kædelås-ratlås-alarm med startspærre. samt "gemt den under Mc-cover, plus alle i ejendommen ville reagere med det samme hvis der gik en alarm... smiley
    ved ikke helt hvor meget det samlet løber op i, men så sover jeg ihvertfald bedre... smiley

Lyder ikke helt unormalt med 20 %, desværre.... smiley men ring til alle de selskaber du kan finde....

• #10   10. maj 2008 Tak for alle inputtene, det ser ud til at jeg må ud og købe lidt af hvert.

• #12   10. maj 2008 Jeg har 2 mc og 2 biler forsikret hos alka og gir for alle 4 ca. 13k ... eneste jeg så har kasko på er min ene mc men mener nu at min selvrisiko kun er 10%.

BC

Kommentér på:
Sikring af mc???

Annonce